1 733 976 läst · 6 044 svar
1734k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
Samma här skickade in min Worx 2 i september i november ringde jag och frågade vad som händer fick till svar att dom hade en hel hög med klippare som väntade på reservdelar så min skulle dom skicka till mig i mars så vi får se vad som händer känns lite konstigt. Batteriet kommer förmodligen inte att bli bra dom står väl inte på underhållsladdning
Är det någon som vet hur vi ska underhållsladda våra klippare. Är ju Li-Ion batteri i dessa så en vanlig laddare fungerar ju inte. Hittade denna http://www.ctek.com/se/sv/chargers/LITHIUM XS men vi har väl inte den typ av batteri?
Normalt sett så ska inte li-ion behöva underhållsladdas. Rekommendationen är att man laddar ur till 70% och sedan kan man förvara dom svalt i flera månader. Men hur man gör det med landroiden vet jag inte.peternicklas skrev:
Antar att bästa om man är osäker är att koppla in laddplattan och ladda med den par gånger över vintern. Gissar att det är den bästa laddaren hur som helst. Själv har jag bara tagit ut batteriet ur maskinen och låter det stå bredvid i källaren under vintern.
Förra året så fanns det en guide hur man skulle vinterförvara Landroid 1.0, har inte sett någon för 2.0.solvalla skrev:Normalt sett så ska inte li-ion behöva underhållsladdas. Rekommendationen är att man laddar ur till 70% och sedan kan man förvara dom svalt i flera månader. Men hur man gör det med landroiden vet jag inte.
Antar att bästa om man är osäker är att koppla in laddplattan och ladda med den par gånger över vintern. Gissar att det är den bästa laddaren hur som helst. Själv har jag bara tagit ut batteriet ur maskinen och låter det stå bredvid i källaren under vintern.
Yes!
Fick ett mail idag från Landroid Sverige att en kostnadsfri uppgradering och service av klipparen kunde beställas. Låter mycket bra, jag hakade givetvis på direkt.
Nån som har mer info om nedan?
Detta var highlightsen i mailet:
Sedan du köpte din Worx Landroid har vi gjort ett antal tekniska förbättringar av maskinen för att göra den smartare. Genom att uppgradera din Landroid nu kommer du att få ett ännu bättre klippresultat i framtiden. Med programförbättringarna får du:
Sedan du köpte din Worx Landroid har vi gjort ett antal tekniska förbättringar av maskinen för att göra den smartare. Genom att uppgradera din Landroid nu kommer du att få ett ännu bättre klippresultat i framtiden. Med programförbättringarna får du:
- Uppdaterade programspecifikationer för 2014
- Ökad klippeffektivitet
- Förbättrad navigering
- Förlängd och optimerad batteridrifttid
- Ökad medvetenhet hos maskinen
Detta var highlightsen i mailet:
Maskinen kommer också att inspekteras, kontrolleras och rengöras innan den återlämnas till dig. Vi till och med byter ut dina gamla knivblad mot nya!
- Uppdaterade programspecifikationer för 2014
- Ökad klippeffektivitet
- Förbättrad navigering
- Förlängd och optimerad batteridrifttid
- Ökad medvetenhet hos maskinen
Jag fick version .47 i min på service precis innan sommaren va slut, och jag blev lätt förvånad när den klippte på vägen hem. Detta va dock efter jag tryckt på "home" knappen. Det va det jag hann testa...