A Haddock skrev:
Är det nån som har koll på hur/om kantklippningen funkar i v0.72? Fick klipparen uppdaterad från v0.50 under vintern och har aktiverat kantklippningen (eller pinkodslåset som det så fint heter när man går in i undermenyn, nån som bara klippt och klistrat lite i koden?) men man kan inte ställa in hur ofta den ska kantklippa? Nu har jag haft klipparen ute i snart två veckor och än har den inte kantklippt automatiskt.

Klonket i drivmotorn vid vändning är iaf borta, det känns skönt.
Antar du har en WG794E. Min har jag uppdaterat till v0.72 och då står det inte något om pinkodslåset på den menypunkten men däremot står det på engelska "activate boundary cut" just för den punkten även om menyspråket är svenska. Däremot finns det en pinkodslåspunkt också men det är ju som det låter just för att aktivera pinkoden.
Det går inte att välja hur ofta den skall klippa kanten och först trodde jag inte den gjorde det. Det gör den dock vid första klippning i ny vecka upptäckte jag efter en tid. Så gör även min WG790E men på den menyn står punkten på svenska. Vill man kantklippa oftare är det ju bara att göra det manuellt med Homeknappen.
 
Tack för alla tidigare svar, fick hem den igår. Kvaliten känns bra.

Stötte på ett bekymmer när jag drog tråden:

I ena hörnet har vi en buske, som jag vill dra avgränsning runt, så jag började med det och när jag hade 35cm mellanrum från busken och tråden, ser jag att det inte är mycket mellanrum kvar från tomtens slut (som också är buskar). Det kommer bli kanske 40-50cm mellanrum från tråden som går runt busken och tråden som avgänsar tomtens slut. Kan detta gå och värt att dra kabeln och testa? Eller borde jag helt enkelt frånse hela detta hörn?
 
Er det någon som har opplysninger om det er på gång en ny software oppdatering til W791 for sesongen?

Den senaste som kom ifjor var v0.94 och det var problemer med at den håndterte lutningar dårligere enn foregående, v0.92. Jag kör v0.92 på min pga. detta.
 
Min WGE791 beter sig lite konstigt. Den stänger av sig själv i laddstationen och det leder ju till att den inte åker ut på utsatta tider.
När jag sätter på den manuellt åker den ut och klipper men jag upplever det som att den åker hem igen tidigare än vad det borde och där stängs den alltså sedan av.

Nån som tror nåt?
 
JeRo skrev:
Min WGE791 beter sig lite konstigt. Den stänger av sig själv i laddstationen och det leder ju till att den inte åker ut på utsatta tider.
När jag sätter på den manuellt åker den ut och klipper men jag upplever det som att den åker hem igen tidigare än vad det borde och där stängs den alltså sedan av.

Nån som tror nåt?
jag tror inte

Jag har haft en sådan med flertalet fel på mjukvaran många konstigheter bland annat det som du beskriver
 
JeRo skrev:
Min WGE791 beter sig lite konstigt. Den stänger av sig själv i laddstationen och det leder ju till att den inte åker ut på utsatta tider.
När jag sätter på den manuellt åker den ut och klipper men jag upplever det som att den åker hem igen tidigare än vad det borde och där stängs den alltså sedan av.

Nån som tror nåt?
Så länge den har ett uppdrag borde den inte stänga av sig men jag antar du kollat att du har aktiv schemalagd tid så det inte har försvunnit av någon anledning.
 
MBygga skrev:
Så länge den har ett uppdrag borde den inte stänga av sig men jag antar du kollat att du har aktiv schemalagd tid så det inte har försvunnit av någon anledning.
Den skall ladda oavsett om den har programmering, såvida den inte är avstängd
 
MBygga skrev:
Så länge den har ett uppdrag borde den inte stänga av sig men jag antar du kollat att du har aktiv schemalagd tid så det inte har försvunnit av någon anledning.
Faktum är att strax efter mitt inlägg kollade jag upp just schemaläggningen och den var obefintlig. Nu har jag schemalagt och nu har den betett sig normalt i en timme (y)
 
  • Gilla
MBygga och 1 till
  • Laddar…
Idag släpptes "Fido" ut på grönbete för året. Batteriet höll mycket laddning och allt var som vanligt, så trots att det är långt till tisdag (normalt = tidag+torsdag), så tvingade jag klipparen att gå tre laddningar. Klarade nästan (= lite strimmig ännu ) hela gräsmattan.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Nån som vet om det finns nån inställning på worx som gör att den klipper när den går tillbaka till laddstation eller ut när den ska till andra arbetsområdet?
 
Elkludde skrev:
jag tror inte

Jag har haft en sådan med flertalet fel på mjukvaran många konstigheter bland annat det som du beskriver
Jag hade detta problemet och det visa sig att jag hade för mycket kabel bak stationen när dom 2 trådarna går upp där bak, dom låg för nära varann, fick rådet att klippa till dom så dom räckte precis upp i kontakterna.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
jpson67 skrev:
Nån som vet om det finns nån inställning på worx som gör att den klipper när den går tillbaka till laddstation eller ut när den ska till andra arbetsområdet?
Funktionen heter Kantklippning, finns i nyare versioner av mjukvaran.
https://www.worxlandroid.com/sv-SE/software-update
 
Vexing skrev:
Gällande avgränsningskabeln:
Slingan kommer bli ca 170m, det blir en peg var 0,85M, sen skall det mjukas upp i hörn, träd ska uteslutas. Kan man ha 1m (eller kanske lite längre) emellan peggarna på raksträckor? Eller bör jag köpa ett kit med extra pegs och då räcker det ju till att sätta väldigt tätt.
Jag har just dragit en ny slinga. Gamla var skarvad här och var pga utökning av gräset. Den gamla satt med alla peggar den nya med 4st peggar totalt! Gjorde ett verktyg likt det worx säljer och lade ned kabeln 45mm i jorden. Blev så jäkla bra jämfört mot att ha den ligga uppe på. Skyddad om man får för sig att köra över med bilen eller så. Outstanding!
 
Ny FW på g nu som skall lösa snedgången. Hoppas verkligen det är en lösning nu. Den skulle kommit denna veckan som varit :p
 
Henke2 skrev:
Ny FW på g nu som skall lösa snedgången. Hoppas verkligen det är en lösning nu. Den skulle kommit denna veckan som varit :p
Spännande. Vart har du hört om ny FW och finns det fler fixar eller förändringar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.