Ok. Case closed:)
 
peternicklas skrev:
Tack, bra info. Då vet vi att något verkligen har utförts för att klara kraven. Kondensatorn sitter den i anslutning till kortet eller var sitter den?
Den satt rakt i sockerbiten, alltså över inkommande matning. Enkel fix, om den funkar...
 
peternicklas
henq skrev:
Den satt rakt i sockerbiten, alltså över inkommande matning. Enkel fix, om den funkar...
Tillsammans med nytt kretskort så är det nog lösningen annars hade de inte vågat släppa ut dem igen. Bra att de tar tag i problemet och löser det och inte som vissa andra som försöker att överklaga beslutet.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
IMG_20160424_114804.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Framkomligheten i snö verkar vara lite sisådär :D
 
  • Gilla
vidamic och 2 till
  • Laddar…
Nån som vet vad troligaste problemet är med felkoden blockerad hjulmotor? Ibland får den för sig att åka runt i cirklar då den skall backa bort från begränsningstråden. Runt runt och sen stopp med felkoden.

Är det själva motorn som börjar ge upp? Eller kan det vara något elektronikproblem?

Tack.
 
A
Någon som har en defekt Worx att sälja? Jag hade tänkt plocka lite delar från den till ett annat projekt.
 
Min klippare "gräver hål" på vissa ställen där den vänder. Någon som har ett bra tips på hur man skyddar marken? ett tunt nät borde kanske fungera. Någon som vet var man hittar det? Tipps?
Är det bara jag som har detta problem?
 
Har också samma problem på ett par ställen.



Rött streck = slinga
worx1.PNG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
MeanMike skrev:
Min klippare "gräver hål" på vissa ställen där den vänder. Någon som har ett bra tips på hur man skyddar marken? ett tunt nät borde kanske fungera. Någon som vet var man hittar det? Tipps?
Är det bara jag som har detta problem?
Gräv ner typ armering som denna

http://www.jula.se/catalog/tradgard/tradgardsredskap/plantering/kantskydd/rutnat-715207/

Jem & fix har även, tror de är billigare
Finns många olika typer

https://www.google.se/search?q=jord...znanMAhUOb5oKHSm5C00Q_AUIBygB&biw=360&bih=510
 
nja......tackar för tippsen men jag tänkte mig ett litet tunt "nät" som man fäster med plastspikar typ dom till linan.
Dessa som du visar är lite "stora/grova".
Men tanken är densamma.
Fler tips? Nån?

Nätet borde ju gå att ta bort när väl gräs har etablerats på plats. Eller att det helt enkelt får växa ner i mattan
 
MeanMike skrev:
nja......tackar för tippsen men jag tänkte mig ett litet tunt "nät" som man fäster med plastspikar typ dom till linan.
Dessa som du visar är lite "stora/grova".
Men tanken är densamma.
Fler tips? Nån?

Nätet borde ju gå att ta bort när väl gräs har etablerats på plats. Eller att det helt enkelt får växa ner i mattan
Men om du tittar på länk 2 jag la i förra inlägget så ser du andra sorter med "tunnare" modeller.
 
Gällande avgränsningskabeln:
Slingan kommer bli ca 170m, det blir en peg var 0,85M, sen skall det mjukas upp i hörn, träd ska uteslutas. Kan man ha 1m (eller kanske lite längre) emellan peggarna på raksträckor? Eller bör jag köpa ett kit med extra pegs och då räcker det ju till att sätta väldigt tätt.
 
Redigerat:
Börja med att klippa gräset kort där kabeln skall ligga, spänn upp den mellan två piggar ca5m, sedan sätter du extra pigg där den är i luften.
 
skoog84 skrev:
Har också samma problem på ett par ställen.



Rött streck = slinga
[bild]
Du bör nog ha fyrhjulsdrift med diffspärr(y)
 
  • Gilla
MeanMike och 1 till
  • Laddar…
Är det nån som har koll på hur/om kantklippningen funkar i v0.72? Fick klipparen uppdaterad från v0.50 under vintern och har aktiverat kantklippningen (eller pinkodslåset som det så fint heter när man går in i undermenyn, nån som bara klippt och klistrat lite i koden?) men man kan inte ställa in hur ofta den ska kantklippa? Nu har jag haft klipparen ute i snart två veckor och än har den inte kantklippt automatiskt.

Klonket i drivmotorn vid vändning är iaf borta, det känns skönt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.