234 580 läst · 821 svar
235k läst
821 svar
Visonic PowerMaster 10. Installation och konfigurering
Husägare
· Skåne
· 1 501 inlägg
Hej!
Jag flyttade in i ett hus med ett powermaster express från ”säkra alarm” som tidigare ägaren satt in. Eftersom vi skulle måla om plockade jag ner ett antal av prylarna och sen gick tiden…
Är den här centralen något att satsa på?
Har inte varit i kontakt med säkra alarm om att ta över det ännu.
Kan man dra igång centralen utan att blanda in säkra alarm?
Det finns ganska många detektorer i huset som kanske betingar något slags värde.
Kan jag använda detektorerna som redan finns i huset om jag köper en egen central?
Jag flyttade in i ett hus med ett powermaster express från ”säkra alarm” som tidigare ägaren satt in. Eftersom vi skulle måla om plockade jag ner ett antal av prylarna och sen gick tiden…
Är den här centralen något att satsa på?
Har inte varit i kontakt med säkra alarm om att ta över det ännu.
Kan man dra igång centralen utan att blanda in säkra alarm?
Det finns ganska många detektorer i huset som kanske betingar något slags värde.
Kan jag använda detektorerna som redan finns i huset om jag köper en egen central?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
USA och Europa har ju olika standarder, jag skulle tro även på trådlösa moduler... Tex fjärrkontroller till bilar, garageportar etc är andra frekvenser än Eu, lika med japan osv. Men england må vara skruvat och ha egna standarder men jag TROR de har samma radiofrekvenser som oss?J J_B skrev:
Däremot finns ju vissa bolag som "låser" saker för att hindra parallellimport och inte pga lagkrav...
Nån som vet mer om detta powermanage?
https://www.dsc.com/eu/powermanage/media/docs/PowerManage_User_Guide_English_v4.4_web.pdf
Ser ut som de som kör denna kan uppdatera firmware, frågan är varför vi med äldre FW inte kan få sådan uppdatering?
https://www.dsc.com/eu/powermanage/media/docs/PowerManage_User_Guide_English_v4.4_web.pdf
Ser ut som de som kör denna kan uppdatera firmware, frågan är varför vi med äldre FW inte kan få sådan uppdatering?
Köpte ett beg larm för 500, så nu har jag ett med rätt version. Frågan är hur lätt eller svårt det är att "flytta över" alla settings till det nya? Om jag kan själv eller om jag ska be snällt till Protexus att hjälpa mig (för en kostnad troligen). Tänker mig ju att köpa 4g enheten av dem.
Köpte en beg engelsk panel från ebay.
Kom fram helt trasig tyvärr. Nån som spelat fotboll med paketet. Front o bakstycke hade gått isär med trasiga plastbitar löst och en komponent på kretskortet hade brutits av
Fick pengarna tillbaka men står ju fortfarande utan engelsk panel tyvärr.
Kom fram helt trasig tyvärr. Nån som spelat fotboll med paketet. Front o bakstycke hade gått isär med trasiga plastbitar löst och en komponent på kretskortet hade brutits av
Fick pengarna tillbaka men står ju fortfarande utan engelsk panel tyvärr.