Ryssi skrev:
Jag skickade in min efter att den kör in i fasta hinder och felmeddelar "fångad" så fort den stötte i

Va inne i 2 veckor, kom tillbaka med en lapp, provkörd 1 dag utan anmärkning.

Kört ett tag o nu börjar den igen vid fasta hinder. "Fångad"

Inte varje gång men likväl irriterande

Haft inne klipparen 3 gånger nu med massa fel. Börjar bli lite trött på den faktiskt.

Hade jag köpt idag hade de förmodligen blivit Husqvarna.
Tycker det är dåligt att de inte tar kontakt med kunder när de inte hittar något fel. Man skickar inte iväg sin klippare för man tycker det är roligt, det leder ju bara till missnöjda kunder.
 
R
Ja precis, är ju bara ringa upp o prata med kunden.

Numret hade jag skrivit på en lapp i kartongen
 
Nu ska vi se...

Vi drar en repris:

*Maskinen tycker den är upp och ner samt drar snett - in på service

*Maskinen kommer hem och drar fortfarande snett och börjar säga utanför arbetsområdet

*Supporten ber mig juster slingan - ingen skillnad

*Supporten skickar nytt kretskort till laddbas - ingen skillnad

______________________

Så vad gör man nu? Maskinen hade inga problem med arbetsområdet innan service, dem pratade något om jag hade gjort vinterservice där något med sensorerna skulle bytas. (har jag inte gjort) Om de byttes nu vet jag ej.

Nu funkar maskinen faktiskt så illa att gräsmattan börjar se tovig ut trots åtskilliga igångtryckningar per dag. Innan har den i vart fall varit klippt även om maskinen då och då kört fast.

Tråkigt tråkigt....

Har vi idéer på vad som kan vara fel? kan en liten 15cm Ö på mitten av mattan ge lite extra antennpower till det hela?

Har förövrigt 6.3ohm på min 200m långa slinga.

Support sa 1cm mellan kablarna till en Ö. Jag printade nya spikar med exakt 10mm, men då vänder klipparen vid bryggan till Ö:n..... hm hm hm...
 
Redigerat:
Någon som är slängd i de elektriska signalerna i laddstationens laddkontakt ?

Jag har monterat på en trådlös kamera på min klippare, men ville inte in och gräva i batterilådan för att ta ström. Således har den sina egna batterier, men jag kopplade på mig på laddningens anslutningar i fronten.

Någon som vet hur laddstationen och klipparen kommunicerar ? I "vila" ligger det 12V på stiften på laddstationen, men när klipparen går in och laddar växlar den polaritet och höjer spänningen - om jag inte minns fel. Därför satte jag en likriktarbrygga för att kunna vara polaritetsoberoende och för att ingen ström skulle gå baklänges ut från min kameralåda.

Problemet är att klipparen - trots detta - tror att den inte kommit ur laddstationen. Antagligen lägger den själv ut "något" mot laddstationen och känner att det drar ström (från min kamera).
 
R
Nu verkar de som senaste uppdateringen till 794e är 0.72

Har dom insett att 0.92f samt 0.94 va kass?
 
Ryssi skrev:
Nu verkar de som senaste uppdateringen till 794e är 0.72

Har dom insett att 0.92f samt 0.94 va kass?
Verkar litet snurrigt. Kräver en förklaring, och var får vi den ifrån?
 
Undrar hur det går till på Worx utvecklingavdelning? :)

I alla fall har jag kört 0.94 nu i en vecka utan problem (på en 794E från förra året).
 
svartöra skrev:
Undrar hur det går till på Worx utvecklingavdelning? :)

I alla fall har jag kört 0.94 nu i en vecka utan problem (på en 794E från förra året).
Samma här, enda märkbara skillnaden är att dom fixat texterna i menyerna och att man får återställa felmeddelande med nollan isf stopp.
 
R
Har väntat på samtal från jem&fix angående min klippare.

Dom skulle ringa till servicen i Hässleholm o höra med dom idag.

Tror ni jag fått något samtal? Ne....

Varit inne 3 eller om de är 4 gånger sen ny
 
Någon som kan dela 0.94F på nån filsite?
 
Jag kan ha fel, men har dom inte typ tre gånger på sig att laga en bristfällig vara innan man har rätt att få/kräva ny vara? OBS, bör kollas upp med någon som vet vad dom pratar om. Men jag har något i den stilen som viskar i bakhuvudet...jag vill inte hållas ansvarig för falska förhoppningar.... Men kan ju vara värt att kolla upp?
 
Kapasu68 skrev:
Jag kan ha fel, men har dom inte typ tre gånger på sig att laga en bristfällig vara innan man har rätt att få/kräva ny vara? OBS, bör kollas upp med någon som vet vad dom pratar om. Men jag har något i den stilen som viskar i bakhuvudet...jag vill inte hållas ansvarig för falska förhoppningar.... Men kan ju vara värt att kolla upp?
Här finns info efter 2 avhjälpande har konsumenten rätt att reklamera,viket skall göras senast efter 3 år

https://www.google.se/url?sa=t&rct=...G0F4a-afI43PmFgug&sig2=zyw5OYyn0SP0FmummPanXQ

Ytterligare en länk

http://lawline.se/answers/hogst-tva-avhjalpningsforsok
 
Redigerat:
peternicklas
Elkludde skrev:
Här finns info efter 2 avhjälpande har konsumenten rätt att reklamera,viket skall göras senast efter 3 år

konsumentköplagen.se/
Notera att det gäller bara om det är samma typ av fel.
 
peternicklas skrev:
Notera att det gäller bara om det är samma typ av fel.
kan du förtydliga om man får ett nytt fel inom 3 år så har men rätt att reklamera även dom

(denna länk är fel)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.