Elkludde skrev:
tror inte det har betydelse även om dom fästes i samma peg o korsar varandra,för mig har det funkat
Supporten rekommenderar att man har separata peggar och avskiljer dem med en cm. Risken är också att gräset när det växer skjuter lite på tråden.
 
mg765 skrev:
Supporten rekommenderar att man har separata peggar och avskiljer dem med en cm. Risken är också att gräset när det växer skjuter lite på tråden.
Manualen säger i samma peg Supporten har lite olika uppfattningar
 
Är det någon som har sin strömsladd med adapter utomhus under ett tralldäck?
Klarar den fukt etc.
 
Elkludde skrev:
tror inte det har betydelse även om dom fästes i samma peg o korsar varandra,för mig har det funkat
Enligt supporten så ska inte trådarna korsas! Min maskin fick en samma konstiga vändningar/rörelse samt att den gick över gränstråden tack vare detta, men ibland gick den hem. Men efter jag kollat upp min ö och spikat om tråden så har den gått som den ska!
Tänk på att ett grässtrå kan växa så att trådarna korsas!
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vinbärs/Blåbärsbuskarna som är satta direkt i gräsmattan (dvs ingen grop, upphöjning eller stenläggning runt), ska man göra öar där eller är det ok att låta den krocka med dom?
 
mg765 skrev:
Är den inställd på att köra lördagar? Bilden du postade tidigare visade måndag-fredag.
Samt låtit den hitta hem till laddaren antingen som vanligt eller enligt detta inlägg. Ifall du haft den ute från laddaren på specialuppdrag tänkte jag.
Nepp, provat enligt klippa, stoppa, hemknapp men stänger av sig. (Ja söndag idag och inget schema, men den bör väl ändå inte stänga av sig?)
 
Jag har också satt separata peggar vid dom två öarna jag har. Har inga korsande kablar någonstans. Angående stömkablar i marken så kan det vara en möjlighet. Provade dock med hela slingan och la den över område som jag vet inte har några strömkablar och inget hjälpte innan jag klippte av en bit
 
dhanjel skrev:
Vinbärs/Blåbärsbuskarna som är satta direkt i gräsmattan (dvs ingen grop, upphöjning eller stenläggning runt), ska man göra öar där eller är det ok att låta den krocka med dom?
jag föredrar öar är det buskar som ger med sig så stoppar den inte utan står och slirar,det måste vara ett stumt stopp
 
Sundberg84 skrev:
Nepp, provat enligt klippa, stoppa, hemknapp men stänger av sig. (Ja söndag idag och inget schema, men den bör väl ändå inte stänga av sig?)
nä idag skall den gå hem o vila utan att stänga av sig
det är ju vilodag idag
 
Skulle få igång min efter vintervilan idag.
Men den vill inte komma igång.
Sätter jag bara in den i basen lyser lampan rött några sekunder och återgår till grönt igen.
Håller jag in powerknappen innan den börjar lysa rött kommer displayen igång några sekunder och visar "söker laddbas", sedan slocknar den samtidigt som lampan på basen blir grön igen.
Vad göra?
 
www.worxlandroid.com fungerar fortfarande inte om man kör Linux, Android eller IoS, oavsett vilken läsare man använder. På windows funkar siten dock. Tycker det börjar bli lite skandalöst. Nån som har kontakt med någon som administrerar siten?
 
Tryckte på din länk och kom in direkt.... Kör Android+Nexus telefon
 
Fungerar finfint här också. Testat med två telefoner Androidtelefoner (Lollipop) och en surfpatta (iOS 8). Alla med Chrome. Kanske något knas på ditt trådlösa nät eller 3G?
 
erk skrev:
Skulle få igång min efter vintervilan idag.
Men den vill inte komma igång.
Sätter jag bara in den i basen lyser lampan rött några sekunder och återgår till grönt igen.
Håller jag in powerknappen innan den börjar lysa rött kommer displayen igång några sekunder och visar "söker laddbas", sedan slocknar den samtidigt som lampan på basen blir grön igen.
Vad göra?
Har du testat att starta den utanför laddbasen och därefter trycka på "home" så att den själv går till basen. Eller är den kanske helt urladdad?
 
Redigerat:
peternicklas
erk skrev:
Skulle få igång min efter vintervilan idag.
Men den vill inte komma igång.
Sätter jag bara in den i basen lyser lampan rött några sekunder och återgår till grönt igen.
Håller jag in powerknappen innan den börjar lysa rött kommer displayen igång några sekunder och visar "söker laddbas", sedan slocknar den samtidigt som lampan på basen blir grön igen.
Vad göra?
Börja med att rengöra stift och plattor till laddningen så att du vet att den får kontakt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.