Corpes skrev:
Och nu fungerar inte zonklippningen längre! Även om jag har samma inställningar som jag hade för 2 veckor sedan när det funkade så är det kört nu. Lever denna robot ett eget liv?
ska inte en robot det? :D
 
En robot ska göra som ägaren säger.......... ;)
 
Corpes skrev:
En robot ska göra som ägaren säger.......... ;)
1. En robot får aldrig skada en människa eller, genom att inte ingripa, tillåta att en människa kommer till skada.
2. En robot måste lyda order från en människa, förutom om sådana order kommer i konflikt med första lagen.
3. En robot måste skydda sin egen existens, såvida detta inte kommer i konflikt med första eller andra lagen.

Lag tre kanske är tillämplig? ;-)

Skämt åsido, zon-klippningen har slutat att fungera på min också, den går bara till sista zonen hela tiden. Kan inte ha kantklippning aktiverat heller, efter första ordinarie kantklippning så började den klippa kanterna varja gång den körde ut.
 
GadgetMaster skrev:
1. En robot får aldrig skada en människa eller, genom att inte ingripa, tillåta att en människa kommer till skada.
2. En robot måste lyda order från en människa, förutom om sådana order kommer i konflikt med första lagen.
3. En robot måste skydda sin egen existens, såvida detta inte kommer i konflikt med första eller andra lagen.

Lag tre kanske är tillämplig? ;-)

Skämt åsido, zon-klippningen har slutat att fungera på min också, den går bara till sista zonen hela tiden. Kan inte ha kantklippning aktiverat heller, efter första ordinarie kantklippning så började den klippa kanterna varja gång den körde ut.
Samma här med kantklippning, försökte även aktivera zonklippning men det funkade en gång sen gick den ut ur garaget och går aldrig till zon två, får se om det kommer en skarp version av ny programvara då kantklippningen är en av de funktionerna jag saknar mest i 2.01.
 
Jag försöker uppdatera min WG796E.1 men lyckas inte få den att läsa från USB-minnet. Har testat med ett antal olika USB-minnen formaterade med FAT-32 respektive FAT men det blir samma fel. Felmeddelandet går ut på att det inte finns någon pck-fil på minnet. - Någon som har något tips?
 
LtEriksson skrev:
Jag försöker uppdatera min WG796E.1 men lyckas inte få den att läsa från USB-minnet. Har testat med ett antal olika USB-minnen formaterade med FAT-32 respektive FAT men det blir samma fel. Felmeddelandet går ut på att det inte finns någon pck-fil på minnet. - Någon som har något tips?
Prova med ett litet minne på kanske 4-8Gb, Fat 32. (samt givetvis att packa upp filen först)
 
Fick en fil från supporten som inte är packad så vitt jag kan se, filen heter V 2,01.pck
Kan filnamnet ställa till det? - Att den har ett kommatecken i namnet, eller för den delen ett mellanslag.
Har sett på forumet att en del har två filer, en .pck och .bin men jag fick bara en fil från supporten.
 
Döp om filen samt ta bort kommatecknet samt mellanslaget, kanske inte är så kinkigt vad den heter men kommatecken kan defenitivt ställa till det mellanslaget ev det med.
 
Blev ingen skillnad tyvärr, jag får försöka hitta ytterligare något annat USB-minne
 
Jag uppdaterade min med ett 1G minne med FAT.
Filen skall man bara packa upp och lägga öppen på minnet, alltså inte i någon mapp.
Det funkade för mig.
 
Hej på er "landroidister"

Här kommer en fråga angående dragningen av gränsledning till och från laddaren.
Jag har sett flera bilder och filmer på garage/hus till Landroid M WG790E/.1 där garaget står mot en vägg eller dylikt och någon har även skrivit att iom en viss uppdatering så krävs det inte att det är 2 meter fritt framför laddaren (sidan där gränsledningen är kopplad).

Stämmer detta? Är det OK att ställa laddare mot en vägg?
 
Fungerar för mig, se mina tidigare inlägg med bild och ritning
 
  • Gilla
Gerald T
  • Laddar…
Gerald T skrev:
Hej på er "landroidister"

Här kommer en fråga angående dragningen av gränsledning till och från laddaren.
Jag har sett flera bilder och filmer på garage/hus till Landroid M WG790E/.1 där garaget står mot en vägg eller dylikt och någon har även skrivit att iom en viss uppdatering så krävs det inte att det är 2 meter fritt framför laddaren (sidan där gränsledningen är kopplad).

Stämmer detta? Är det OK att ställa laddare mot en vägg?
Nu heter ju min klippare WG795E och WG793E.1, men så jättestor skillnad kan det väl inte vara. I den änden där klipparen följer tråden och knallar in i laddaren bör det vara ett par meter rakt, så klipparen får en chans att räta upp sig innan parkering. I andra änden, där terminalerna sitter behöver det absolut inte vara fritt några två meter. Jag har c:a 20 cm från en av mina laddbaser till gränslinan som går 90° rakt ut och det har aldrig varit några problem.
 
  • Gilla
Gerald T
  • Laddar…
Strip skrev:
Nu heter ju min klippare WG795E och WG793E.1, men så jättestor skillnad kan det väl inte vara. I den änden där klipparen följer tråden och knallar in i laddaren bör det vara ett par meter rakt, så klipparen får en chans att räta upp sig innan parkering. I andra änden, där terminalerna sitter behöver det absolut inte vara fritt några två meter. Jag har c:a 20 cm från en av mina laddbaser till gränslinan som går 90° rakt ut och det har aldrig varit några problem.
Tack för snabbt svar :)
 
Tack för svar. Kollade ditt garage. Det ser fint ut :)
 
  • Gilla
UGL
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.