Status
Tråden går ej att kommentera.
MrSmith skrev:
Äntligen en som verkar nöjd med sin Landroid, har varit mest missnöje/problem i den här tråden så här långt.

Frågan är bara hur länge Worx kommer sälja klipparen nu när de blivit stämda i tysk domstol?
Jag har haft min nu i några veckor, och jag kan bara säga att jag är MYCKET nöjd med min klippare. Tittar man på HQ tråden så är det en hel del problem där också. Jag tror att alla som har en Landroid nu mest fokuserar på problem och hjälpa andra med problem. Men jag tycker inte att det verkar vara så överhängande mycket problem ändå. Det är väl mest det att den inte kan klippa hela vägen ut till kanten, och att en lösning då skulle kunna vara att den klippte även när den var på väg hem eller att man skulle kunna starta det läget manuellt :)
 
Här är ytterligare en som är helnöjd med Landroiden, maskinen har varit i drift drygt 3 veckor och jag har väl en del justeringar kvar. Mestadels upplägget i trädgården. Breddning av alltför smala häckrabatter för att få maskinen att klippa ända ut och att ta bort tillfälliga avgränsningar kring nysådda gräsytor. Trädgården och gräsmattan har verkligen fått ett lyft. Det känns som om HQ har utnyttjat faktumet att dom hittills varit i stort sett ensamma på marknaden, några prissänkningar att tala om har vi hittills inte sett. Konkurrens gynnar både utveckling och kunder. Bra Worx!
 
MrSmith skrev:
Äntligen en som verkar nöjd med sin Landroid, har varit mest missnöje/problem i den här tråden så här långt.

Frågan är bara hur länge Worx kommer sälja klipparen nu när de blivit stämda i tysk domstol?
Då har du inte läst tråden ordentligt eftersom ett flertal uttryckt att de är mycket nöjda med sina Landroider, bl.a. jag själv. Sen finns det alltid som med allting saker man kan önska sig. Och, som jag skrev ovan, så länge Worx inte är fällda kommer de med all säkerhet att sälja maskinerna och den processen lär ta flera år som alltid med sådana här fall.
 
MrSmith skrev:
Äntligen en som verkar nöjd med sin Landroid, har varit mest missnöje/problem i den här tråden så här långt.

Frågan är bara hur länge Worx kommer sälja klipparen nu när de blivit stämda i tysk domstol?
Av vad man läst på nätet tidigare så har väl försäljning i de flesta fall bara dragits in i det land där stämningen skett, tänket t.ex. Apple vs. Samsung i Galaxy Tab fallet i tyskland. I övriga länder har man sålt vidare och avvaktat utgången av domen som i vissa fall tagit lång tid. Det är väl därför man också ansöker om försäljningsstopp i det land stämningen skett.
 
TrollMann skrev:
Jag har haft min nu i några veckor, och jag kan bara säga att jag är MYCKET nöjd med min klippare. Tittar man på HQ tråden så är det en hel del problem där också. Jag tror att alla som har en Landroid nu mest fokuserar på problem och hjälpa andra med problem. Men jag tycker inte att det verkar vara så överhängande mycket problem ändå. Det är väl mest det att den inte kan klippa hela vägen ut till kanten, och att en lösning då skulle kunna vara att den klippte även när den var på väg hem eller att man skulle kunna starta det läget manuellt :)
Vi kanske skulle kunna få till någon alternativ open source mjukvara som vi kunde justera själva när det gäller avstånd till slinga, klippa under återgång mm. Är det någon här som har pejl på vilken processor de använder?
 
  • Gilla
mtq och 2 till
  • Laddar…
Från det ena till det andra :) är det någon här som vet om HQ:s knivar passar till LR?
 
Hilles skrev:
Från det ena till det andra :) är det någon här som vet om HQ:s knivar passar till LR?
Nej, de passar inte. HQ knivarna har mindre hål för skruvarna och är kortare :(
 
TrollMann skrev:
Nej, de passar inte. HQ knivarna har mindre hål för skruvarna och är kortare :(
Men då passar LR-knivarna på HQ alltså? Förutom det faktum att skillnaden i hålstorlek troligen innebär att knivarna går sönder rätt snabbt...
 
Stickan56
pacman42 skrev:
Men då passar LR-knivarna på HQ alltså? Förutom det faktum att skillnaden i hålstorlek troligen innebär att knivarna går sönder rätt snabbt...
Nej, om hålet är för stort så passar dom inte på HQ.

MVH Stickan
 
pacman42 skrev:
Men då passar LR-knivarna på HQ alltså? Förutom det faktum att skillnaden i hålstorlek troligen innebär att knivarna går sönder rätt snabbt...
Det kan vara så, men knivarna är längre och bredare från Landroid. Jag köpte knivarna till HQ för att jag trodde att dessa skulle passa. Tycker att HQ knivarna verkar lite små och klena.
 
Har googlat runt lite men det verkar ju hopplöst att hitta några extrablad till LR utanför Jula & COOP (som inte verkar ha några heller ännu). Vet någon varför man inte använt nån typ av standard kniv-blad av rakbladsmodell?
 
Bankeryd skrev:
Har googlat runt lite men det verkar ju hopplöst att hitta några extrablad till LR utanför Jula & COOP (som inte verkar ha några heller ännu). Vet någon varför man inte använt nån typ av standard kniv-blad av rakbladsmodell?
Hornback säljer oxå Landroid, kolla med dem
 
TrollMann skrev:
Nej, de passar inte. HQ knivarna har mindre hål för skruvarna och är kortare :(
Typiskt, vilken synd! Var i kontakt med jula förra veckan, enligt dom skulle knivar, angränsningskabel och märlor bli en lagervara, delarna skulle komma in till centrallagret 4/6, sen sker leveranserna till butik någon vecka efteråt...
 
MrSmith skrev:
Äntligen en som verkar nöjd med sin Landroid, har varit mest missnöje/problem i den här tråden så här långt.
Tjena, är det verkligen någon i tråden som har varit missnöjd? Tycker de flesta är överlag positiva, min klippare har iofs bra gått en vecka än men jag e kanonnöjd, den håller mina nästan 1500m2 i toppskick, trots mkt träd, buskar och en rätt komplicerad gräsmatteform.

Däremot ställs det mkt frågor både om installation och handhavande här, sånt som om man hade haft köpt en hq hade dryftat med en kunnig säljare, det får vi ta här istället då iaf Jula inte har ngn särskilt hög kompetens om Landroiden och dess installation

Om denna klippare håller och fungerar på längre sikt så anser jag att jag har gjort en mkt bra affär som har fått en robotklippare som klipper min trädgård för 10k mindre än motsvarande hq, men det återstår ju att se på längre sikt.

Sen bara som ett tillägg, bara för att man blir stämd innebär det inte direkt att den som lämnar in stämningsanökan har rätten på sin sida.
 
MrSmith är nog ett troll från HQs avlöningslista ;-)
 
  • Gilla
Mattias.A och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.