R rodak skrev:
Vad kör du för system till din hemautomation?
Jag köpte en billig RS232 till Ethernet adapter på Ebay och kör larmet i Home Assistant.
Allt fungerar strålande för under 200kr.
Vill du länka till den ethernet ttl adapter du köpte? Den behövde ingen extra konfigurering utan du kopplade bara ethernet till Home Assistant klient (RPi?) och jord, spänning och elmatning in i panelen och slutförde mjukvaruinstallation enligt guide för Davesmeghead integration?

Jag köpte ett fempack av de här kopplingarna, och blev så lycklig när jag fick det att funka att jag pulade ihop allihop. Säljes för 300kr plus frakt. Jag har tre kvar. Jag har gjort en PDF-instruktion hur man kopplar iHop den med Homey, men det lär vara snarlikt med home assistant.

B Braddan skrev:
Vill du länka till den ethernet ttl adapter du köpte? Den behövde ingen extra konfigurering utan du kopplade bara ethernet till Home Assistant klient (RPi?) och jord, spänning och elmatning in i panelen och slutförde mjukvaruinstallation enligt guide för Davesmeghead integration?

• Elektronisk koppling med kablar och kretskort som säljs för att användas med smarta hem-system.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
R rockthelobster skrev:
Jag köpte ett fempack av de här kopplingarna, och blev så lycklig när jag fick det att funka att jag pulade ihop allihop. Säljes för 300kr plus frakt. Jag har tre kvar. Jag har gjort en PDF-instruktion hur man kopplar iHop den med Homey, men det lär vara snarlikt med home assistant.
Låter intressant, men skulle gärna vilja få det bekräftat att någon fått denna att fungera med HA. Ingen som köpt av dig i syfte att använda för HA?

Har skickat dig ett DM!

B Braddan skrev:
Har skickat dig ett DM!
Kul att enheten funkar med HomeAssistant. Det öppnar upp för coola flows om man kan läsa status på larmet.

Fick larm häromdagen och märkte att notisen i telefonen kom med 15 minuters fördröjning. Det är en PM10 som är kopplad till Protexus server
Hur fungerar det hos er ?

Det går att ställa in i centranel. Kommer inte ihåg just nu var bara.

Hej! Jag har försökt leta i tråden men inte hittat något:

Jag flyttade och plockade ner alla enheter, och nu har jag fått upp dem igen. Men i princip alla enheter visar sabotage larm och entré dörr sensorn tycker den är öppen.

Vid nedmontering (som skedde något panikartat) hade jag nog inte den i installatörsläge. Så min fråga är helt enkelt: hur återställer jag sabotagelarmen? Och hur får jag dörrsensorn att förstå att den är stängd?

Tack på förhand

Du larmar på för att sedan larma av direkt. Då återställer du minnet.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Sittställning
dkns dkns skrev:

Jag flyttade och plockade ner alla enheter, och nu har jag fått upp dem igen. Men i princip alla enheter visar sabotage larm och entré dörr sensorn tycker den är öppen.

Vid nedmontering (som skedde något panikartat) hade jag nog inte den i installatörsläge. Så min fråga är helt enkelt: hur återställer jag sabotagelarmen? Och hur får jag dörrsensorn att förstå att den är stängd?

Tack på förhand
dkns dkns skrev:

Tack på förhand

AA precis larma på och av, förutsatt att allt är korrekt installerat igen :)

B Bifrosten skrev:
Du larmar på för att sedan larma av direkt. Då återställer du minnet.
Sittställning Forlowt skrev:
AA precis larma på och av, förutsatt att allt är korrekt installerat igen :)
Tack båda två för snabbt svar, det uppskattas verkligen.

Jag testade att larma på men det går inte igenom, det står även not ready på displayen

Sittställning
dkns dkns skrev:
Tack båda två för snabbt svar, det uppskattas verkligen.

Jag testade att larma på men det går inte igenom, det står även not ready på displayen

Då är det säkert fel på någon magnet, prova ny placering

Trycker du på OK knappen så ser du vilken enhet som inte är redy. Bara att bläddra vidare med samma knapp.

Sittställning Forlowt skrev:
Då är det säkert fel på någon magnet, prova ny placering
B Bifrosten skrev:
Trycker du på OK knappen så ser du vilken enhet som inte är redy. Bara att bläddra vidare med samma knapp.
Tack igen till er båda. Jag tog bort båda magnetsensorna från systemet och testade med den var för sig, visade sig att den ena magneten inte låg bra.

Stort tack igen!

Nu ska jag nog hitta en manual att läsa igenom så man vet vad man har att göra med :)

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.