Hur funkar det med vinterservice? Har hört på vissa håll att de servar sin maskin på vintern, är detta garantiärende eller betalar ni för servicen?
 
Japp! Nu är ordningen återställd (y)
 
Nicke Nyfiken
steelblade skrev:
Japp! Nu är ordningen återställd (y)
Kul att man kunde vara till hjälp :D
 
Hej!

Har letat i trådarna men hittar inget svar. Har en 791E. När det gäller vinterförvaring står det att man bör underhållsladda under vintern. Samtidigt står det att man ska täcka över laddstationen. Så. Hur laddar man då?
Ska man bära ut maskinen till laddaren för u-laddning eller hur gör man(skotta etc)?
Om man har laddstationen ute på vintern. Skall strömkällan vara inkopplad då?

Tacksam för svar
Jurka
 
@Jurka

Det är rätt mycket frågetecken kring den här maskinen och dess mjukvara och manualen är riktigt dålig faktiskt, många saker som inte stämmer riktigt. Får du problem till våren pga att den inte underhållsladdad, så reklamera den, det tänker jag göra. Har de inte vett att göra en noggrann manual så kan de gott få tillbaka den om den krånglar. Ångrar snart att jag inte köpte en Husqvarna, det är dock dubbla priset, men man slipper mycket krångel.
 
wingqvist skrev:
@Jurka

Det är rätt mycket frågetecken kring den här maskinen och dess mjukvara och manualen är riktigt dålig faktiskt, många saker som inte stämmer riktigt. Får du problem till våren pga att den inte underhållsladdad, så reklamera den, det tänker jag göra. Har de inte vett att göra en noggrann manual så kan de gott få tillbaka den om den krånglar. Ångrar snart att jag inte köpte en Husqvarna, det är dock dubbla priset, men man slipper mycket krångel.
Jag blev oxå trött på att dom inte bjuder till att uppdatera så jag reklamerade min 761 E kör nu R*******R
 
Jurka skrev:
Hej!

Har letat i trådarna men hittar inget svar. Har en 791E. När det gäller vinterförvaring står det att man bör underhållsladda under vintern. Samtidigt står det att man ska täcka över laddstationen. Så. Hur laddar man då?
Ska man bära ut maskinen till laddaren för u-laddning eller hur gör man(skotta etc)?
Om man har laddstationen ute på vintern. Skall strömkällan vara inkopplad då?

Tacksam för svar
Jurka
Ladda batteriet nästan fullt och stäng sedan av maskinen över vintern, förvara den svalt men inte i minusgrader. Eventuellt kan du ta ur batteriet. Litiumbatteriet kommer att hålla laddningen så länge du inte sätter igång maskinen. Laddplattan tas företrädesvis in över vintern, tejpa trådarna ordentligt. Om du låter den vara ute över vintern skall strömmen vara på så det inte tränger in fukt i elektroniken, vilket den lilla värmen som alstras tillser.
 
MBygga

Stort tack för svaret. Nu står maskinen fulladdad i ett svalt garage. Laddstationen står kvar ute, övertäckt med strömmen på.
/J
 
  • Gilla
MBygga
  • Laddar…
Kabelbrott fast det lyser grönt i laddstation?

Min Landroid har börjat strejka, den säger utanför arbetsområde och står helt still. Tvingade in den i laddaren och lät den vara ett tag. Körde igång en klippning manuellt och den körde i 20 sekunder som den var påverkad av något. Sedan var den tillbaka till "Utanför arbetsområde".

Laddstationen lyser fast grönt.
Har en ö där det kan finnas korslagda kablar. Har dock inte varit något problem under dom två år jag kört den.

Kan det vara ett kabelbrott eller har ni andra tips på hur jag kan felsöka den?

Tänkte leta rätt på lite extrakabel hos någon vän och testa att göra en mindre slinga men är tacksam för övriga tips.

/Thomas
 
korgboll skrev:
Kabelbrott fast det lyser grönt i laddstation?

Min Landroid har börjat strejka, den säger utanför arbetsområde och står helt still. Tvingade in den i laddaren och lät den vara ett tag. Körde igång en klippning manuellt och den körde i 20 sekunder som den var påverkad av något. Sedan var den tillbaka till "Utanför arbetsområde".

Laddstationen lyser fast grönt.
Har en ö där det kan finnas korslagda kablar. Har dock inte varit något problem under dom två år jag kört den.

Kan det vara ett kabelbrott eller har ni andra tips på hur jag kan felsöka den?

Tänkte leta rätt på lite extrakabel hos någon vän och testa att göra en mindre slinga men är tacksam för övriga tips.

/Thomas
Så har min också börjat göra nu efter att höstfukten har kommit?
 
Ja den har nog aldrig fått gått så här långt in på hösten.

Hur gör du? Har du is i magen och inväntar en torrare vår?
 
korgboll skrev:
Ja den har nog aldrig fått gått så här långt in på hösten.

Hur gör du? Har du is i magen och inväntar en torrare vår?
Jag skall köra bort med min till Hässleholm ändå. Regnsensorn har inte fungerat sedan september 2014, så de får göra en översyn på den.
 
Hej!

Jag har plockat ihop min station och även skruvat isär klipparen i beståndsdelar. Och så kom jag och tänka på:

Är det någon som har koll på vad det är för spänning mellan laddnings-pinnarna på worx-laddstationen?

//Daniel
 
32,0v fick jag när jag mätte.
 
  • Gilla
Damme
  • Laddar…
Damme skrev:
Hej!

Jag har plockat ihop min station och även skruvat isär klipparen i beståndsdelar. Och så kom jag och tänka på:

Är det någon som har koll på vad det är för spänning mellan laddnings-pinnarna på worx-laddstationen?

//Daniel
Hej Daniel!

Hur får man av plastkåpan/karossen? Jag hade tänkt försöka ta bort den för att göra ordentligt rent, men när jag tittade såg jag inga uppenbara skruvar att attackera.

F.ö. har inte min regnsensor funkat sedan förra sommaren, så egentligen skulle jag nog bemöda mig att skicka hela maskinen till service...

Tack på förhand!
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.