Helt död, så starta och gå hem själv är inget alternativ.
Kontakt har den, enda sättet att ens få liv i displayen är när man sätter in den i laddstationen. Hade den inte haft kontakt borde det ju inte vara någon skillnad på om den är i laddstationen eller inte?
 
En uppdatering.
Jag ändrade allting till engelsk "strandard" språk, tid och datum. Dagen efter fungerade roboten precis som den skulle! MEN trots engelsk standard har den kvar "avstängningsbuggen".... inträffar inte lika ofta som innan, men den finns def kvar. I morse startade den inte heller enligt schema.
Börjar tröttna på denna nu. Skärper inte WORX till sig så får de tillbaka möget......

/Johan
 
Kopplade in min går, den följde tråden runt och hirrade in i laddaren som den skulle. Starta den manuellt och satte sedan schema mån - fre 4h varje kväll.

Ändrat språk till Svenska och ååååmmdd. Aktiverade även kantklippnong. Läst i denna tråd till och från och än så länge är jag nöjd med mitt köp.

Så många sidor nu, något man bör ställa in i den så det funkar bättre? Valde 800m2 schemat och ändrade bara starttiden. Har inte kollat vilken mjukvara som är i den mm.
 
Märkligt, schemat på min WG791E har nollställts så den var ute imorse kl 07:00. Fler som upplevt detta fenomen?

Starttiden var satt till mån-fre kl 16:00 sedan några dagar tillbaks vilket fungerat fint.

Det är andra gången det händer, första gången avfärdade jag det som handhavande.
 
mg765 skrev:
Märkligt, schemat på min WG791E har nollställts så den var ute imorse kl 07:00. Fler som upplevt detta fenomen?
Starttiden var satt till mån-fre kl 16:00 sedan några dagar tillbaks vilket fungerat fint.
Det är andra gången det händer, första gången avfärdade jag det som handhavande.
Det blev så för mig när jag la in Zon-körning
 
lazy rick skrev:
Det blev så för mig när jag la in Zon-körning
Bra input. Jag har dock inte ändrat några inställningar alls sedan i onsdags :(
 
Järnsulfat + roboten?
Någon som har erfarenhet av robotgräsklippare + järnsulfat, hur länge tror ni är bra att vänta? Trots regn inatt luktar gårdagens utspridning fortfarande skarpt - hur påverkar detta tror ni?

Ang buggen
Pelade lite till, körde in den enligt förslag och idag är den INTE avstängd. Det jag provade nu var att inte knappa in siffrorna utan använda pilarna. För schemat måste man ju slå 06,5 h och eftersom jag jobbar med mjukvara vet jag ibland att nollor skapar problem (ibland blir det blanka tecken vilket ska tolkas som en nolla men inte gör det). Därför provade jag pilarna.. återstå att se.
 
JHillborg skrev:
En uppdatering.
Jag ändrade allting till engelsk "strandard" språk, tid och datum. Dagen efter fungerade roboten precis som den skulle! MEN trots engelsk standard har den kvar "avstängningsbuggen".... inträffar inte lika ofta som innan, men den finns def kvar. I morse startade den inte heller enligt schema.
Börjar tröttna på denna nu. Skärper inte WORX till sig så får de tillbaka möget......

/Johan
Samma här :(
 
Lufsen L skrev:
Samma här :(
Hade varit intressant om ni skrivit ut vilken modell och SW version ni har?
Själv kör jag med en WG 794E SW 0.72 Helt utan problem
 
  • Gilla
imist och 2 till
  • Laddar…
Jag kör WG790E sw tror jag står 0.85? något ditåt.... ska kolla noggrannt när jag kommit hem.....
 
Finns det meny för kantklippning?! Eller sköts det automatiskt?
 
Martin84 skrev:
Finns det meny för kantklippning?! Eller sköts det automatiskt?
Vilken modell ? är det årets är den automatisk,går att ta bort
 
Dubbelpost
 
Redigerat:
Hittade min Robot i laddaren idag och undrade varför den inte var ute och jobbade, i displayen stog det att den var utanför området. I fredags var den ute och jobbade som vanligt. Stationen lyser fast grönt så slingan är hel.
Har senaste mjukvaran, WG 794E

Någon som vet vad felet kan vara?
 
2013
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.