peternicklas
MBygga skrev:
Så hur menar du att den automatiskt kantklipper? Går den ut och kantklipper självmant med vissa intervaller i början på ett pass eller vad?
Ja.
 
Jag har en problematisk WG790E, som hittills inte klippt en minut enligt schema. Avstängd varje morgon osv.....
MEN döm om min förvåning när den snällt tuffade ut och börja klippa kl 07 idag!. Det jag provade igår var att ändra tillbaka allt till orginal...
Språk/Tid/Datum enligt engelsk standard....
Autoschema enligt 500m2.... (Start 07...).

Återstår och se om det håller i sig.... kan leva med engelska tills worx fixat sin mjukvara....

/Johan
 
JHillborg skrev:
Jag har en problematisk WG790E, som hittills inte klippt en minut enligt schema. Avstängd varje morgon osv.....
MEN döm om min förvåning när den snällt tuffade ut och börja klippa kl 07 idag!. Det jag provade igår var att ändra tillbaka allt till orginal...
Språk/Tid/Datum enligt engelsk standard....
Autoschema enligt 500m2.... (Start 07...).

Återstår och se om det håller i sig.... kan leva med engelska tills worx fixat sin mjukvara....

/Johan
Hej Johan!
Jag gjorde EXAKT samma igårkväll med datumet och min FUNKA i morse !!!
Hoppas det håller!! :)
Jag ändrade till datumformat 2015-MM-DD.
Sen har jag gått ut varje kväll vid 22 tiden inna läggdags för att kolla = avstängd så jag satte manuellt schema 16:01 + 6h (dvs 22:01).

Edit: Bifogar min display om det hjälper något:
Untitled.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


När jag ändrade manuella tider till 0+0h och satte på auto fungerade inte detta. Då lyste/mörkade inte staplarna på mån, tis, ons precis som det inte fanns tider på dessa dagar.
 
Redigerat:
  • Älska
leifberggren
  • Laddar…
JHillborg skrev:
Jag har en problematisk WG790E, som hittills inte klippt en minut enligt schema. Avstängd varje morgon osv.....
MEN döm om min förvåning när den snällt tuffade ut och börja klippa kl 07 idag!. Det jag provade igår var att ändra tillbaka allt till orginal...
Språk/Tid/Datum enligt engelsk standard....
Autoschema enligt 500m2.... (Start 07...).

Återstår och se om det håller i sig.... kan leva med engelska tills worx fixat sin mjukvara....

/Johan
Vad händer om Du nu bara bytar språk till Svenska?
 
Redigerat:
Ska testa ikväll!
 
Det ante mig att schemaproblemen eventuellt strular beroende på inställningarna i tidsformaten.

För referens fungerar följande inställningar fint för mig med en WG791E:
Språk: Svenska
Tidsformat: 24h
Datumformat: YYYY-MM-DD
Schema: Mån-fre 07:00-XX
Klippyta: 800 m2
Zoner: 1
 
  • Gilla
Sundberg84
  • Laddar…
Skönt att det verkar som att ni har hittat orsaken till buggen, nu kanske jag snart vågar uppdatera min fjolårsklippare med v0.5 med. Framför allt vill jag bli av med klonket från motorerna samt få den automatiska kantklippningen.

Håll oss gärna uppdaterade ni som haft problem med att den stänger av sig osv, om der hjälper med att byta språk/datumformat.
 
Galet nöjd med ny uppgraderingen.. Allt fungerar perfekt och inget klunkljud kvar. Maskinen är tystare generellt.
 
  • Gilla
nissenhj
  • Laddar…
Vilket är det verkliga avståndet man måste hålla till häckar och kanter med tråden för att det ska fungera fint?

Mvh
 
LtdRichard skrev:
Vilket är det verkliga avståndet man måste hålla till häckar och kanter med tråden för att det ska fungera fint?

Mvh
35 cm säger manualen
 
Jag vet, men manualer brukar ofta ta i en hel del för att ha säkerhetsmarginal.
 
Mitt avstånd från kanter, häckar, väggar etc varierar från 25-30 cm. På några ställen längs med häcken är det 35 cm då det skjuter ut lite grenar ibland.

Det är vid hemgång när den följer tråden som den överskrider den som mest. Man kan enkelt optimera slingan in till centimetern genom att trycka på "Hem"-knappen och se hur den tar sig längs med slingan.
 
Redigerat:
mg765 skrev:
Det ante mig att schemaproblemen eventuellt strular beroende på inställningarna i tidsformaten.

För referens fungerar följande inställningar fint för mig med en WG791E:
Språk: Svenska
Tidsformat: 24h
Datumformat: YYYY-MM-DD
Schema: Mån-fre 07:00-XX
Klippyta: 800 m2
Zoner: 1
Inte för mig...

Pratade med supporten nyss. Han var mycket tillmötesgående och ärlig om de problem som andra beskriver här. Han sa att Worx jobbar för högtryck för att lösa problemet och att det var känt. troligtvis ett mjukvarubekymmer...
Supporten sa oxå att några hade fått igång sina maskiner genom att ändra till "engelska grundinställningar". Jag testade det men min startar inte alls...
Det är ju riktigt skit naturligtvis och jag tycker inte att det andas kvalité om worx när man inte kan komma ut med information bredare än att man måste ringa supporten. Alla har ju registrerat sina maskiner med mail...
Om det är någon som kommer på hur man ska göra för att komma runt buggen innan Worx presenterat en lösning så tycker jag att vi samlar dessa här.
 
LtdRichard skrev:
Jag vet, men manualer brukar ofta ta i en hel del för att ha säkerhetsmarginal.
Har man lutning åt höger,bör man lägga på lite extra avstånd den vill då glida lite ifrån slingan och finns det då hinder eller stup så finns risk att den glider ur
 
Lufsen L skrev:
Inte för mig...
Men startar den inte ALLS? Våra maskiner startar och rullar enligt schema, men stänger av sig på natten. Har du provat att ladda i laddstationen enligt manual för helt urladdat batteri? Fel på batteriet annars kanske?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.