Elkludde skrev:
Så visar manualen [bild]
Men det är inte alltid en manual har rätt!
 
nissenhj skrev:
Var hittar jag att fylla i signaturen?
Under ditt alias inställningar signatur i stora rutan
 
pioswe skrev:
Det automatiska klippläget, är det bara en kalkylering av ens storlek på gräsmattan åsså klipper den därefter? Så man kan lika gärna programmera in det manuellt? Är inte så nöjd att den ska ut å klippa 7 på morgonen, framåt lunch hade varit bättre ju så daggen hinner försvinna...
Jag löste detta genom att ställa fram klockan 12 timmar. Min startar alltså då 19.00 med automatiken. Då är man dessutom hemma från jobbet och kan beskåda det hårda arbete den utför! :)
 
nissenhj skrev:
Det är menyn för kantklippning. Pin kod är bara felskrivning skall vara på eller av!
Oki!! Så vad ska man trycka där då?
 
erk skrev:
Skulle få igång min efter vintervilan idag.
Men den vill inte komma igång.
Sätter jag bara in den i basen lyser lampan rött några sekunder och återgår till grönt igen.
Håller jag in powerknappen innan den börjar lysa rött kommer displayen igång några sekunder och visar "söker laddbas", sedan slocknar den samtidigt som lampan på basen blir grön igen.
Vad göra?
Ingen som har någon lösning? Batteriet är alltså helt dött. Får inget liv alls förrän den sätts i laddstationen, och då enbart under ett par sekunder innan den slocknar igen.
 
erk skrev:
Ingen som har någon lösning? Batteriet är alltså helt dött. Får inget liv alls förrän den sätts i laddstationen, och då enbart under ett par sekunder innan den slocknar igen.
Har du pratar med serviceverkstaden? Gör det annars!
 
nissenhj skrev:
Men det är inte alltid en manual har rätt!
Troligen inte supporten heller
 
erk skrev:
Ingen som har någon lösning? Batteriet är alltså helt dött. Får inget liv alls förrän den sätts i laddstationen, och då enbart under ett par sekunder innan den slocknar igen.
Fel på batteriet gammalt ?
 
Elkludde skrev:
Fel på batteriet gammalt ?
Det kan vara lite krux med batterier ibland. Finns det möjlighet att ladda ur det helt på något annat sätt? T.ex koppla in en 12 volts lampa till poolerna?

Och sedan när det är helt dött så prova att ladda igen. Upprepa.

Jag har fått liv i batterier till skruvdragare på detta sätt, men det kan verka långsökt!
 
Köpte för övrigt WG796E Wifi igår.

Stängde också av sig. Ändrade i morse till Engelska och grundinställningarna och då stängde den inte av sig.

Men märkte igår att den inte längre var ansluten till nätverket längre, så jag behöver inte gå ut för att kontrollera om den är på eller av... Hahaha!! Återkommer senare hur det har gått med första klippningen.
 
erk skrev:
Ingen som har någon lösning? Batteriet är alltså helt dött. Får inget liv alls förrän den sätts i laddstationen, och då enbart under ett par sekunder innan den slocknar igen.
Du ska trycka på powerknappen när lampan lyser rött för att den ska få kontakt. Gör det om och om igen tills det funkar. När det hänt mig så brukar jag göra en 10-15 gånger och så får den vila emellan om det inte redan fungerat. Sen kör jag 10-15 gånger till men så länge brukar det inte ta.

Alltså:
1. Ställ landroiden på plattan
2. Invänta röd lampa
3. Håll inne powerknappen så den "startar"
4. Dör den? Dra ut och börja om på punkt 1. Annars laddar den :)
 
  • Gilla
Trilenium
  • Laddar…
Elkludde skrev:
Under ditt alias inställningar signatur i stora rutan
Tackar :)
 
Pratade med supporten precis.... Och enligt uppgift "har kineserna löst problemet".... De har skickat uppdateringen till konstruktören som skall göra tester under veckan.
De säger att uppdateringen skall placeras på webben under tidigt i nästa vecka under förutsättning att det fungerar som vi vill....

i grevens tid... får väl behålla den en vecka till och se om de håller vad de lovar.... :)
/Johan
 
  • Gilla
exabit och 2 till
  • Laddar…
Riggen skrev:
Du ska trycka på powerknappen när lampan lyser rött för att den ska få kontakt. Gör det om och om igen tills det funkar. När det hänt mig så brukar jag göra en 10-15 gånger och så får den vila emellan om det inte redan fungerat. Sen kör jag 10-15 gånger till men så länge brukar det inte ta.

Alltså:
1. Ställ landroiden på plattan
2. Invänta röd lampa
3. Håll inne powerknappen så den "startar"
4. Dör den? Dra ut och börja om på punkt 1. Annars laddar den :)
Är du säker på att man ska invänta röd lampa?
Enda sättet jag lyckas få något liv alls är om jag håller in powerknappen INNAN lampan blir röd.
Har gjort det ett antal ggr i rad och sen låtit den vara några timmar för att sen testa igen, men det har inte hjälpt.
Ska testa att invänta röd lampa i eftermiddag.
 
JHillborg skrev:
Pratade med supporten precis.... Och enligt uppgift "har kineserna löst problemet".... De har skickat uppdateringen till konstruktören som skall göra tester under veckan.
De säger att uppdateringen skall placeras på webben under tidigt i nästa vecka under förutsättning att det fungerar som vi vill....

i grevens tid... får väl behålla den en vecka till och se om de håller vad de lovar.... :)
/Johan
Vilket av problemen menar du? Att den inte startar på utsatt tid eller att den stänger av sig?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.