Siles skrev:
Svårt att förklara men enkelt att göra. :p luckan är som ett vattenhjul, den hålls uppe med en fjäder och stängs när klipparn kör imot en del som hänger ner i huset... Ska ta ett kort när jag plockar in den för målning.
Skiss? bild
 
Läste i någon annan tråd att kantklippning ingår i nya programvaran. Någon som testat?
 
Jo, jag fick min uppdaterad i slutet av sommaren. Märkte då att den klippte på väg hem, hann dock inte testa detta vidare mycket. Så vi får hoppas att funktionen finns kvar nu oxå, ej testat.
 
Redigerat:
Lät min Landroid ta en vårtur precis. De har definitivt fixat lutningskorrigeringen. Tidigare hade den svårt att ta sig från vår tomts långsida dit det lutar. Nu var det inga problem.
Den klippte även längs med tråden när man tryckte på hem-knappen.

Helt lysande!
 
  • Gilla
eleson
  • Laddar…
Gott att höra att dom ej plockat bort kantklippen. Detta gör maskinen än bättre 😄
 
karlelei skrev:
Lät min Landroid ta en vårtur precis. De har definitivt fixat lutningskorrigeringen. Tidigare hade den svårt att ta sig från vår tomts långsida dit det lutar. Nu var det inga problem.
Den klippte även längs med tråden när man tryckte på hem-knappen.

Helt lysande!
Grymt !!
 
Hej!

Har precis beställt mig en Landroid efter att ha läst omdömen osv här i trådarna.
Har sett att man kan få klipparen att gå in i ett "garage" trots att det inte ska gå enligt Worx, vad jag förstått. Jag hade tänkt få min klippare att gå in under altanen genom en liten öppning för att sedan parkera där.

Hur ska man dra slingan isåfall för att lösa detta?

Bifogar en bild på hur det ser ut.
Det streckade är alltså det tänkta "garaget" till klipparen.

altan.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Eller är det kanske bättre att ha "garaget" här?

altan2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Man behöver ca 1 meter raksträcka in i huset. Så ingendera är riktigt perfekt.
 
Aha, ok. Då ser detta bättre ut med andra ord. Hur går man ut med kabeln ifrån stationen då?

altan3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
peternicklas
Jag hade försökt med att låta kablen gå ut från vänster på laddstationen och sedan runda den neråt, vinkla den lite ner åt när den går ut mot gräsmattan. I övrigt enligt anvisningen.
 
Hmm, den var jag inte riktigt med på. Du kan inte rita in på bilden?
 
peternicklas
Detta brode fungera. altan3.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Perfekt. Tack för hjälpen!
 
Har nu fått min klippare och var tvungen att trycka på den för att se vilken version jag hade på mjukvaran.

Filmade och tycker det står "v0.50 06-11-13". Är det en av de senaste versionerna eller bör man skicka iväg den för uppdatering direkt?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.