Jag köpte en 4G modul från Protexus och monterade själv för ett par månader sedan, var inga som helt problem 👍

• Gilla
blackarrow
  • Laddar…
Häromdagen upptäckte jag att jag blivit utkastad från Visonic-Go appen och kunde inte logga in igen.
Återställde därefter mitt lösenord men då var centralen borta och nu kan jag inte heller lägga till den då den säger att det är fel anvöndar-id eller panel-id trots att jag vet att det är rätt.

Någon annan som känner igen sig i detta?

K Kullgren skrev:
Häromdagen upptäckte jag att jag blivit utkastad från Visonic-Go appen och kunde inte logga in igen.
Återställde därefter mitt lösenord men då var centralen borta och nu kan jag inte heller lägga till den då den säger att det är fel anvöndar-id eller panel-id trots att jag vet att det är rätt.

Någon annan som känner igen sig i detta?
Det fungerar bra här

Går det att via appen larma på en specifik zon? T ex att ha hus som en och garage som en.

Suhagg Suhagg skrev:
Går det att via appen larma på en specifik zon? T ex att ha hus som en och garage som en.
Ja, det går. Du får aktivera sektioner

S slezi skrev:
Ja, det går. Du får aktivera sektioner
Tack. Jag vill ha garaget som en egen zon så jag kan larma på bara den vissa tider.

F
Hijackar tråden lite. Är sugen på att köpa taggar så man slipper kod. Funkar taggarna med Fjärren man har vid t ex dörren eller är det enbart mot centralenheten?

F Fideliox skrev:
Hijackar tråden lite. Är sugen på att köpa taggar så man slipper kod. Funkar taggarna med Fjärren man har vid t ex dörren eller är det enbart mot centralenheten?
Hej,

Om du med fjärren menar manöverpanelen så går det utmärkt att använda taggarna mot den.
Det finns tyvärr ett par saker som gjort att vi nästan aldrig använder taggar utan kör med kod istället.

Dels så måste du först trycka knappen för att larma av innan taggen hålls mot manöverpanelen. Andra system jag haft larmar automatiskt av i ett fördröjt läge om taggen hålls upp.

Det andra är att man måste hålla upp den mot det övre vänstra hörnet och läsaren verkar tyvärr vara ganska liten.

Det tillsammans har gjort att det ofta blir fel (framförallt när hantverkare, städ, kattvakt, barn... skall larma av) och larmet löser ut.

Manöverpanel för larmsystem med numeriskt tangentbord och statusindikatorlampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

F
J jtl skrev:
Hej,

Om du med fjärren menar manöverpanelen så går det utmärkt att använda taggarna mot den.
Det finns tyvärr ett par saker som gjort att vi nästan aldrig använder taggar utan kör med kod istället.

Dels så måste du först trycka knappen för att larma av innan taggen hålls mot manöverpanelen. Andra system jag haft larmar automatiskt av i ett fördröjt läge om taggen hålls upp.

Det andra är att man måste hålla upp den mot det övre vänstra hörnet och läsaren verkar tyvärr vara ganska liten.

Det tillsammans har gjort att det ofta blir fel (framförallt när hantverkare, städ, kattvakt, barn... skall larma av) och larmet löser ut.

[bild]
I see, kanske hoppar det då. Sett att det finns att köpa för några hundra(överpris om man frågar mig) men låter kasst att man behöver trycka innan den läser.

Bara så jag förstått rätt. Har Visonic GSM-350 PG2 with GSM/GPRS.

Kommer SMS fortfarande fungera med denna modul? Jag har inget behov av GPRS egentligen utan klarar mig på SMS och uppringning. Kommer det fortfarande fungera eller lägger det av när 2G släcks ner?

Styr att larma av/på via SMS när jag behöver. Går larmet ringer den upp min mobil.
Egentligen bara det jag behöver.

Är i samma sist och har ett larm köpt från England 2012 och använder sms för status o låsa upp ibland.
Vad är mina alternativ?
Finns det 4g sim modul o köpa?
Eller finns det nån modul för o koppla upp sig mot wifi?

F
Jag köpte denna: https://secureus.se/4g-visonic/

Verkar funka. Men jag kan inte verifiera om den faktiskt kör på 4g.

Det finns en IP modul också vilket ger en ethernet port. Men jag vet inte om larmet går att styra med sms då?

Mitt verkar vara så gammalt så jag har tyvärr version 15 o kan inte köra den modulen. Undrar vad jag har för alternativ då?

R Riverground skrev:
Hej, nu när GMS läggs ned behöver jag sätta in en IP modul eller 4G modul. Jag har köpt mitt system i England, går det att köpa en IP modul i Sverige eller behöver jag köpa från England för att den ska vara kompatibel?
Löste du det? Är i samma sits o tyvärr verkar mitt larm vara för gammalt för 4g modul 🤔

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.