Siles skrev:
Nu... Nu.. NU! Är kag trött på klipparen. Hitta den inte i lördags när jag gick ut. Leta överallt, såg några spår hos grannen. Tänkte, nä så kan det inte gått... Fråga grannen om han sett min klippare?

Jadå, den står i grönsakslandet. :) ca 40m från gränstråden...
Suck, har kollat hela tråden efter brott nånstans men nej.

Körde igång den och kolla den. Funkade.
Spreja ner den med vattenslangen då den dragit iväg när det varit blött i gräset, började direkt med att snurra runt nån varv sen sticka över tråden.
Weee vad kul, tur det är snart dags för vintervilan. Blir att skicka in den om nån vecka.

:-/ suck
Kan säga min gjorde samma sak, hamnade under en gran. :( Är definitivt ett fuktproblem, gick hur bra som helst när fukten/daggen försvunnit. Då kan jag säga att den gått felfritt under hela sommaren.... Den är nu nedpackad och skall på service.
 
Jag har fått tillbaka min från service och den har gått 3-4 veckor. Funkat helt perfekt, inte fastnat eller stannat en enda gång. Den har gått i både regn och dagg. Hoppas det håller i sig. Börjar väl snart bli dags att gå i ide för honom.
 
Nu när det börjar bli nån enstaka minus på nätterna och varmt på dagen. Har ni plockat in era klippare för säsongen eller tål dom lite kyla?
 
Även min har börjat smita när det är blött.
Blir samtal till supporten idag.
 
Pratade med Hasse på supporten idag.
Det blir till att skicka in klipparen.

Körde igång en klippning manuellt på eftermiddagen och hittar den stående mitt på gräsmattan efter en halvtimme. Bra med batteri kvar och inget felmeddelande.
Skickade iväg den igen och hittar den i samma situation på ett annat ställe lite senare.
Har inte sett detta innan, var ju bra att det kom innan inskick iaf så jag kan ta med det i felbeskrivningen.
 
Redigerat:
Då va min tillbaka från sin service, va inne för rymning. Sensorer fram bytta. Såg också att det ny var firmware i sen version 0.47, någon som vet nått om denna version.
Har ej hunnit testa den ännu, då den körs på sommar stället. ...
 
anders.josefson skrev:
Då va min tillbaka från sin service, va inne för rymning. Sensorer fram bytta. Såg också att det ny var firmware i sen version 0.47, någon som vet nått om denna version.
Har ej hunnit testa den ännu, då den körs på sommar stället. ...
Då är den testad om än bara i 30min men i regn utan problem. Hittade en ny funktion; den klippte på vägen hem till laddaren. :)

//anders
 
Vill ha, vill ha. Måste ju gå att installera uppdateringen själv via usb porten. Om de nu bara kunde släppa den på nätet eller nåt.
 
peternicklas
anders.josefson skrev:
Då är den testad om än bara i 30min men i regn utan problem. Hittade en ny funktion; den klippte på vägen hem till laddaren. :)

//anders
Den funktionen måste man försöka att få tag på. De har tidigare sagt att uppdateringar skulle släppas på deras hemsida. Vore bra om så skedde.
 
Kan tillägga att jag tryckte på "hem" knappen för att skicka den till laddaren, vet ej om den gör detta själv när det blir dax att ladda. Blev förvånad då den lät som vanligt när den va på väg hem, så jag lyfte upp å kollade, knivarna snurrade :)
//anders
 
peternicklas
anders.josefson skrev:
Kan tillägga att jag tryckte på "hem" knappen för att skicka den till laddaren, vet ej om den gör detta själv när det blir dax att ladda. Blev förvånad då den lät som vanligt när den va på väg hem, så jag lyfte upp å kollade, knivarna snurrade :)
//anders
Inget val i menyn? Borde gå att välja ja eller nej samt hur ofta.
 
peternicklas skrev:
Inget val i menyn? Borde gå att välja ja eller nej samt hur ofta.
Ledsen, tänkte inte på att kolla... Kör den på sommarstället så jag kan inte kolla nu heller..
 
anders.josefson skrev:
Kan tillägga att jag tryckte på "hem" knappen för att skicka den till laddaren, vet ej om den gör detta själv när det blir dax att ladda. Blev förvånad då den lät som vanligt när den va på väg hem, så jag lyfte upp å kollade, knivarna snurrade :)
//anders
Känns som ett bra val. Ingen anledning att slå av klipparen om inte batteriet är slut.
 
Har haft min inne nu i 2-3 månader.... mailade dom den 14nov och fick svar att dom väntar på delar från fabrik..

Ska maila dom nu igen och se vad dom har att säga... det är ju visserligen vinter, men jag skulle allt må bättre av att den är här hemma... dom har väl inte ens "nattat" den för säs... :p
 
Siles skrev:
Har haft min inne nu i 2-3 månader.... mailade dom den 14nov och fick svar att dom väntar på delar från fabrik..

Ska maila dom nu igen och se vad dom har att säga... det är ju visserligen vinter, men jag skulle allt må bättre av att den är här hemma... dom har väl inte ens "nattat" den för säs... :p
Bra att veta. Min är också inne för service och tystnaden börjar oroa mig. Bara att sitta still i båten alltså.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.