peternicklas
kainu skrev:
Har förlängt avgränsningskabeln med ca 40m till tot 220m
Samma som jag har då, kanske bara 700 kvm men jag har 270 m. slinga.
 
Jaha då har grannen köpt robot, innan mig. Jag hade tänkt köpa landroid 2.0 men nu har jag ingen aning om vad jag ska köpa. Finns det någon lista över robotar landroid klarar av att gå bredvid?
 
peternicklas
alex86 skrev:
Jaha då har grannen köpt robot, innan mig. Jag hade tänkt köpa landroid 2.0 men nu har jag ingen aning om vad jag ska köpa. Finns det någon lista över robotar landroid klarar av att gå bredvid?
Väntar på svar från Worx, ska stöta på igen.
 
Ser ut som en bosch! :( den stör väl allt och alla?
 
peternicklas
kainu skrev:
Har förlängt avgränsningskabeln med ca 40m till tot 220m
Vet du hur många Ah som batteriet är på? Hittade att det skulle vara på 2 Ah, kan det stämma?
 
Tack för alla era svar men nu funderar jag över en till grej.. Gräsklipparen kommer ej ut från laddstationen efter fulladdning..
Jag har installerat allt klart nu och börjat att klippa men fattar inte hur jag ska ställa in maskinen för att den ska börja klippa igen med automatik efter fulladning..Maskinen blir kvar i laddaren! Några tips??
Min gräsmatta är kanske på mellan 900-1000kvm och nu vill jag ju att den ska börja klippa för fullt så mattan blir jämnt klippt för att sedan om möjligt senare kunna regleras/ställas in till att klippa medans man är på jobbet osv..
Snälla hjälp mig..Är det någon som har tips på hur jag ska göra för att först och främst få den att komma ur laddaren av sig själv efter laddning och sedan för att på sikt kunna ställas in för att hålla efter min gräsmatta dag ut och vecka in månad efter månad..Vad hade ni gjort för inställningar om ni varit jag... (Tänkte ej köra nattetid) :)
 
slaskankan skrev:
Jaha.... Min har börjat stanna mer och mer för varje dag. Så jäkla irriterande! Har inte fått tag på supporten ännu, då servicekillen ej varit anträffbar. Här är bilder från 2 olika tillfällen igår och idag. Olika vinklar dessutom när den stannat. [bild][bild]
Nu var jag ute och tog klipparjäveln på bar gärning! Stog och spann mot ett träd. Kan nog säga att felet ligger i krocksensorn. Stod och spann tills jag sparkade till den.... :@
 
Ajson skrev:
Tack för alla era svar men nu funderar jag över en till grej.. Gräsklipparen kommer ej ut från laddstationen efter fulladdning..
Jag har installerat allt klart nu och börjat att klippa men fattar inte hur jag ska ställa in maskinen för att den ska börja klippa igen med automatik efter fulladning..Maskinen blir kvar i laddaren! Några tips??
Min gräsmatta är kanske på mellan 900-1000kvm och nu vill jag ju att den ska börja klippa för fullt så mattan blir jämnt klippt för att sedan om möjligt senare kunna regleras/ställas in till att klippa medans man är på jobbet osv..
Snälla hjälp mig..Är det någon som har tips på hur jag ska göra för att först och främst få den att komma ur laddaren av sig själv efter laddning och sedan för att på sikt kunna ställas in för att hålla efter min gräsmatta dag ut och vecka in månad efter månad..Vad hade ni gjort för inställningar om ni varit jag... (Tänkte ej köra nattetid) :)
Tryck upp upp den på max m2 samt + 100% ( om det går) , då skall den gå jämnt. Nu kan det vara så att din inställning säger att du skall klippa 2h varannan dag, och det är gjort, så då händer inget.

När du väl ser att den går så kan du backa ned % och area så att den går som du vill.
 
eleson skrev:
Tryck upp upp den på max m2 samt + 100% ( om det går) , då skall den gå jämnt. Nu kan det vara så att din inställning säger att du skall klippa 2h varannan dag, och det är gjort, så då händer inget.

När du väl ser att den går så kan du backa ned % och area så att den går som du vill.
Tack för svaret.

Grejen är den att jag har ännu inte klippt igenom/över all gräsmatteyta. Jag vill ju att den kör maximalt nu hela tiden liksom.. Jag har tagit bort ( vad jag tror i alla fall ) datuminställningarna/tid och vill att den kör hela tiden, så fort den är fulladdad ska den ut igen och klippa.. men menar du att det skulle ha funkat?? Dvsom jag haft den på 1000kvm( vilket jag tror jag har ) och 100%? då hade den kört dygnet runt så fort den varit laddad?
 
Ajson skrev:
Tack för svaret.

Grejen är den att jag har ännu inte klippt igenom/över all gräsmatteyta. Jag vill ju att den kör maximalt nu hela tiden liksom.. Jag har tagit bort ( vad jag tror i alla fall ) datuminställningarna/tid och vill att den kör hela tiden, så fort den är fulladdad ska den ut igen och klippa.. men menar du att det skulle ha funkat?? Dvsom jag haft den på 1000kvm( vilket jag tror jag har ) och 100%? då hade den kört dygnet runt så fort den varit laddad?
Testa att köra manuell tidsinställning med max timmar.

Auto +100% räcker nog inte för att den ska aktiveras sen eftermiddag/kväll och det läget exkluderar även helgen tror jag.

Manuellt och max timmar bör vara det du söker.
 
På 1000 m2 klipper den ju 25 timmar i veckan, ej under lördag söndag. D.V.S. 07:00-12:00 mån-fre.
På 1000 m2 + 100% borde den alltså klippa mån-fre 07:00 - 17:00
Har inte provat mauell inställning av tid, så vet inte vad max är.
Annars får du gå och trycka på start ibland, övrig tid.

Dock är den ju inte gjord för att kunna klippa ner en lång gräsmatta, den skall bara hålla gräsmattan i en längd.
D.V.S är gräsmattan flera cm längre än du ställt klipparen på, får du nog klippa ner den en gång med vanlig klippare först.
 
Hej

Har haft min LD i en månad nu och varit nöjd! Men idag börjar den gå över gränstråden och kör in i delar utanför gränsen ex högtgräs staketet mm


Vad kan detta bero på? Har rengjort den mm men han går ut vid nästan varje klipp tillfälle nu!
 
Har du någon granne som har köpt en robotklippare och lagt sin tråd närmare din än 3,5 meter, på den sidan där den smiter ut? Annars har det nog blivit något fel på klipparen.
Får du felmeddelande att den är utanför klippområdet, eller kör den bara på?
 
Belzhadar skrev:
Har du någon granne som har köpt en robotklippare och lagt sin tråd närmare din än 3,5 meter, på den sidan där den smiter ut? Annars har det nog blivit något fel på klipparen.
Får du felmeddelande att den är utanför klippområdet, eller kör den bara på?
Nix bor på landet och har ingen granne med någon typ av LD!
det blir inget felmeddelande förens den stått och tuggat ett tag då står det hjulblock! Då är den allt ifrån 10-50cm utanför gränstråden!
 
Om den krockar med något så kan den backa över tråden och ta sig ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.