Om intresse finns så säljer jag en defekt WG791E1 där frontsensor är trasigt, övrigt fungerande med laddstation. Se annons under "Säljes".
 
Gräsklippare som välte på en gräsbevuxen slänt framför ett hus med parkerad bil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Redfan och 1 till
  • Laddar…
R Rolle85 skrev:
[bild]
Kosläpp från Covid?
 
Nja grannens robot, den brukar ligga på vägen
 
En Worx som gillar att köra runt en rododendronbuske...
Worx robotgräsklippare nära en stor rododendronbuske på en gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
H hc77 skrev:
Återigen, tack för för bra svar MBygga och fri_tid.

Jag vill så gärna att det skall fungera med min inköpta Landroid men blir alltmer tveksam.

Verkar inte helt lätt att få det att fungera med fasta hinder heller. Kanske fungerar okej om man bara har ett problemområde men vad händer om grannen på andra sidan också köper en robotklippare som stör ut min Landroid. Känns som att det blir väldigt svårt att lyckas parera upp för det. Risken att Landroiden hamnar på fel sida problemområdet ökar väll då ytterliggare.

Det är väll så att alla inom en snar framtid har robotklippare i sina trädgårdar och då blir det ju helt klart problem så som Landroiden fungerar i dagsläget. Känns personligen som att Worx inte har någon lösning i sikte på problemet eftersom de haft lång tid på sig att lösa det. Hade de haft det borde de implementerat det i 2013 modellerna. Att klipparen skall fungera gentemot andra måste trots allt ses som nästan de viktigaste funktionen och om de löste det skulle troligtvis deras försäljning av Landroider öka markant.

Har även varit i kontakt med Hasse på Worx och han hade ingen info om framtida förbättringar gällande problematiken och visste inte heller på fråga om det skulle gå att lösa genom mjukvaruuppdatering i framtiden. Utan det som gällde var 3.5 meter.

Som sagt, misstro mig inte som negativ till Landroid. Vill jättegärna att den skall fungera för mitt ändamål. Jag har ju 30 dagars öppet köp så jag får avvakta lite innan jag packar upp den.

Vet ni om det bara är gentemot Husqvarna och Worx (och ev Bosch) som klipparen störs ut eller gäller det alla robotklippare.

Förresten, hur var det med 1 meter som peternicklas nämnde ovan. Är det något som fungerar i dagsläget eller vad syftades det på? Skulle man få ner det till 1 meter ser jag problemet så gott som löst.
Jag har ökat min till 140 cm men den strular ändå, inte alltid men tillräckligt, skall jag behöva öka den till 3 meter så är det ju ett skämt, har en ny M700+ och känner mig inte överlycklig just nu
 
Hej alla.
Har ett udda problem som visat sitt fula ansikte idag. När den klipper så går allt jättebra, men när den ska gå för att ladda så hittar den inte kabeln? Någon med liknande erfarenhet?
 
K Kapasu68 skrev:
Hej alla.
Har ett udda problem som visat sitt fula ansikte idag. När den klipper så går allt jättebra, men när den ska gå för att ladda så hittar den inte kabeln? Någon med liknande erfarenhet?
K Kapasu68 skrev:
Hej alla.
Har ett udda problem som visat sitt fula ansikte idag. När den klipper så går allt jättebra, men när den ska gå för att ladda så hittar den inte kabeln? Någon med liknande erfarenhet?
Jag hade det på min. En kabel var av. Köpte ny front på CO. Fick byta kontakter, hona/hane var så klart tvärt om.
Nu fungerar den igen. Köptes 2014!!
 
B Börje 51 skrev:
Jag hade det på min. En kabel var av. Köpte ny front på CO. Fick byta kontakter, hona/hane var så klart tvärt om.
Nu fungerar den igen. Köptes 2014!!
Bra tips, nu är klipparen nerplockad och alla kablar kontrollerade, alla hela tyvärr. Hade ju varit lätt fixat annars.
 
Jag köpte en Worx 300m2 på Bauhaus. De ger 5 års garanti på alla robotar och 3 år på batteri. Känns bra
 
Hur ser jag serienumret på min WG740? Tagit ur batteriet och det har ett serienummer....kan det vara samma?
Behöver ev köpa ny frontsensor så då är det viktigt att få fram serienumret, tydligen. För att få rätt frontsensor (olika kontakter)

Hur kopplar jag ur sensorn? Är det bara att rycka ur sladden underifrån maskinen eller måste jag öppna överdelen också?
 
C CAH skrev:
Hur ser jag serienumret på min WG740? Tagit ur batteriet och det har ett serienummer....kan det vara samma?
Behöver ev köpa ny frontsensor så då är det viktigt att få fram serienumret, tydligen. För att få rätt frontsensor (olika kontakter)

Hur kopplar jag ur sensorn? Är det bara att rycka ur sladden underifrån maskinen eller måste jag öppna överdelen också?
Hsr du inte en etikett på bskdelen av klipparen typ 201411xxxxxxxx Etikett på en robotgräsklippare med modell och specifikationer, delvis täckt av slitage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B Börje 51 skrev:
Hsr du inte en etikett på bskdelen av klipparen[bild]
Tyvärr har den slitits under åren men jag vet nu vilken sensor jag skall ha eftersom jag plockade bort den....lagade den IGEN då jordkabeln gått av på annat ställe den här gången...två år sedan jag lagade den senast.....och just den modellen av sensor hade utgått hos Classe.....finns dock på annan sida men ett par hundringar dyrare.....kör på min reparation sålänge.
 
C CAH skrev:
Tyvärr har den slitits under åren men jag vet nu vilken sensor jag skall ha eftersom jag plockade bort den....lagade den IGEN då jordkabeln gått av på annat ställe den här gången...två år sedan jag lagade den senast.....och just den modellen av sensor hade utgått hos Classe.....finns dock på annan sida men ett par hundringar dyrare.....kör på min reparation sålänge.
Jag köpte den son CO har nu, var tvungen att växla kontakterna. Den nya har t.ex. hona och den gamla hane
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.