Jeg kan svare på spørsmål 2 selv: Den gjorde ferdig nedtellingen, og så gikk den over til "Waiting for scheduled time" uten å starte.
 
nissenhj skrev:
Ni som har problem med att Woxen tappar slingan och eller stannar utanför arbetsområde fast den är innanför etc.
Kolla om er laddstation är av modell utan problem kretskort, det är enkelt att kolla och tar fem minuter. Se foto nedan.
Det finns fyra modeller av kretskortet A B C D, A och D är de som fungerar, så har du B eller C så få det utbytt innan garantin går ut! Det är alltså slutbokstaven som du skall titta efter.
Jag kan rapportera att min nyinköpta 796E.1 har version E på kortet. Dessutom har den en extra kondensator över strömkontakten, antagligen för att minska störningarna.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
peternicklas
henq skrev:
Jag kan rapportera att min nyinköpta 796E.1 har version E på kortet. Dessutom har den en extra kondensator över strömkontakten, antagligen för att minska störningarna.
Tack, bra info. Då vet vi att något verkligen har utförts för att klara kraven. Kondensatorn sitter den i anslutning till kortet eller var sitter den?
 
Nicke Nyfiken
Nu är det hög tid att byta rubrik på den här tråden.
Folk fattar inte att Worx Landroid 2.0 = WG794E

Det är helt hopplöst att försöka få ut något vettigt om sin 794 när tråden ständigt bombas med diverse felpostade inlägg om andra varianter av Landroid.

Varken hårdvaran eller mjukvaran i WG794E är samma som de nyare modellerna. Det är bara skalet som ser likadant ut.:thumbdown:
 
  • Gilla
deetee och 1 till
  • Laddar…
Nicke Nyfiken skrev:
Nu är det hög tid att byta rubrik på den här tråden.
Folk fattar inte att Worx Landroid 2.0 = WG794E

Det är helt hopplöst att försöka få ut något vettigt om sin 794 när tråden ständigt bombas med diverse felpostade inlägg om andra varianter av Landroid.

Varken hårdvaran eller mjukvaran i WG794E är samma som de nyare modellerna. Det är bara skalet som ser likadant ut.:thumbdown:
Sorry at jeg postet mine spørsmål her, jeg trodde strengt tatt at også de nyere modellene benyttet betegnelsen 2.0. Det burde da vært en egen tråd for de nyere modellene, men hva ville være et passende navn på en slik tråd? Finnes det et "familienavn" å benytte for de nyere modellene?
 
peternicklas
Frågan är om vi inte skulle försöka att få till en huvudrubrik, Worx Landroid och sedan underrubriker med resp. modell.
 
  • Gilla
deetee och 3 till
  • Laddar…
peternicklas skrev:
Frågan är om vi inte skulle försöka att få till en huvudrubrik, Worx Landroid och sedan underrubriker med resp. modell.
En idé kanske vore att döpa om respektive tråd efter modellår istället.

Tex:
Worx Landroid - 2013 års modeller (Landroid 1.0?)
Worx Landroid - 2014 års modeller (Landroid 2.0?)
Worx Landroid - 2015 års modeller (WG790 mfl)
Worx Landroid - 2016 års modeller (WG790.E mfl)
 
Redigerat:
peternicklas
1.0 kom 2012, 794 kom både 13 och 14...
Sedan har vi WiFi modellerna som inte har samma mjukvara som de övriga.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Har nu beställt min WG791E.1. Ska bli spännande att se den arbeta!

Nu vet jag inte måtten på avståndet mellan hinder och avgränsingskabeln, men kan man lägga den närmare stengången (som är i samma höjd) som gräsmattan för att säkra kantklippning?
 
Vexing skrev:
Har nu beställt min WG791E.1. Ska bli spännande att se den arbeta!

Nu vet jag inte måtten på avståndet mellan hinder och avgränsingskabeln, men kan man lägga den närmare stengången (som är i samma höjd) som gräsmattan för att säkra kantklippning?
Om stenarna är i samma höjd som gräset så lägger du kabeln precis i kant med dem, då kommer klipparen att gå ut en bit på stenarna och klippa in över så att du slipper trimma där sen.
 
peternicklas
Vexing skrev:
Har nu beställt min WG791E.1. Ska bli spännande att se den arbeta!

Nu vet jag inte måtten på avståndet mellan hinder och avgränsingskabeln, men kan man lägga den närmare stengången (som är i samma höjd) som gräsmattan för att säkra kantklippning?
Avstånd mot hinder 25-35 cm. beroende på om det är rakt, invändig eller utvändigt hörn. Inga hörn i 90 grader utan ta 2 x 45 grader på en sträcka runt 25 cm.
 
Hej. Min Landroid har stått still i sitt hus några dagar upptäckte jag nu. Startade den i laddstationen och fick upp "utanför arbetsområdet "? Tog ut den på gräsmattan och fick samma meddelande där. Tog ur batteriet och inte häller det hjälpte. Lampan lyser grönt i laddaren.Vad ska jag göra?

WG 794E
 
Kan var så att "ngn" placerat den i laddare. Min maskin måste köra in i laddstationen för att börja laddas. Placerar men den bara där så funkar inte laddningen. Står det ngt i displayen?
 
Sorry. Ser nu att du skrev vad som stod i displayen. Då är det troligtvis som jag skrev. Nån har placerat den i laddaren. Åtgärd. Ta ut maskinen från laddaren. Tryck på "stop" och slå in koden. Ange "0" och tryck på hemknappen. Då kör maskinen in i laddaren och börjar laddas. Promise!
 
Jurka skrev:
Sorry. Ser nu att du skrev vad som stod i displayen. Då är det troligtvis som jag skrev. Nån har placerat den i laddaren. Åtgärd. Ta ut maskinen från laddaren. Tryck på "stop" och slå in koden. Ange "0" och tryck på hemknappen. Då kör maskinen in i laddaren och börjar laddas. Promise!
Efter att jag testade att dra ut kontakten så började det att blinka grönt i laddaren. Tillslut hittade jag ett kabelbrott i en skarv och nu kör han igen��
 
  • Gilla
Mickebus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.