A Haddock skrev:
På fjolårets modell (med programversion 0.5) var det så att om klipparen stängdes av (manuellt eller automatiskt pga strömavbrott) när den stod i laddaren, så räckte det inte med att bara starta den igen. Då ignorerade den helt klippschemat och struntade i att klippa. Drog man däremot ut den en halvmeter ur laddaren och körde in den igen så lydde den snällt schemat. En bugg alltså, och jag tror den rapporterades av oss tillsammans med flera andra så det borde vara åtgärdat i nya programvaran.
Jaha? Bra att veta. Nu har min kört en repa och står nu i laddaren. Nästa klippning är kl 0900. Än så länge är displayen "aktiv" så jag håller tummarna.
Jag har ändrat enligt det jag skrev tidigare samt tryckt på laddaknappen när den stod i laddaren med grönt ljus och till hälften laddad. Då ville den söka efter laddningsstationen men eftersom den redan är där så sticker den inte ut. När den blev fulladdad så klippte den eftersom den var inom klipptid... Håller tummarna att den drar iväg 0900. Nu är displayen "aktiv" Återkommer med rapport i morgon...
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Lufsen L skrev:
Jaha? Bra att veta. Nu har min kört en repa och står nu i laddaren. Nästa klippning är kl 0900. Än så länge är displayen "aktiv" så jag håller tummarna.
Jag har ändrat enligt det jag skrev tidigare samt tryckt på laddaknappen när den stod i laddaren med grönt ljus och till hälften laddad. Då ville den söka efter laddningsstationen men eftersom den redan är där så sticker den inte ut. När den blev fulladdad så klippte den eftersom den var inom klipptid... Håller tummarna att den drar iväg 0900. Nu är displayen "aktiv" Återkommer med rapport i morgon...
[bild]
På min klippare står det "invätar schematid" (felstavat i programmet) i displayen när den är fulladdad och väntar på nästa pass. Av erfarenhet vet jag att man helst inte skall trycka på några knappar när klipparen står i laddaren.
 
Det skulle ju vara bättre förståss. Har du nått bra tips för att komma dit? Trycker jag på start så drar den ju iväg...
 
Lufsen L skrev:
Det skulle ju vara bättre förståss. Har du nått bra tips för att komma dit? Trycker jag på start så drar den ju iväg...
Jag trycker start och låter den klippa ca 20 sek. Sedan trycker jag på stopp och därefter home. När den sedan gått in i laddaren och laddat färdigt kommer min text upp i displayen om tiden är utanför klippfönstret.
 
Ahhhh! Ska kolla! Återkommer strax!
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu har jag kollat och jag får mycket riktigt upp texten. Verkar lovande. Jag har också provar alla kombinationer av datum och tidsinställningar. Med varierande resultat underligt nog?!
Nu kör jag på
Engelska
Yyyy-mm-dd
12h

10s efter den laddat klart och visat meddelandet enl bild så går den tillbaka till schema bilden...
Gör din också det?
 
Lufsen L skrev:
[bild]
Nu har jag kollat och jag får mycket riktigt upp texten. Verkar lovande. Jag har också provar alla kombinationer av datum och tidsinställningar. Med varierande resultat underligt nog?!
Nu kör jag på
Engelska
Yyyy-mm-dd
12h

10s efter den laddat klart och visat meddelandet enl bild så går den tillbaka till schema bilden...
Gör din också det?
Nej, den behåller inväntar schematid.
 
Min startade nu kl 0900! :)
Håller tummarna för att det inte var en engångsföreteelse...
Tack för hjälpen!
 
Suck, åter igen avstängt på morgonen... fattar inte var problemet ligger. Den gick ju i torsdags.
Har även provat låta den enligt ovan men får inte upp väntar på schemalagd tid (har en stått brevid den precis när den är färdigladdad). Provat även nu engelskt språk och tid. Hoppas worx löser detta snart.

Övrig får gärna uppdatera om era fortsätter fungera på morgonen.
 
Sundberg84 skrev:
Suck, åter igen avstängt på morgonen... fattar inte var problemet ligger. Den gick ju i torsdags.
Har även provat låta den enligt ovan men får inte upp väntar på schemalagd tid (har en stått brevid den precis när den är färdigladdad). Provat även nu engelskt språk och tid. Hoppas worx löser detta snart.

Övrig får gärna uppdatera om era fortsätter fungera på morgonen.
Är den inställd på att köra lördagar? Bilden du postade tidigare visade måndag-fredag.
Samt låtit den hitta hem till laddaren antingen som vanligt eller enligt detta inlägg. Ifall du haft den ute från laddaren på specialuppdrag tänkte jag.
 
Ställde in den på lördag också men kanske pajade något. Ne ska köra en runda enligt inlägget och se på måndag.
 
Har haft problem att min kört utanför linan vid hemgång, har en 792E. Provade idag att korta avgränsningen med 50 meter och helt plötsligt funkar det. Tyvärr får jag inte hela tomten klippt. Kan det vara fel på laddaren? Som det är nu har jag använt ca 175 kabel av 200 som följde med.
 
henced skrev:
Har haft problem att min kört utanför linan vid hemgång, har en 792E. Provade idag att korta avgränsningen med 50 meter och helt plötsligt funkar det. Tyvärr får jag inte hela tomten klippt. Kan det vara fel på laddaren? Som det är nu har jag använt ca 175 kabel av 200 som följde med.
Hej. Jag har 150m som medföljde + 100m till en 790 utan problem så du borde ju inte ha några problem. Inga kablar i gräsmattan som stör eller visst område som gör att det inte fungerar? Laddaren lyser grönt?
 
henced skrev:
Har haft problem att min kört utanför linan vid hemgång, har en 792E. Provade idag att korta avgränsningen med 50 meter och helt plötsligt funkar det. Tyvärr får jag inte hela tomten klippt. Kan det vara fel på laddaren? Som det är nu har jag använt ca 175 kabel av 200 som följde med.
Om du har öar, så kolla så att ingen tråd ligger över varandra, det kan lätt bli så om man spikar tråden med samma spik/märla. Dom kan bete sig väldigt konstigt om tråden ligger över.
 
buregatan skrev:
Om du har öar, så kolla så att ingen tråd ligger över varandra, det kan lätt bli så om man spikar tråden med samma spik/märla. Dom kan bete sig väldigt konstigt om tråden ligger över.
tror inte det har betydelse även om dom fästes i samma peg o korsar varandra,för mig har det funkat
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.