Är det nån mer än jag som fått problem efter den senaste mjukvaran. Nu stänger den av sig i laddstationen och när jag startar den står det att den är utanför arbetsområdet. Lampan lyser med fast grönt sken och den funkar utan problem om jag kör i gång den själv mitt på gräsmattan😕.

Hej, vi köpte vår landroid WG790E för någon vecka sedan. Är det fler som har problem med att den står i laddstationen en lång stund efter att den är fulladdad? Den stänger också av sig själv när den har stått där en stund.. Jag vet inte, det kanske ska vara så.. Vad är era upplevelser?

jag har precis samma problem på en 791 den är på service nu ,får väl snart tillbaka så jag kan testa

Efter uppdatering kan jag ej ändra pinkod. Hur löser man detta?
Får trycka in gammal pin men sedan när jag ska ange ny pin tar den ej inmatning.
Har nu 0.72.

Nils Norrhamn skrev:
Var och hur har du lämnat in den på service?
Hässleholm ringde dit o förklarade problemet , pratade med Lars

Edit dom skickade en förbetalt fraktsedel garanti såklart

Gå in på https://www.worxlandroid.com/sv-SE och klicka på service. Ring så hjälper dom dig med det problem du har! Dom är väldigt hjälpsamma. Om du behöver skicka in maskinen så står dom för frakten. Annars har du numret här 0451- 38 1987.

Redigerat:
buregatan skrev:
Gå in på [länk] och klicka på service. Ring så hjälper dom dig med det problem du har! Dom är väldigt hjälpsamma. Om du behöver skicka in maskinen så står dom för frakten. Annars har du numret här 0451- 38 1987.
Har Du fått tillbaka Din maskin?

Hej! Efter vintern är batteriet dött. Nu vill laddningen inte gå igång. Det står först söker laddstation. Trycker jag på stopp så dör den strax efter det hinner stå utanför arbetsområde.. Jag får således inte igång den :(

Testa och ladda den manuellt. Ha maskinen avstängd. Sätt den i laddaren och när lampan lyser rött trycker du på on knappen. Viktigt att det sker när lampan lyser rött. Då ska den börja ladda.

Nyfiken-41 skrev:
Har Du fått tillbaka Din maskin?
Nä inte än, och jag vill inte ha tillbaka den förrän dom har en mjukvara som fungerar utan att det ska klonka i motorena var gång den vänder. Men jag hoppas att den blir fixad snart för gräset börjar växa.

Med tanke på problemen som flera fått efter uppgradering av programvaran väntar jag nog med att uppgradera min då den fungerade i stort sett felfritt förra säsongen.

Dollar skrev:
Testa och ladda den manuellt. Ha maskinen avstängd. Sätt den i laddaren och när lampan lyser rött trycker du på on knappen. Viktigt att det sker när lampan lyser rött. Då ska den börja ladda.
precis så jag gör. Men den vill inte börja ladda..

Hej!

Efter tre dagar konstaterar jag att det verkar som även min nya 790 (ver 0,85f) stänger av sig under natten, dvs vill inte starta när timern är satt kl 07:00 utan får starta manuellt med pinkod.

Har även några frågor om någon vet:

Vad innebär det att jag sätter 07:00 - 5,5h. Jag trodde det betydde att den skulle sluta 12:30 men det gör den inte (med viss reservation att jag kladdat med % under dagen!). Är det 5,5 effektiv klipptid eller total tid?

Vad gör sedan % som man kan ändra i standbyläget. Innebär det ex 5,5h + 10% i tid?

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.