Får samma fel som @peter_sm. Ladd.bas block dyker upp som felmeddelande efter att den försökt gå in i laddstationen ett par ggr. Jag har uppdaterat mjukvara, gjort rent och tom smärjlat lite på laddpinnarna och blecken. Inget hjälper? Vad sjutton skall jag göra? Gräset växer!
 
Henke2 skrev:
Smackade in 0.94F också... NU äntligen minndes den pinkoden och klipptiderna, det har den ivart fall inte gjort för mig innan. Pipet vid klippstart är tillbaka. Rackaren ville ladda direkt så har inte testat mera.
Nog si och så med minnet, min startade upp med fabriksinställningarna. Det var nollad pinkod och text på Engelska.
 
B
Kapasu68 skrev:
[bild][bild]

Två gånger idag har min bara stannat mot gungställningen och fått för sig att den har varit fångad? Ena gången såg jag det, och den bara gick mot ställningen och gav upp....nån som haft samma problem?
Upplever också att krocksensorn inte alltid du gerade klockrent, ibland när men får träff sådär ute på flanken så reagerar den inte utan står bara och spinner.
 
Hejsan,

Min lilla vän bara snurrar när den ska tillbaka till laddstation. Började göra detta för någon dag sedan och då hade jag 0.72 men nu alltså 0.94F och samma sak fortsätter hända. Mätt upp ca 0.3V på slingan och inga avbrott. Sedan har jag 12.93VDC på laddstationens pinnar.

Vad kan vara fel?

[video]https://youtu.be/NpdUASNXxC8[/video]
 
MsMuffins skrev:
Hejsan,

Min lilla vän bara snurrar när den ska tillbaka till laddstation. Började göra detta för någon dag sedan och då hade jag 0.72 men nu alltså 0.94F och samma sak fortsätter hända. Mätt upp ca 0.3V på slingan och inga avbrott. Sedan har jag 12.93VDC på laddstationens pinnar.

Vad kan vara fel?

[video]https://youtu.be/NpdUASNXxC8[/video]
Vad är det för modell på din lille vän verkar som laddaren eller nätdelen i laddplattan
 
Det är en WG794E, ska se om jag får tag på supporten imorgon.
Eftersom jag har 12V i pinnarna borde det inte vara laddaren va? Utan snarare något i plattan eller?
 
MsMuffins skrev:
Det är en WG794E, ska se om jag får tag på supporten imorgon.
Eftersom jag har 12V i pinnarna borde det inte vara laddaren va? Utan snarare något i plattan eller?
Mät på pinnarna när klipparen står i laddstationen. Tror det skall vara ca 32V.
 
erk skrev:
Mät på pinnarna när klipparen står i laddstationen. Tror det skall vara ca 32V.
Mätte upp 31,7V nu när den står inne också. Måste vara något med själva signalen som blir konstig, alternativt FW bugg...
 
Nicke Nyfiken
erk skrev:
Mät på pinnarna när klipparen står i laddstationen. Tror det skall vara ca 32V.
Japp! 32V stämmer.


Blev visst tvåa på inlägget som redan var besvarat. :surprised:
 
Redigerat:
MsMuffins skrev:
Hejsan,

Min lilla vän bara snurrar när den ska tillbaka till laddstation. Började göra detta för någon dag sedan och då hade jag 0.72 men nu alltså 0.94F och samma sak fortsätter hända. Mätt upp ca 0.3V på slingan och inga avbrott. Sedan har jag 12.93VDC på laddstationens pinnar.

Vad kan vara fel?

[video]https://youtu.be/NpdUASNXxC8[/video]


Har samma spänningar, och problem med att den under klippning är utanför arb.omr.
 
Henke2 skrev:
Har samma spänningar, och problem med att den under klippning är utanför arb.omr.
Brukar vara fel på nätdelen i laddaren svag signal
 
Nicke Nyfiken
breakman skrev:
Upplever också att krocksensorn inte alltid du gerade klockrent, ibland när men får träff sådär ute på flanken så reagerar den inte utan står bara och spinner.
Om du inte redan har gjort det så prova att rengöra kring krocksensorn. Det kan fastna gräs och annat skräp där och då blir den mindre känslig vid påkörningar vilket gör att maskinen ibland står och spinner mot hinder istället för att backa.
 
R
Samma fel på min, dvs kör in i fast hinder o stannar direkt med fångad som felmeddelande.

Gjort rent under klipparen i fram så har de funkat
 
Rengjort, ingen skillnad. Skapade en liten klippyta med överbliven kabel men den agerar likadant samt lagt laddkabel rakt, ingen snurra på den nu. Inget hjälper än så länge. Hade varit kul att få tag på gammal FW, typ 0.50 för att se om problemen finns i den eller om det är laddstationen...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.