steelblade skrev:
Min klippare har också blivit sämre efter senaste uppdateringen. Kört i diket flera gånger och stannat på väg hem till laddstationen. Den verkar köra längre över gränstråden innan den vänder med. Hade inga som helst bekymmer med den innan uppdateringen. Känner mig sjukt missnöjd med detta! :thumbdown:
Har du oxå bytat styrmodulen i laddaren,jag fick en ny för den gick oxå utanför gränstråden,det gör den inte nu
men har andra konstigheter för sig,utan någon ändring på intallation eller annat, det känns som den nya har gjort sitt efter 3 månader
 
nej det har jag ej fått någon ny. Allt kom ju efter uppgraderingen av mjukvaran. Känns som att det är den som är problemet..?
 
steelblade skrev:
nej det har jag ej fått någon ny. Allt kom ju efter uppgraderingen av mjukvaran. Känns som att det är den som är problemet..?
Vad kör du för maskin o mjukvara ?
 
Elkludde skrev:
Vad kör du för maskin o mjukvara ?
Ja jag minns inte exakt vad modellen heter men det är den med oranga hjul. Köpte den förra sommaren. 1000m2 ska den klara av. Inte den senaste alltså.
Mjukvaran är väl v0,94 kanske? Sitter inte hemma vid klipparen nu.
 
Elkludde skrev:
Man bör inte nämna andra fabrikat i Worx trådar heller det vet vi sen tidigare
Det är sant men i detta fallet är det ren fakta då vi alla vet att det endast finns en tillverkare (dock med fler än ett försäljningsmärke) som har guidekabel i sin konfiguration. Har man valt andra märken har man alltså valt bort den lösningen. Det finns dock märken som har lösningar som gör ungefär samma jobb som en guidekabel, inga namn nämnda ;)
 
steelblade skrev:
Ja jag minns inte exakt vad modellen heter men det är den med oranga hjul. Köpte den förra sommaren. 1000m2 ska den klara av. Inte den senaste alltså.
Mjukvaran är väl v0,94 kanske? Sitter inte hemma vid klipparen nu.
då bör du ha VG 791 E då skall det vara V 094 kolla i fönsteret stäng först o sen tryck onof så visas det kort ögonblick

Sen bör du flytta till denna länk där den hör hemma

https://www.byggahus.se/forum/robot...-worx-landroid-2015-modeller-post2321765.html
 
Nicke Nyfiken
steelblade skrev:
Ja jag minns inte exakt vad modellen heter men det är den med oranga hjul. Köpte den förra sommaren. 1000m2 ska den klara av. Inte den senaste alltså.
Mjukvaran är väl v0,94 kanske? Sitter inte hemma vid klipparen nu.
Då har du en WG794E från 2014.

Om du har v0.94 inlagt bör du byta tillbaka till v0.72
0.94 låg ett kort tag på Worx hemsida för nedladdning, men det var så mycket problem med den mjukvaran att den togs bort och ersattes med v0.72 som fungerar fint.

Prova att lägga in 0.72 som du kan ladda ner från hemsidan, så tror jag att du blir av med problemen.
 
steelblade skrev:
Ja jag minns inte exakt vad modellen heter men det är den med oranga hjul. Köpte den förra sommaren. 1000m2 ska den klara av. Inte den senaste alltså.
Mjukvaran är väl v0,94 kanske? Sitter inte hemma vid klipparen nu.
Om det är förra årets maskin är det en WG794E. Antar att du uppdaterat mjukvaran själv eller haft den inlämnad, annars hade du nog inte haft v0.94. Själv kör jag med v0.72 i min och den fungerar klockrent. Har du den versionen kvar kan du ju prova att ladda på den för att se om det blir bättre.
 
Aha jag missade att det var förra årets modell ,hade även den orange hjul ?
 
Förra våren såldes klippare med båda orangea och silverfärgade hjul. De med orangea var nya 2014 modellen, de med silverfärgade var klippare från 2013 som fått uppdaterad programvara. De flesta som har klippare köpa förra sommaren har nog en med orangea hjul. Jag har dock en med silverfärgade som jag köpte i början av juni hos Clas Ohlson.
 
Redigerat:
A Haddock skrev:
Förra våren såldes klippare med båda orangea och silverfärgade hjul. De med orangea var nya 2014 modellen, de med silverfärgade var klippare från 2013 som fått uppdaterad programvara. De flesta som har klippare köpa förra sommaren har nog en med orangea hjul. Jag har dock en med silverfärgade som jag köpte i början av juni hos Clas Ohlson.
Tack för en bra redovisning
 
Har två frågor till er forummedlemmar....

Har en Landroid 2.0 och har problem med att den stannar på slingan vid tillbakagång pga lågt batteri. Detta händer ofta, ca en gång per dygn. Detta har börjat hända detta året. Misstänker att batteriet börjar bli klent då det är inne på sin andra säsong. Är ett batteribyte någon som kan gå på garantin eller måste man köpa ett själv?
Såg i en tidigare post att man kunde löda i nya celler i batteriet. Någon som testat? Kanske man kunde lyckas trycka i fler/större celler och åstadkomma ett batteri med fler Ah?

På vissa partier på min gräsmatta ligger gräset ned och blir så ledes bara längre och längre. Trycks ju till varje gång robotgräsklipparen kör över. Har ni något tips? Köra gräset riktigt kort med vanlig klippare kanske? Eller räfsa hela gräsmattan?
 
Kollade hemma nu och jag har en WG794E som jag själv uppdaterat med senaste v0.94.
Ska ta och testa att ladda hem den andra mjukvaran som ni skrev och ge den ett nytt försök. Tack (y)
 
Nu var v0.72 installerad (tror den hette så). Återstår att se om den sköter sig nu :p
 
steelblade skrev:
Nu var v0.72 installerad (tror den hette så). Återstår att se om den sköter sig nu :p
Hur går det, sköter den sig bättre?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.