Landroid skrev:
Hur?
Ring supporten så hjälper de dig!
 
Går det inte att berätta här?
 
peternicklas
henq skrev:
Går det inte att berätta här?
Du måste få en liten plastsak att sätta vid sensorn.
 
peternicklas skrev:
Du måste få en liten plastsak att sätta vid sensorn.
Sedär, då förstår jag :)
 
Vexing skrev:
Men kollade lite snabbt, köpa mer kabel 30kr/m löst eller 100m för ca 500 eller nå. Sen märlor på det och skarvar. Och 900kr prisskillnad på dem och kabel och det kostar ju bpgra hundra och då får man en med 4 blad (bättre?) på den dyrare .
Nja, 25 meter för 200 kr får du här http://www.gplshop.se/se/article.ph...tdGlsbGJlaG9yLyI7czo2OiJwYXJhbXMiO2E6MDp7fX0=

och 180 märlor får du redan med 790, så billigare blir det allt. Men om pengarna inte är bekymret har jag inga problem med 791'an även om trebladssystemet fungerar utmärkt och dessutom går det åt färre blad. Min 790 klipper ca 900 kvm perfekt.
 
MBygga skrev:
Nja, 25 meter för 200 kr får du här [länk]

och 180 märlor får du redan med 790, så billigare blir det allt. Men om pengarna inte är bekymret har jag inga problem med 791'an även om trebladssystemet fungerar utmärkt och dessutom går det åt färre blad. Min 790 klipper ca 900 kvm perfekt.
Eller 400 m för 300 :- här
http://www.kvibergsoverskott.se/ind...d=21&vmcchk=1&option=com_virtuemart&Itemid=73
 
Jag tror inte att kabeln från kvibergsöverskott är bra. Körde med den i början men kollade efter ett tag resistansen och den var ca 20ohm, motsvarande ca 6 i original ( om jag kommer ihåg rätt ) ... Köpte 1,5m2 FK istället funkade bättre och hade ca 2-3 ohm. Har dock bara testat så i slutet av förra sommaren.....så framtiden får utvisa hur bra det blir :)
 
MWave skrev:
Jag tror inte att kabeln från kvibergsöverskott är bra. Körde med den i början men kollade efter ett tag resistansen och den var ca 20ohm, motsvarande ca 6 i original ( om jag kommer ihåg rätt ) ... Köpte 1,5m2 FK istället funkade bättre och hade ca 2-3 ohm. Har dock bara testat så i slutet av förra sommaren.....så framtiden får utvisa hur bra det blir :)
Vilken kabel menar du och vad kostade den?
 
MWave skrev:
[länk] 189kr för 100m. Vanlig installationskabel.
Kommer inte att fungera så många år då den inte är förtent och inte har bra, vattentätt och UV-beständigt hölje. Använd riktig slingkabel det bli billigast i längden. Får man brott efter ett par år då kabeln växt ner i marken är det svårt att hitta både kabel och brottet.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
MBygga skrev:
Kommer inte att fungera så många år då den inte är förtent och inte har bra, vattentätt och UV-beständigt hölje. Använd riktig slingkabel det bli billigast i längden. Får man brott efter ett par år då kabeln växt ner i marken är det svårt att hitta både kabel och brottet.
Håller med man kan köpa slingkabel på ebay ganska billigt om det är större mängder ,kanske man kan samköpa
 
Hej, Jag har en Worx WG794E. Har nu haft denna i 2 säsonger. Den har strulat väldigt mycket på sista tiden.

Har nu provat och installera den senaste uppdateringen från hemsidan. Det blev inte bättre.

1, Problemet är att när roboten når linan gör den 1-2 högervarv för att sedan ibland stannar den på stället ibland kör den vidare bort från linan, tills den når linan igen då händer samma sak.
2, Det andra problemet jag har är att ibland stannar den mitt på gräsmattan och säger " Utanför arbetsområdet". Detta gjorde den aldrig i början.
3, det 3:e problemet som jag upplevt alltid har varit där är att den ibland rymmer och kör över linan för att "trilla" in till grannen och där stanna.

Någon som känner igen detta? Finns det någon Service eller liknande och skicka den på?

Har ju ändå spenderat en slant man vill ju den ska fungera mer än 2 säsonger.
 
peternicklas
Ring till supporten. 0451-381987, verkar vara fel på laddstationen eller sensorerna.
 
Axel Sund skrev:
Hej, Jag har en Worx WG794E. Har nu haft denna i 2 säsonger. Den har strulat väldigt mycket på sista tiden.

Har nu provat och installera den senaste uppdateringen från hemsidan. Det blev inte bättre.

1, Problemet är att när roboten når linan gör den 1-2 högervarv för att sedan ibland stannar den på stället ibland kör den vidare bort från linan, tills den når linan igen då händer samma sak.
2, Det andra problemet jag har är att ibland stannar den mitt på gräsmattan och säger " Utanför arbetsområdet". Detta gjorde den aldrig i början.
3, det 3:e problemet som jag upplevt alltid har varit där är att den ibland rymmer och kör över linan för att "trilla" in till grannen och där stanna.

Någon som känner igen detta? Finns det någon Service eller liknande och skicka den på?

Har ju ändå spenderat en slant man vill ju den ska fungera mer än 2 säsonger.
Kolla din laddstation enligt länk https://www.byggahus.se/forum/threads/worx-landroid-2-0.208892/page-168#post-2451134

Har du skarvar i begränsningskabeln? Kolla dem i så fall.
 
Hei,

Jeg kjøpte i går en Landroid WG754E (altså M500), produsert i 2016, så den er helt ny.
Programvareversjonen på den var 1.52, og da jeg la inn serienummeret mitt på nettsiden til Worx, så fikk jeg lastet ned en helt ny versjon (Hypericum 3.1, v1.97). Jeg oppdaterte så maskinen til denne (ingen problem) før jeg tok den med ut på plenen og la ned grensetråden. Jeg må nok justere litt på tråden i et hjørne, men det ser ganske lovende ut.

Jeg har noen spørsmål som jeg ikke har funnet noe svar på ved å søke:

1) Hva er forskjellen på WG754E og WG790E.1? Er det egentlig noen forskjell bortsett fra størrelsen på batteriet? Jeg ser at det står at WG754E har 67 dB i støy, mens WG790E.1 skal ha 63 dB. Det høres litt rart ut, men om det stemmer så er det vel kanskje større forskjeller på maskinene enn bare batteristørrelsen? Begge har 4 kniver.

2) I natt regnet det, og i dag tidlig sto det "Raining" på displayet, så det ser ut for at regnsensoren fungerer. Jeg har satt forsinkelsen til 1 time, og nå har det tørket opp, så den har startet nedtellingen. Det synes jeg er litt rart, for jeg har endret klippetiden slik at den ikke skal klippe i dag. Kan det tenkes at den teller ned, og så går tilbake til standby uten å klippe?

3) Den har stått på lading i hele natt, men likevel står det nå "Charging 84%" i displayet (samtidig med at den teller ned regnforsinkelsen). Er dette normalt? Den burde vel vært på 100% når den har stått i laderen hele natten?

4) Klippetiden stilles jo inn per dag og hvor lenge den skal klippe. Hvis jeg f.eks har sagt at den skal klippe mandag kl 10 i 2 timer, hva skjer om det er regn frem til kl 13 den dagen? Vil den da klippe likevel, eller venter den med å klippe til neste dag den har klippetid?

5) Når den står i laderen, så trenger man ikke å trykke PIN-koden for å komme inn i menyene. Det betyr at hvem som helst kan omprogrammere klippetider eller andre innstillinger (men ikke skifte PIN-kode, selvfølgelig). Er dette vanlig? Litt dumt at man ikke kan låse menyene med PIN-koden.

Setter stor pris på om noen gidder å svare, selv om jeg er norsk. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.