Kan mycket väl vara hårdvarufel men jag brukar alltid kolla allt ännu en gång innan jag kollar med supporten. De flesta problem brukar vara självförvållade och går ganska enkelt att lösa.

När det gäller "out of the box" så kan aldrig en produkt som legat i lådan hos återförsäljaren i typ trå månader ha senaste mjukvaran, det gäller alla produkter. Klarar man inte av det bör man kanske väljs en annan enklare produkt.
 
MacMelmac skrev:
När det gäller "out of the box" så kan aldrig en produkt som legat i lådan hos återförsäljaren i typ trå månader ha senaste mjukvaran, det gäller alla produkter. Klarar man inte av det bör man kanske väljs en annan enklare produkt.
Bara för att det inte är den senaste mjukvaran så ska väl ändå produkten vara fungerande. Det är ju inte så att den gamla mjukvaran blir icke fungerande bara för att det kommer en nyare.
 
  • Gilla
legion och 1 till
  • Laddar…
Om man upptäcker en bugg som måste åtgärdas p.g.a. att produkten inte fungerar som den ska, så blir det ju indirekt så att original mjukvaran inte är fungerande.
Det är som med all mjukvara, operativsystem, spel, bilar etc. De är så komplexa att man inte alltid hittar felet innan lansering.
 
Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
MacMelmac skrev:
Kan mycket väl vara hårdvarufel men jag brukar alltid kolla allt ännu en gång innan jag kollar med supporten. De flesta problem brukar vara självförvållade och går ganska enkelt att lösa.

När det gäller "out of the box" så kan aldrig en produkt som legat i lådan hos återförsäljaren i typ trå månader ha senaste mjukvaran, det gäller alla produkter. Klarar man inte av det bör man kanske väljs en annan enklare produkt.
Konstigt resonemang..

Hur som helst innan tråden spårar ur, jag menar bara att det för många inte är ett alternativ att uppgradera själv. Då återstår att lämna in för att få det gjort om det nu är vad som behövs.
 
Redigerat:
Hur är det konstigt? Anser du att tillverkaren ska ta tillbaka alla maskiner och uppgradera dem? Alternativt Åf? Förstår inte problemet med att trycka i ett Usb minne för att se om det löser problemen. Liknande görs ju med mobiltelefoner, datorer, set top boxar, robotdammsugare etc.
 
Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
MacMelmac skrev:
Hur är det konstigt? Anser du att tillverkaren ska ta tillbaka alla maskiner och uppgradera dem? Alternativt Åf? Förstår inte problemet med att trycka i ett Usb minne för att se om det löser problemen.
Jag märker att du inte förstår vilket är tråkigt. Många äldre människor har varken dator, usb-minnen eller ens en grundläggande förståelse för vad mjukvara är.
Självklart ska åf eller tillverkare uppgradera maskinerna om det är vad som behövs för att maskinen ska fungera.
 
MacMelmac skrev:
Liknande görs ju med mobiltelefoner, datorer, set top boxar, robotdammsugare etc.
Det mesta av det du nämner uppgraderas automatisk över nätet och kan väl inte alls liknas med att göra det själv med en usb-sticka?!
 
Jag förstår men då kommer maskinen inte kosta 6000 spänn om man ska göra dessa åtgärder var gång uppgradering sker.

Det är just sånt man ska kolla när man köper, ingår all service och uppgradering eller gör jag vissa saker själv? Jag tycker det är kanon att man slipper lämna in den.

Worx gör det säkert gratis under garanti tiden om man skickar in den.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Dammsugaren kopplar man med Usb. Men visst, ange wifi nätverk med wifi nyckel o sen sköter den det själv, absolut skulle det kunna funka. Hade varit kanon. Kommer kanske i nästa version. Wifi versionen kanske kan det?

Om det är själva Usb stickan dom är problemet så visst det köper jag, men det är väl det bästa och enklaste att göra just nu.
 
Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
MacMelmac skrev:
Worx gör det säkert gratis under garanti tiden om man skickar in den.
Ja, nåt annat vore otänkbart.
 
Tillbaka till problemet: Har för mig att fler här hade problem med att den stängde av sig i laddaren innan de uppdaterade till 1.9.

Kolla så att svängarna på kabeln inte är för skarpa, då kan det bli "utanför arbetsområde" när den kommer in ifrån vissa vinklar.

Inte för mycket kabel ihopvirat bakom laddaren, då brukar den bråka.
 
Med tanke på att det verkar vara ganska känsligt vilka stickor som funkar så hade de åtminstone kunnat skicka med en sticka som de vet fungerar, då det verkar vara mer regel än undantag att man tvingas uppgradera mjukvaran förr eller senare.
 
quick skrev:
Bara för att det inte är den senaste mjukvaran så ska väl ändå produkten vara fungerande. Det är ju inte så att den gamla mjukvaran blir icke fungerande bara för att det kommer en nyare.
Det kommer väl en ny mjukvara för att det var något fel med den tidigare! Eller tror ni att de sitter och knåpar ihop en mjukvara för skojskull?
 
Det idealiska vore ju ifall de bara släppte ny mjukvara när de implementerat nya funktioner. Defekta mjukvaror borde stoppas i teststadiet. Men testar man för lite/för dåligt så blir det ju så här. Knappast något som Worx är ensamma om visserligen men de är inte precis något föredöme, för att uttrycka det snällt.
 
  • Gilla
Ganntrader
  • Laddar…
Det är en komplex produkt som ska uppfylla en mängd önskemål och varje trädgård är unik. Finns ingen möjlighet att den kan vara perfekt i alla avseenden med en gång. Vissa fel upptäcks endast i ett fåtal situationer och det enda sättet att lösa det på är att få in data i skarpt läge och därefter buggrätta.

Har man jobbat med komplexa produkter med komplex mjukvara så inser man att man inte kan förutse allt och att hur mycket man än testar så täcker man inte allt.
 
Redigerat:
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.