B Börje 51 skrev:
Jag köpte den son CO har nu, var tvungen att växla kontakterna. Den nya har t.ex. hona och den gamla hane
Bytte du bara genom att klippa bort de som satt på och viceversa? Lödde du ihop kablarna eller gick det att göra på annat sätt? Kanske gick det att pilla loss kabeln och sätta dit dem på "rätt sätt" i respektive kontakt?

Min klippare jävlas nämligen igen trots lagad jordkabel nyligen......
 
Jag klippte och lödde ihop, pilligt som tusan. Hade varit bättre och köpt nya kontakter, tror Kell o Co har något användbart.
 
  • Gilla
CAH
  • Laddar…
B Börje 51 skrev:
Jag klippte och lödde ihop, pilligt som tusan. Hade varit bättre och köpt nya kontakter, tror Kell o Co har något användbart.
Klipparen åker in på verkstadsbordet imorgon så får vi se vad som hänt den här gången....kabelbrott är väl ändå det "enkla" alternativet.
Tack för hjälpen
 
  • Gilla
Börje 51
  • Laddar…
R
R RalleB skrev:
Det finns 2 olika på Clas, välj denna.
[länk]
Minimalt med jobb, har för mig att jag endast behövde byta plats på sensorerna fram. Då min är efter -2013. Inte riktigt säker, kan ta bilder imorgon då jag har en helt ny som reserv och de gamla sparade.
Har kikat på den men det är tyvärr fel kopplingar mot den jag har. Just den modellen jag behöver har utgått hos Classe.
 
C CAH skrev:
Klipparen åker in på verkstadsbordet imorgon så får vi se vad som hänt den här gången....kabelbrott är väl ändå det "enkla" alternativet.
Tack för hjälpen
Jordkabeln igen.....ny lödning och den är nu i full gång.....satte även på "Fubbens" hjul för lite mer driv....går fram som en stridsvagn nu.....bra grepp och lite mer tyngd baktill.
 
  • Gilla
karlmb
  • Laddar…
T twostroke skrev:
Worx är bara skit. Tröttnade på det hela och köpte en Husqvarna.
Funkar såååå otroligt mycket bättre!!!!
Köttmupp
 
T twostroke skrev:
Worx är bara skit. Tröttnade på det hela och köpte en Husqvarna.
Funkar såååå otroligt mycket bättre!!!!
 
Jag var inne på samma linje, men efter att ha trimmat in den på min gräsmatta, tar flera månader så går den fantastiskt bra och jag är glad att jag behöll den, den är ju också mycket intelligentare är en Husqvarna
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
R Riggen skrev:
Snart töar väl snön bort och då är det dags att ge sig på den där mattan igen då, i år kanske det t o m blir en matta av gräs och inte bara mossa och jord :)

Letade lite och sprang på den här
[länk]

och inser ju att det kanske ändå var klokt att vänta lite. Någon som hört mer om den?

Förlåt om jag dubbelpostar men jag hittade inget om denna här.
Hej! Min granne har en modell av den nya worxen med ett hjul fram.. har man en jämn och plan gräsmatta fungerar den säkert utmärkt. I kuperad terräng kör den fast. Den är väldigt låg fram. Jag hjälpte grannen att höja frigången fram med hjälp av några plaststripes som mellanlägg.. nu fungerar den bra på kuperad mark.
 
T toband75 skrev:
Jag har ett litet speciellt problem med min WGE795 type 2 som tuffat på sen 2014. Den har det nya batteriet och mjukvaran som krävdes.

När den fastnar och den efter en stund ska stänga av sig själv så fastnar den med texten "Goodbye" och den stängs aldrig helt av. Det finns inget att göra då för inga knapptryckningar fungerar och inte heller hålla in avstängningen i 20 sekunder som på en dator.

Enda sättet att få igång den är att skruva upp batteriluckan och göra en "fysisk omstart". Lite jobbigt med 7 stycken skruvar varje gång.

Någon som haft liknande bekymmer?

I övrigt fungerar den riktigt bra fortfarande även om den drar lite snett på grund av slitet lager på ena hjulet. Inte alls illa för en maskin man gav 7990:- för.... men det är ju kostnaden att ersätta den man får snegla på. :)
Jag har råkat ut för exakt samma problem på min 794E. Hittade du felet?
 
L linko skrev:
Jag har råkat ut för exakt samma problem på min 794E. Hittade du felet?
Låter som att batteriet har blivit gammalt, testa att byta ut det?
 
M Magic-gnome skrev:
Låter som att batteriet har blivit gammalt, testa att byta ut det?
Det stämmer att batteriet är dåligt, men jag lånade ett hyfsat nytt batteri och testade med, men det löste tyvärr inte problemet.
 
L linko skrev:
Det stämmer att batteriet är dåligt, men jag lånade ett hyfsat nytt batteri och testade med, men det löste tyvärr inte problemet.
Okej jag tråkigt att höra, kan det vara något som blockerar hjulen eller knivarna som man kan göra rent? Tänker om du precis har tagit fram den efter vintern :)
 
M Magic-gnome skrev:
Okej jag tråkigt att höra, kan det vara något som blockerar hjulen eller knivarna som man kan göra rent? Tänker om du precis har tagit fram den efter vintern :)
Det märkliga är att den går och klipper precis som den ska, ända tills den kör på något eller fastnar. Om man inte hinner ”kvittera” felet, så försöker den slå av sig själv (precis som den gör normalt), men fastnar med texten hejdå/goodbye.
Det går då inte ens att stänga av den med powerknappen utan jag måste plocka ut batteriet. Sedan går det att starta den som vanligt igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.