Fick precis svar av supporten att dom testkör en ny mjukvara och den ska släppas, om allt går bra, om ca 2 veckor.
 
Nu har jag även fått det bekräftat av Worx :)

Mitt mail till dem:
"I helgen installerade vi vår Worx Landroid M WG790E.1.
Då vi installerade den så läste vi i installationsguiden: "Tillåt 2 m avstånd utan hinder både framför och bakom laddaren"
I er instruktionsfilm så har ni inte 2 meter utan hinder bakom laddaren: https://www.youtube.com/watch?v=Xco6OonGxJ0&feature=youtu.be&t=223
Lite senare i filmen så står laddaren placerad likadant som vi har placerat vår: https://youtu.be/Xco6OonGxJ0?t=287
Kan vi ställa vår laddare som i första klippet? Dvs att ställa laddaren med "nosen" mot en husvägg.
Anledningen till att jag ställer frågan är för att det skulle förenkla för oss att installera ett regnskydd till laddaren."

Svaret från Worx:
"Ja detta är lätt förvirrande men vi har sagt till att de skall ändra på detta

Du kan ha laddstationen i en hörna på eller precis utanför gräsmattan, bara klipparen kan backa ur stationen och sedan vända till vänster som den alltid gör för att starta klippningen"

Nu skall det snickras ett skydd till den lilla rackaren.
 
  • Gilla
Behnke och 1 till
  • Laddar…
Ja då var min Landroid färdig för skroten, kom hem idag och åskan hade slagit ner ett par hus bort :surprised:, kommer kolla väderprognosen mer noggrant framöver.
 
Behnke skrev:
Ja då var min Landroid färdig för skroten, kom hem idag och åskan hade slagit ner ett par hus bort :surprised:, kommer kolla väderprognosen mer noggrant framöver.
Hände en polare, han fick en ny transformator gratis från HP Schou, eller vad de heter.
 
Öfremora skrev:
Hände en polare, han fick en ny transformator gratis från HP Schou, eller vad de heter.
Tyvärr stod klipparen i laddaren när blixten slog ner så den är helt död, går inte ens att starta. Måste varit en rejäl smäll då jordfelsbrytaren löste i garaget som den var inkopplad i, även några kort vi hade på en tavellist inne ramlade ner, router samt iptelefon strök med också. Ska prata med försäkringsbolaget imorgon och höra vad dom säger.
 
Behnke skrev:
Ja då var min Landroid färdig för skroten, kom hem idag och åskan hade slagit ner ett par hus bort :surprised:, kommer kolla väderprognosen mer noggrant framöver.
Du har väl en hemförsäkring?
Såg det några inlägg längre ner!
Klart att hemförsäkringen täcker detta, förutom självrisken såklart
 
Hej på er
Går i funderingar att skaffa en 792e.1. Hur lång begränsningskabel kan man ha till den ??? Har en tomt på 2000kvm, räknar jag bort hus garage osv.... Är det ca 1500kvm gräsmatta kvar som ska klippas, då räcker det väl med denna 792e.1 som klara 1500kvm eller????
Ni som har denna modell, vad tycker ni om den?
 
Blev förvånad över att det inte fanns någon Facebook-grupp dedikerad för våra maskiner, så jag skapade en grupp. Joina gärna och dela med er av all kunskap där, så,tror jag att gruppen kan bli riktigt uppskattad! Det borde finnas massor av Landroid-ägare där ute, som ännu ej hittat till ByggaHus.se.

https://www.facebook.com/groups/210034662723898/
 
  • Gilla
dl_4711
  • Laddar…
Hur lång begränsningskabel inkl. Ö'a kan man ha, gäller en 792e.1
Har råkat ut för nått konstigt, har lagt knappt 240m av dom 250m som följde med runt tomten och har lagt till 75m som ö runt huset.
När klipparen närmar sig huset, vänder den 2m innan den når kablen runt huset, lyfter jag in klipparen mot slingan runt huset, säger den "utom arbetsområde" varför???????
 
Moeller skrev:
Hur lång begränsningskabel inkl. Ö'a kan man ha, gäller en 792e.1
Har råkat ut för nått konstigt, har lagt knappt 240m av dom 250m som följde med runt tomten och har lagt till 75m som ö runt huset.
När klipparen närmar sig huset, vänder den 2m innan den når kablen runt huset, lyfter jag in klipparen mot slingan runt huset, säger den "utom arbetsområde" varför???????
Du har med all säkerhet korsat kabeln på väg ut till ön. Så kabeln går på felhåll runt huset så arbetsområdet blir i huset och inte utanför som det är tänkt.
 
  • Gilla
Moeller och 1 till
  • Laddar…
nissenhj skrev:
Du har väl en hemförsäkring?
Såg det några inlägg längre ner!
Klart att hemförsäkringen täcker detta, förutom självrisken såklart
Jodå, självklart har jag villa hemförsäkring, trist bara, har inte haft ett blixtnedslag på tio år men naturligtvis en månad efter inköp av robotgrasklippare så slår blixten ner, bara materiella ting så inte hela världen, glad att barnen han in och ingen skadades.
 
  • Gilla
mg765 och 2 till
  • Laddar…
Kan man på något vis prenumerera på uppdateringarna som kommer så man slipper gå in själv och kolla hela tiden om det finns någon ny?
 
Så nu ligger en ny klippare i bilen levererad av netonnet, mindre än ett dygn efter jag anmälde skadan sitter ersättning från försäkringsbolaget på kontot, kan väl inte vara annat än nöjd :)
 
  • Gilla
plutoorjan och 6 till
  • Laddar…
@Henke2, du har inte lust att skicka den senaste betaversionen som verkar fungera bra för samtliga här. Ska till landet och uppdatera min som jag inte uppdaterat sen jag tog den ut kartongen. Strul med "hjulblock" "upp&ner" samt att den stannar rätt ofta... Annars relativt nöjd. Vore hyggligt! Med vänlig hälsning, Linus
 
quick skrev:
Du har med all säkerhet korsat kabeln på väg ut till ön. Så kabeln går på felhåll runt huset så arbetsområdet blir i huset och inte utanför som det är tänkt.
Det hade du helt rätt i, tack för hjälpen 👍 Nu rullar den perfekt 😀😀😀
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.