Börje 51 skrev:
Ni som nyligen köpt vad har ni för serinummer på maskinen. Jag har tittat runt i Borås, på Clas Olson, EKO, Coop kartongna har en rund grön markering på etiketten för identifikation. Maskinna har s/n som börjar på 2012..... och 2013... är detta månne tillverknings år och vecka + serinummer . Den gröna pluppen kanske betyder att maskinen är uppgraderad? Inte någon av maskinerna jag har sett har oranga däcksidor eller spetsiga däck.
Köpte min från Claes Olsson och min börjar på 2014 och har orange hjul
 
Så då har jag hämtat min från picky habit. På kartongen har den iaf. spetsiga hjul...

IMG_20140419_110708.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jorå, uppdaterade modellen med start och stopp under luckan.

IMG_20140419_110900.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu skall jag ut och installera!

IMG_20140419_111156.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
fabianC skrev:
Så då har jag hämtat min från picky habit. På kartongen har den iaf. spetsiga hjul...

[bild]

Jorå, uppdaterade modellen med start och stopp under luckan.

[bild]

Nu skall jag ut och installera!

[bild]
Go for it👍😀
 
peternicklas
På en av sidorna finns en lapp med lite info. Build date ska stå någonstans. Min har 201315, d.v.s. byggd vecka 15 2013.
 
FabianC > blev priset 7000:-
 
Jag betalade 9000 - 30% tack vare klipster rabatten så det blev 6300:- Det tog 4h att installera den inklusive en tur till biltema för att köpa mer begränsningskabel. Den har nu precis gjort sitt första pass och står nu och vilar upp sig i laddningsstationen. Känslan är att jag kommer bli mycket nöjd med denna!
 
Pickyhabit verkar ha höjt priset till 9995kr.

Blir fortfarande billigast med knappt 7000kr efter rabatten.
 
Nicke Nyfiken
GustavGBG skrev:
Pickyhabit verkar ha höjt priset till 9995kr.

Blir fortfarande billigast med knappt 7000kr efter rabatten.
Då ligger det på samma pris som Jem&fix och EKO Jönköping, 6995:-
 
Redigerat:
Hur o när går larmet igång? Jag har lyft upp den , stoppat den, vänt den.tagit den utanför slingan. men den larmar inte. Ska den inte låta nåt? Eller
 
Min låter inte heller, behöver bara slå in pin när man startar den, trodde att man inte skulle kunna flytta den utan att slå pin. Hur är det på Boschen?
 
Intressant, har inte tänkt på det men har nog aldrig hört min larma heller.
Är i väg på service då jag konstaterat att ena sensorn för begränsningsslingan inte fungerar. Surt att skicka en ny maskin på service, men måste säga att man blev mycket väl bemött och det var smidigt att skicka när man får fraktsedel på posten. Känns tryggt.
 
Köpte en på Jem& Fix för 6995.
SN 201311... Firmware V0.50 06-11-13. Spräckt plast runt kontakterna i fronten.
Skall denna in för uppdatering/ombyggnad då? Iom att den är tillverkad V11 (eller november?) 2013.

Provade att sätta ut ca 80 m kabel och lämnade resten av kabeln kvar på rullen precis vid basstationen och anslöt stumpen som stack ut och tänkte att jag vill se hur den kör runt kabeln innan jag gör resten. Fungerar inte alls. Den hittar slingan sporadiskt och följer den max 5cm. Helt värdelöst. Är det så illa för att jag inte klippte av kabeln? I så fall undrar man ju vad som händer när jag är färdig och har dragit ca 250 m kabel. Den funkade fint på 4m2 med 10m vanlig elkabel. :)

Motorerna är starka i alla fall, den grävde en grop efter att ha kört utanför slingan och in under häcken.
 
Redigerat:
martin43 skrev:
Köpte en på Jem& Fix för 6995.
SN 201311... Firmware V0.50 06-11-13. Spräckt plast runt kontakterna i fronten.
Skall denna in för uppdatering/ombyggnad då? Iom att den är tillverkad V11 (eller november?) 2013.

Provad att sätta ut ca 80 m kabel och lämnade resten av kabeln kvar på rullen precis vid basstationen och anslut stumpen som stack ut och tänkte att jag vill se hur den kör runt kabeln innan jag gör resten. Fungerar inte alls. Den hittar slingan sporadiskt och följer den max 5cm. Helt värdelöst. Är det så illa för att jag inte klippte av kabeln? I så fall undrar man ju vad som händer när jag är färdig och har dragit ca 250 m kabel. Den funkade fint på 4m2 med 10m vanlig elkabel. :)

Motorerna är starka i alla fall, den grävde en grop efter att ha kört utanför slingan och in under häcken.
Öppna locket och se efter om det sitter ett grönt märke där, om det gör det så är maskinen uppdaterad.
Lägg ner kabeln enligt anvisningarna,
Garanterat kommer det funka😃
Otur med plasten, bara att åka in å byta maskinen.
 
peternicklas
martin43 skrev:
Köpte en på Jem& Fix för 6995.
SN 201311... Firmware V0.50 06-11-13. Spräckt plast runt kontakterna i fronten.
Skall denna in för uppdatering/ombyggnad då? Iom att den är tillverkad V11 (eller november?) 2013.

Provade att sätta ut ca 80 m kabel och lämnade resten av kabeln kvar på rullen precis vid basstationen och anslöt stumpen som stack ut och tänkte att jag vill se hur den kör runt kabeln innan jag gör resten. Fungerar inte alls. Den hittar slingan sporadiskt och följer den max 5cm. Helt värdelöst. Är det så illa för att jag inte klippte av kabeln? I så fall undrar man ju vad som händer när jag är färdig och har dragit ca 250 m kabel. Den funkade fint på 4m2 med 10m vanlig elkabel. :)

Motorerna är starka i alla fall, den grävde en grop efter att ha kört utanför slingan och in under häcken.
Ingen kabel få finnas som en rulle, bildar en spole vilket försämrar slingans signal. Lägg ut slingan enligt anvisning så funkar allt och du blir nöjd. Spräckt plast, byt klippare.
 
Oj, vilka snabba svar. :)
Ska ut och göra om slingan totalt. Fräste ett spår med trimmern igår att fälla ner tråden i, men spikrakt vart det ju inte, så ska snagga gräsmattan hårt istället längs kanterna o spänna tråden istället.
Plasten gör inte så mycket, tänkte att om den ändå ska in kan de byta den då.
Öppna locket, som i skruva av kåpan och titta "under huven"? Eller locket till knappsatsen?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.