Låter som dålig slingsignal tycker jag. Läckande koppling.....då beter den sig ungefär så. Så plötsligt går den igen ett tag sen e det samma problem igen. Lampan lyser grön men räcker inte till liksom
 
Iom att den reagerar på signalkabeln samt att felet uppkom efter flashning så tror jag mer på invändigt glapp men det är lätt att provköra med en "testyta" på ett par kvadratmeter för att utesluta slingan.
 
  • Gilla
MeanMike
  • Laddar…
MeanMike MeanMike skrev:
Låter som dålig slingsignal tycker jag. Läckande koppling.....då beter den sig ungefär så. Så plötsligt går den igen ett tag sen e det samma problem igen. Lampan lyser grön men räcker inte till liksom
Löd kabeln om du behöver skarva och sätt krympslang över så kan man vara säker på att slingan är intakt. Minsta skada kan få klipparen att få spelet.
 
  • Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Hej! Är det någon som har en senare mjukvara än ver 0.94 till WG791E? Min robot klagar på Skiva Block utan anledning och mjukvaruuppdatering verkar ha löst problemet tidigare vad jag har kunnat läsa mig till. Jag lyckas inte logga in på Worx hemsida för att tanka ned filen själv. Tack på förhand!
 
Worx är bara skit. Tröttnade på det hela och köpte en Husqvarna.
Funkar såååå otroligt mycket bättre!!!!
 
  • Haha
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
A
T twostroke skrev:
Worx är bara skit. Tröttnade på det hela och köpte en Husqvarna.
Funkar såååå otroligt mycket bättre!!!!
7 år sedan du sa något här och nu kommer du och gnäller???
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
R
T twostroke skrev:
Worx är bara skit. Tröttnade på det hela och köpte en Husqvarna.
Funkar såååå otroligt mycket bättre!!!!
konstigt att min worx klippare från 2015 fortfarande klipper på om det nu är skit. Köptes för 5000kr ny…
 
  • Gilla
nissenhj och 1 till
  • Laddar…
Tjena!

Har lite problem med en WG790E

Har bytt kretskort i laddstationen, frontsensor på klipparn och knappcellsbatteriet.

Får den inte att åka ut och klippa automatiskt, utan måste starta den på displayen varje gång efter den laddat, står ”utom arbetsområde” när den laddat klart.

Nån som har något tips?

Med vänlig hälsning, Samuel
 
Skiftat håll på slingan i plattan i laddstationen?
 
Oflyt Oflyt skrev:
Tjena!

Har lite problem med en WG790E

Har bytt kretskort i laddstationen, frontsensor på klipparn och knappcellsbatteriet.

Får den inte att åka ut och klippa automatiskt, utan måste starta den på displayen varje gång efter den laddat, står ”utom arbetsområde” när den laddat klart.

Nån som har något tips?

Med vänlig hälsning, Samuel
Hej! Prova med att göra en uppdatering av mjukvaran, kan hjälpa. Tänk på att du måste ha en gammalt usb-minne på typ 1-2 gig fungerar inte med större för mig i a.f.

Lycka till.
 
Redfan Redfan skrev:
Hej! Prova med att göra en uppdatering av mjukvaran, kan hjälpa. Tänk på att du måste ha en gammalt usb-minne på typ 1-2 gig fungerar inte med större för mig i a.f.

Lycka till.
Vet du vart jag får tag i en uppdatering? har provat att registrera mig på worx hemsida men den tar inte emot serienummret..
 
Demmpa Demmpa skrev:
Skiftat håll på slingan i plattan i laddstationen?
Det har jag inte provat, sitter enligt bilden på baksidan och den klipper och går som den ska när jag startar den ”manuellt”.

Men kan ju prova det.
 
A
Oflyt Oflyt skrev:
Vet du vart jag får tag i en uppdatering? har provat att registrera mig på worx hemsida men den tar inte emot serienummret..
Jag håller på att diskutera med worx (positecgroup) om det där med serienumret. Om du känner till regex så tar de bara emot serienummer med ^[0-9]{4}[0-9Aa]{1}[0-9]{13}[0-9a-fA-F]{2}$. I praktiken 20 tecken långa och våra gamla har bara 12 tecken. Får se vad de säger.
 
  • Gilla
ForestRoad
  • Laddar…
Kan det vara något med placeringen av laddstationen?

Han hittar dock hem och åker in i laddaren utan problem.
 
  • Robotgräsklippare parkerad i laddstationen med röda markeringar runt i trädgården.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R RalleB skrev:
konstigt att min worx klippare från 2015 fortfarande klipper på om det nu är skit. Köptes för 5000kr ny…
A aggplanta skrev:
Jag håller på att diskutera med worx (positecgroup) om det där med serienumret. Om du känner till regex så tar de bara emot serienummer med ^[0-9]{4}[0-9Aa]{1}[0-9]{13}[0-9a-fA-F]{2}$. I praktiken 20 tecken långa och våra gamla har bara 12 tecken. Får se vad de säger.
Hej! Hittade detta på en sticka..kan fungera..inga garantier.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.