1 734 125 läst · 6 044 svar
1734k läst
6,0k svar
Worx Landroid 2.0
Var precis och köpte en LD på jem och fix för 5999 kr
Använde deras 20% prisgaranti mot klädkällarens pris. Billigt och bra
Hoppas man blir nöjd med den.
Använde deras 20% prisgaranti mot klädkällarens pris. Billigt och bra
Hoppas man blir nöjd med den.
Jag skrev ut klädkällarens annonsblad från deras hemsida och visade upp på jem och fix bara. Inget krångel alls.
Tyvärr går min LD med nosen först rakt över tråden och fortsätter! Har varit fuktigt i gräset så tänkte att det satt blött gräs ivägen under men beter sej likadant när den är rengjord! Den har nu börjar svänga mitt i trädgården när den ska gå takt fram finns ingen tråd eller hinder på flera meter ändå svänger den! Skumt satan! Men väntar på samtal från service killen vid 14! Återkommer med hans svar!
Hej! undrar lite om ni kan veta vad det kan vara för fel.
När min LD 2.0 ska in på laddning kommer den klockrent mot laddaren och kör in för laddning, men han får för sig att backa och göra ett nytt försök. Och så kan han hålla på tills jag stänger av den och sätter på den igen, trycker på hemknappen och går in och laddar utan problem.
Den gör dock inte alltid så. Ibland åker den in och laddar som den ska.
Laddnings ytorna är rena och kan inte se något problem.
När min LD 2.0 ska in på laddning kommer den klockrent mot laddaren och kör in för laddning, men han får för sig att backa och göra ett nytt försök. Och så kan han hålla på tills jag stänger av den och sätter på den igen, trycker på hemknappen och går in och laddar utan problem.
Den gör dock inte alltid så. Ibland åker den in och laddar som den ska.
Laddnings ytorna är rena och kan inte se något problem.
Då har man fått igång klipparen ( LD 2,0 )men undrar över en sak till..
Jag har den inställd på att den ska klippa 1000kvm 100% och att den ska starta kl 07.00.
Den förinställda klipptiden då är om jag inte minns fel 5,4 h/dag eller liknande..jag har ändrat till 8 h för att jag hade tänkt se hur resultatet blir med klippningen och slippa ha maskinen igång under tid då man inte är på jobbet.
Problemet är att den inte går ut första gången på morgonen med automatik..displayen är helt svart och den måste startas igång manuellt.. har den väl startas igång går den som den ska under dagen..
Vad kan jag ha gjort för fel? Tips någon?
Kan det ha att göra med regnsensorn att den inte är torr på morgonen kl 07.00? om det kommit regn under natten... borde det inte i så fall stå i displayen något i så fall? Displayen är nu som sagt helt svart på morgonen och maskinen får slås igång med pinkod..
Jag har den inställd på att den ska klippa 1000kvm 100% och att den ska starta kl 07.00.
Den förinställda klipptiden då är om jag inte minns fel 5,4 h/dag eller liknande..jag har ändrat till 8 h för att jag hade tänkt se hur resultatet blir med klippningen och slippa ha maskinen igång under tid då man inte är på jobbet.
Problemet är att den inte går ut första gången på morgonen med automatik..displayen är helt svart och den måste startas igång manuellt.. har den väl startas igång går den som den ska under dagen..
Kan det ha att göra med regnsensorn att den inte är torr på morgonen kl 07.00? om det kommit regn under natten... borde det inte i så fall stå i displayen något i så fall? Displayen är nu som sagt helt svart på morgonen och maskinen får slås igång med pinkod..
Kan det ha att göra något med att den gått fler timmar totalt än den behöver enligt den totala veckoklippningstiden och därför inte ger sig ut igen på morgonen..? Tycker dock det är konstigt att maskinenens display är helt släckt på morgonen även efter kl 07.00..Ajson skrev:Då har man fått igång klipparen ( LD 2,0 )men undrar över en sak till..
Hej.
Jag har också haft min klippare i ca en månad och den har gått relativt bra hela tiden.
Nu precis som 30väg har den börjat köra över tråden och vimsa runt nästa varje klippomgång.
Hittade den 200 M bort hos en granne häromdan då har den gått dit och stannat med meddelandet "utanför arbetsområde" No shit...
Känns som det har börjat efter att det har regnat här väldigt mycket. Kan det ha kommit fukt i sensorn eller något liknande.
Får försöka lämna tillbaka den för så här kan man ju inte ha det.
Jag har också haft min klippare i ca en månad och den har gått relativt bra hela tiden.
Nu precis som 30väg har den börjat köra över tråden och vimsa runt nästa varje klippomgång.
Hittade den 200 M bort hos en granne häromdan då har den gått dit och stannat med meddelandet "utanför arbetsområde" No shit...
Känns som det har börjat efter att det har regnat här väldigt mycket. Kan det ha kommit fukt i sensorn eller något liknande.
Får försöka lämna tillbaka den för så här kan man ju inte ha det.
Se sådär.. Nu har jag skickat "splinter" på rep. Hoppas det går snabbt att fixa.
Problem med att klockan ställde om sig vid avstängning, att den fastna mot hinder, låg larm var tyst larm.. Lät inget.
Suck, saknar den redan.. Tur det regnar.
Problem med att klockan ställde om sig vid avstängning, att den fastna mot hinder, låg larm var tyst larm.. Lät inget.
Suck, saknar den redan.. Tur det regnar.
Det tog ca 2 veckor för att få tillbaka min.Siles skrev:
Vad sa de ang. att den fastnar mot hinder? Då många av oss har samma problem med det.
Har också köpt med utnyttjad prisgaranti på Jem &Fix jätte nöjd än så länge, har en slänt som behöver planas ut sen ska den nog fungera till 1000%.
Har en tomt på 400 kvm hur mycket gångtid tror ni kommer behövas? har tänkt köra måndag till fredag.
/ Johan.
Har en tomt på 400 kvm hur mycket gångtid tror ni kommer behövas? har tänkt köra måndag till fredag.
/ Johan.
Redigerat:
Hmm, jag har haft min i 3mån och den stannar mot hinder.Siles skrev:
Jag har ringt till supporten samt skickat bilder hur det ser ut när den stannar, de sa att de skulle kolla upp detta och återkomma, men än inget svar.
När jag var ute och promenerade noterade jag hur ex HQ gör när den möter ett hinder, den åker på det, det blir ett svagt "dunk" och så vänder den och kör vidare.
När min LD åker på ett hinder säger det "Pang!", man undrar hur lång tid upphängningen av chassiet klarar dessa smällar?
Känns som om worx skulle ha satt på en tjock gummilist fram...alternativt en sensor som bromsar upp innan den krockar.
Efter min promenad då jag tittat på flera HQ som var ute klippte, kom jag hem och fann min LD än en gång hade stannat mot ett hinder... :/
När min LD åker på ett hinder säger det "Pang!", man undrar hur lång tid upphängningen av chassiet klarar dessa smällar?
Känns som om worx skulle ha satt på en tjock gummilist fram...alternativt en sensor som bromsar upp innan den krockar.
Efter min promenad då jag tittat på flera HQ som var ute klippte, kom jag hem och fann min LD än en gång hade stannat mot ett hinder... :/