MacMelmac skrev:
Det är en komplex produkt som ska uppfylla en mängd önskemål och varje trädgård är unik. Finns ingen möjlighet att den kan vara perfekt i alla avseenden med en gång. Vissa fel upptäcks endast i ett fåtal situationer och det enda sättet att lösa det på är att få in data i skarpt läge och därefter buggrätta.
Ja, det måste vara extremt svårt att hitta en trädgård där de kan testa zonklippning, eller att gå rakt mm...

Ditt argument har viss relevans såklart men mer i teorin då många av de fel som de faktiskt släppt ut i verkligheten borde varit enkla att upptäcka.
 
Zoonklippning verkar vara deras akilleshäl och där har de en del att jobba med. Nu använder inte jag det så jag kan inte svara på det. Att gå rakt är väl knappast ett problem? Den svajar vid tråden dels p.g.a. tråden inte är spikrak, dels att sensorn är smal (för att den ska vända vid tråden mer exakt) och får då korrigera dess bana. Den går inte helt rakt när det är kuperad terräng eftersom den försöker kompensera för lutningen. Ibland går den inte helt rakt p.g.a. allt gräs fastnat under, den är alltså inte helt underhållsfri.
 
Om den alltid går nedåt i lutning så är det väl ett problem (har för mig att det var så någon modell gjorde?) - det innebär ju att den kommer att klippa den nedre delen mycket mer än den övre.
 
Det förstår jag inte, den svänger väl där nere och går upp igen? Eller går den bara runt där nere då? Det kan väl inte bero på att den inte går spikrakt utan att den av nån anledning stannar kvar där, typ nått hinder.
 
Fast om den alltid svänger neråt kommer den ju att spendera mest tid längre ner, det säger väl sig självt?
 
Men då är nog problemet att den alltid svänger åt samma håll och att den aldrig svänger tillräckligt långt för att helt byta riktning. Jag hade provat att fabriksåterställa den.
 
Problemet som jag förstått det är att det är mindre motstånd nerför sluttningen än uppför, och då den inte klarar att kompensera för detta kommer den alltid att gå mer nedåt än uppåt.
 
Det VERKAR (peppar, peppar) som att zonklippning fungerar nu, jag har sett roboten både på fram och baksidan men aldrig när den har gått dit. Den har mycket svårt att hitta till framsidan av sig själv, därför är jag optimistisk men jag ska ladda ur loggen någon dag och verkligen se att så är fallet.
 
Hur får man ut loggen?
 
Sett inn et USB-minne, trykk på 2 for å få opp diagnoseskjermen, og trykk så på 5. Da lagrer den loggen til USB-minnet som en html-fil.
 
Hej - jag är ny på forumet. Beställde på nätet och fick igår leverans från Netonnet en ny WG790E.
Jag blev dock fundersam på vad jag fått levererat.
Det jag har beställt och som påstås ha levererats är en Works landroid WG790E/.1 ,men när jag skulle registrera min nya klippare på Worx sidan så fick man alternativ på vilken modell man hade och då fanns det WG790E samt WG790E/.1. som separata olika modeller. Den klippare jag har i handen tycks vara en WG790E (utan "/.1" i slutet).
FRÅGA.
Är det samma sak eller kan man på annnat sätt än "typskylten" se vilken modell det faktiskt är?
Är det en äldre modell jag fått levererad än det jag köpte?
Någon av er som kan ge råd om om jag bör bråka om det här eller bara ta det jag fick?
 
Jag tror modellbeteckningen står i displayen när man startar maskinen.
 
Står bak på maskinen
Närbild på den bakre etiketten på en WORX-maskin som visar tekniska specifikationer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jo det står som sagt uppe till höger på typskylten. På min står det WG790E.1 dvs 2016 års modell. Enda fysiska skillnaderna jag kan se om jag jämför med LtErikssons typskylt för WG796E ovan är att serienumret flyttats till under knappsatsens lock via avtagbar remsa att fästa i instruktionsboken och att vikten på maskinen ökat till 10,5 kg, kanske via hjulvikter(?)

Modellbeteckningen "WG790E/.1" existerar inte bokstavligt, kanske menar man att det handlar om antingen WG790E eller WG790E.1 beroende på vad man har i lager?
 
Hej igen - tack för respons. Typskylten baktill så som ovan bild är identisk som den jag har fått levererad. Dvs det står också "bara" WG790E ( och inte .../.1). .
Startar man den står det i display WG790E. Samt. V0.92 07-05-15. i knappt en sekund innan man skall slå in pin.
Enligt Worx's hemsida heter laddaren som hör till 790E.1 WA3744. med den som följde med min klippare heter WA3716.
Mao så vad jag kan förstå har man levererat en äldre tidigare utgåva till mig och inte det som dom sålde till mig.

Återstår att fundera på om det spelar ngn roll. Är det någon som vet skillnader?
En sak som slår mig i allafall är att mitt batteri redan nu då har ytterligare 1 år på nacken och kommer att få bytas ut tidigare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.