5,5h total tid är det. Och har du ändrat procenten så stämmer ju givetvis inte tiden.

Jag trodde det var så här: klipptid 10h + 10% = 1h extra klipp.
Så verkar det dock inte fungera för ställer man då på 100% extra så borde det ju innebära att klipparen klipper 20h. Men ställer jag min på 100% så går den hela tiden.
 
  • Gilla
Sundberg84
  • Laddar…
Nån som provat Hypericum 3.0?
 
Sundberg84 skrev:
Hej!

Efter tre dagar konstaterar jag att det verkar som även min nya 790 (ver 0,85f) stänger av sig under natten, dvs vill inte starta när timern är satt kl 07:00 utan får starta manuellt med pinkod.

Har även några frågor om någon vet:

Vad innebär det att jag sätter 07:00 - 5,5h. Jag trodde det betydde att den skulle sluta 12:30 men det gör den inte (med viss reservation att jag kladdat med % under dagen!). Är det 5,5 effektiv klipptid eller total tid?

Vad gör sedan % som man kan ändra i standbyläget. Innebär det ex 5,5h + 10% i tid?
Noterade även nu på fm att den körde ut utan batteri när jag startade den - så den troliga orsaken är väl att den går in -> laddar -> laddar ur? och stänger av sig pga urladdat batteri. Någon som hört från support mer om detta problem?
 
Följt supportens rekommendationer nu och felsökte min "ö" hemma igår. Där var kablarna "tvinnade" :surprised: eller åtminstone låg de om lott. Så jag fixade detta till 100% och gjorde om proceduren. Fick tvångsladda klipparen två gånger då den stängde av sig efter 15 minuter som vanligt :thumbdown: När den sen kom till 100% började den självmant klippa och klippte så fint i 1,5 timmar kanske. Sen skulle den till laddstationen... Samma beteende som vanligt: försöker följa slingan men viker av åt höger och börjar snurra. Och sen försökte den komma igenom häcken på fel sida slingan...

Jag har försökt nå supporten idag men de svarar inte alternativt så låter det tre snabba pip och så dör uppkopplingen. Så jag mailade dem och bad om en fraktsedel så jag kan skicka ner detta SATANS JÄVLA MÖG! :mad:
 
Någon som listat ut vad Hypericum 3.0 innebär i version på själva roboten - vad står det i displayen X.XX ??

Riktigt frustrerande @exabit. Hoppas dom fixar detta nu snabbt... vill inte gå bakom gamla klipparen en halv säsong innan robot är på plats.
 
Redigerat:
i min bin-fil för WG794E står det V0.72 28-08-14
 
exabit skrev:
Följt supportens rekommendationer nu och felsökte min "ö" hemma igår. Där var kablarna "tvinnade" :surprised: eller åtminstone låg de om lott. Så jag fixade detta till 100% och gjorde om proceduren. Fick tvångsladda klipparen två gånger då den stängde av sig efter 15 minuter som vanligt :thumbdown: När den sen kom till 100% började den självmant klippa och klippte så fint i 1,5 timmar kanske. Sen skulle den till laddstationen... Samma beteende som vanligt: försöker följa slingan men viker av åt höger och börjar snurra. Och sen försökte den komma igenom häcken på fel sida slingan...

Jag har försökt nå supporten idag men de svarar inte alternativt så låter det tre snabba pip och så dör uppkopplingen. Så jag mailade dem och bad om en fraktsedel så jag kan skicka ner detta SATANS JÄVLA MÖG! :mad:
Hur var det, kunde den följa slingan om du la ut en kort testslinga?
Uppkom det här problemet när du skarvade ut din slinga till ett större område?
 
Hittade detta, som kan vara av betydelse för hur maskinen beter sig efter uppgradering av SW:

Step 5: After installing the new software you will need to reset
the diagnostic panel on your mower. Firstly, position the mower
on a horizontal surface.
Press Key “2” to enter the diagnosis interface, then press key “5”
for a few seconds until the three numbers 1 2 & 3 highlighted
below turn back to zero.
 
mg765 skrev:
Hur var det, kunde den följa slingan om du la ut en kort testslinga?
Uppkom det här problemet när du skarvade ut din slinga till ett större område?
Följer slingan bra när den är fulladdad. Har inte skarvat ut något - klipparen har aldrig fungerat sen jag installerade den för snart två veckor sedan.
 
exabit skrev:
Följer slingan bra när den är fulladdad. Har inte skarvat ut något - klipparen har aldrig fungerat sen jag installerade den för snart två veckor sedan.
Vilket elände. Håll oss uppdaterade i tråden hur det går och vad supporten säger.
 
exabit skrev:
Följt supportens rekommendationer nu och felsökte min "ö" hemma igår. Där var kablarna "tvinnade" :surprised: eller åtminstone låg de om lott. Så jag fixade detta till 100% och gjorde om proceduren. Fick tvångsladda klipparen två gånger då den stängde av sig efter 15 minuter som vanligt :thumbdown: När den sen kom till 100% började den självmant klippa och klippte så fint i 1,5 timmar kanske. Sen skulle den till laddstationen... Samma beteende som vanligt: försöker följa slingan men viker av åt höger och börjar snurra. Och sen försökte den komma igenom häcken på fel sida slingan...

Jag har försökt nå supporten idag men de svarar inte alternativt så låter det tre snabba pip och så dör uppkopplingen. Så jag mailade dem och bad om en fraktsedel så jag kan skicka ner detta SATANS JÄVLA MÖG! :mad:
jag har oxå sökt supporten i dag dom svarade eter 3 försök men jag fick bara esked att den bör vara klar i snästa vecka
det hade alltså ingen betydelse att trådarna var tvinnade ?
 
buregatan skrev:
Nä inte än, och jag vill inte ha tillbaka den förrän dom har en mjukvara som fungerar utan att det ska klonka i motorena var gång den vänder. Men jag hoppas att den blir fixad snart för gräset börjar växa.
Fick tillbaka min maskin idag uppdat till Wo64. Enligt supporten är skillnaden till 072 endast att klonkljudet är borttaget.
 
Elkludde skrev:
det hade alltså ingen betydelse att trådarna var tvinnade ?
Nej, ingen som helst skillnad.
 
Nyfiken-41 skrev:
Fick tillbaka min maskin idag uppdat till Wo64. Enligt supporten är skillnaden till 072 endast att klonkljudet är borttaget.
Då får jag väl tillbaka den snart, för det var det jag skickade in den för + att varningssignalen (larmet) Hade slutat pipa.
Fast det hade varit kul om man hade kunnat delat upp zoner med, men det viktigaste är väl att den klipper utan en massa onödiga stopp.
 
buregatan skrev:
Då får jag väl tillbaka den snart, för det var det jag skickade in den för + att varningssignalen (larmet) Hade slutat pipa.
Fast det hade varit kul om man hade kunnat delat upp zoner med, men det viktigaste är väl att den klipper utan en massa onödiga stopp.
Zonindelning finns med i w064
 
  • Gilla
buregatan
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.