Nicke Nyfiken
Ryssi skrev:
Fick klipparen utbytt mot ny tack vare säljare på Jemfix.

Supporten ville bara ha in maskinen för koll igen, men säljaren valde byta ut den.
Vad fick du för modell i utbyte?
Det finns väl inga nya WG794E att få tag på?
 
R
Nickenyfiken:



Fick en Wg790. + mellanskillnaden tillbaka mot vad min kosta ny
 
Nicke Nyfiken
Ryssi skrev:
Nickenyfiken:



Fick en Wg790. + mellanskillnaden tillbaka mot vad min kosta ny
Det låter ju helt okej (y)
 
OpiMaza
Från och med NU så får ni som munhugger ta det vi PM istället för att infektera den här tråden med erat tjafs.
Ta detta som en muntlig varning.


//Moderator
 
OpiMaza skrev:
Från och med NU så får ni som munhugger ta det vi PM istället för att infektera den här tråden med erat tjafs.
Ta detta som en muntlig varning.


//Moderator
Absolut det har jag tagit till mig
 
Hur får ni den och ladda manuellt med 0.72?
Tänker på att man tidigare kunde hålla in on knappen medans den lös rött...fungerar inte på min och batteriet är slut...
794e
 
peternicklas
gees skrev:
Hur får ni den och ladda manuellt med 0.72?
Tänker på att man tidigare kunde hålla in on knappen medans den lös rött...fungerar inte på min och batteriet är slut...
794e
Tar den inte laddning om du bara ställer in den i laddstationen. Jag har provat med det du skrev och det funkade.
 
Nej tyvärr..provat allt möjligt..vart ute nu och det verkar som om knappen är paj...har ett dåligt batteri som den går igång på och det går inte ens att stänga av maskinen...
 
Hade samma problem efter vintern. Ringde supporten och de skickade nytt batteri. Nu samma sak igen med det nya batteriet. Maskinen hade fastnat under en stol och laddat ur batteriet. Följt alla anvisningar från supporten men det hjälper inte, den tar inte laddning. Ännu ett nytt batteri på väg. Händer det igen får de åtgärda maskinen istället, kan ju inte vara som den ska om den låter batteriet djupurladda, det måste väl finnas inbyggt skydd mot det?
 
Nicke Nyfiken
peternicklas skrev:
Kombinationen av Robomow och Landroid är nog inte så många. Tror det är Bosch som rekommenderar minst 15 m. mellan laddstationerna. Kan du få honom att flytta på den så är det nog lämpligt.
Jag tog ett snack med honom så han ställde sin laddstation på andra sidan huset, långt från min slinga. En laddstation bara 2 meter från min slinga kändes oroande nära.

Nu har han kört sin Robomow några veckor och jag har inte märkt några störningar alls. Men våra slingor ligger 2 meter från varandra som närmast, så skit vore det annars. ;)
 
En snabb fråga.
Knivarna ska inte sitta fast med skruven eller? Det går ju inte att spänna så hårt att dom inte snurrar
 
Det är meningen att de ska sitta löst, centrifugalkraften ska se till att de är 'utfällda' vid klippning samtidigt som de då kan ge vika om de träffar hårdare hinder - tex en sten eller en hund.
 
Tackar!
Låter ju vettigt om jag hade tänkt efter.
 
Har nu lyckats installera maskinen /WG790e) men på 1 ställe ca 2 m från tråden stannar han och påstår at han är utanför arbetsområdet.
Gör så varje gång han kommer dit.

Är det uppdatering som gäller och i så fall är det hypericum 3.1 jag ska ha?
 
hantverkare1 skrev:
Tackar!
Låter ju vettigt om jag hade tänkt efter.
Knivarna blir fasta efter en stunds klippning,dom bekar fast,så håll hunden borta
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.