233 585 läst · 821 svar
234k läst
821 svar
Visonic PowerMaster 10. Installation och konfigurering
Häromdagen upptäckte jag att jag blivit utkastad från Visonic-Go appen och kunde inte logga in igen.
Återställde därefter mitt lösenord men då var centralen borta och nu kan jag inte heller lägga till den då den säger att det är fel anvöndar-id eller panel-id trots att jag vet att det är rätt.
Någon annan som känner igen sig i detta?
Återställde därefter mitt lösenord men då var centralen borta och nu kan jag inte heller lägga till den då den säger att det är fel anvöndar-id eller panel-id trots att jag vet att det är rätt.
Det fungerar bra härK Kullgren skrev:Häromdagen upptäckte jag att jag blivit utkastad från Visonic-Go appen och kunde inte logga in igen.
Hej,F Fideliox skrev:
Om du med fjärren menar manöverpanelen så går det utmärkt att använda taggarna mot den.
Det finns tyvärr ett par saker som gjort att vi nästan aldrig använder taggar utan kör med kod istället.
Dels så måste du först trycka knappen för att larma av innan taggen hålls mot manöverpanelen. Andra system jag haft larmar automatiskt av i ett fördröjt läge om taggen hålls upp.
Det andra är att man måste hålla upp den mot det övre vänstra hörnet och läsaren verkar tyvärr vara ganska liten.
Det tillsammans har gjort att det ofta blir fel (framförallt när hantverkare, städ, kattvakt, barn... skall larma av) och larmet löser ut.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
I see, kanske hoppar det då. Sett att det finns att köpa för några hundra(överpris om man frågar mig) men låter kasst att man behöver trycka innan den läser.J jtl skrev:Hej,
Om du med fjärren menar manöverpanelen så går det utmärkt att använda taggarna mot den.
Det finns tyvärr ett par saker som gjort att vi nästan aldrig använder taggar utan kör med kod istället.
Dels så måste du först trycka knappen för att larma av innan taggen hålls mot manöverpanelen. Andra system jag haft larmar automatiskt av i ett fördröjt läge om taggen hålls upp.
Det andra är att man måste hålla upp den mot det övre vänstra hörnet och läsaren verkar tyvärr vara ganska liten.
Det tillsammans har gjort att det ofta blir fel (framförallt när hantverkare, städ, kattvakt, barn... skall larma av) och larmet löser ut.
[bild]
Bara så jag förstått rätt. Har Visonic GSM-350 PG2 with GSM/GPRS.
Kommer SMS fortfarande fungera med denna modul? Jag har inget behov av GPRS egentligen utan klarar mig på SMS och uppringning. Kommer det fortfarande fungera eller lägger det av när 2G släcks ner?
Styr att larma av/på via SMS när jag behöver. Går larmet ringer den upp min mobil.
Egentligen bara det jag behöver.
Kommer SMS fortfarande fungera med denna modul? Jag har inget behov av GPRS egentligen utan klarar mig på SMS och uppringning. Kommer det fortfarande fungera eller lägger det av när 2G släcks ner?
Styr att larma av/på via SMS när jag behöver. Går larmet ringer den upp min mobil.
Egentligen bara det jag behöver.
GSM är typ samma sak som 2G, så nej, du kommer inte att kunna fortsätta å få SMS när 2G-nätet släcks ned.
https://www.induo.com/b/gsm-modem-fakta-historia/
https://www.induo.com/b/gsm-modem-fakta-historia/
Är i samma sist och har ett larm köpt från England 2012 och använder sms för status o låsa upp ibland.
Vad är mina alternativ?
Finns det 4g sim modul o köpa?
Eller finns det nån modul för o koppla upp sig mot wifi?
Vad är mina alternativ?
Finns det 4g sim modul o köpa?
Eller finns det nån modul för o koppla upp sig mot wifi?
Jag köpte denna: https://secureus.se/4g-visonic/
Verkar funka. Men jag kan inte verifiera om den faktiskt kör på 4g.
Det finns en IP modul också vilket ger en ethernet port. Men jag vet inte om larmet går att styra med sms då?
Verkar funka. Men jag kan inte verifiera om den faktiskt kör på 4g.
Det finns en IP modul också vilket ger en ethernet port. Men jag vet inte om larmet går att styra med sms då?
Löste du det? Är i samma sits o tyvärr verkar mitt larm vara för gammalt för 4g modul 🤔R Riverground skrev: