228 749 läst · 821 svar
229k läst
821 svar
Visonic PowerMaster 10. Installation och konfigurering
Vill du länka till den ethernet ttl adapter du köpte? Den behövde ingen extra konfigurering utan du kopplade bara ethernet till Home Assistant klient (RPi?) och jord, spänning och elmatning in i panelen och slutförde mjukvaruinstallation enligt guide för Davesmeghead integration?R rodak skrev:
Jag köpte ett fempack av de här kopplingarna, och blev så lycklig när jag fick det att funka att jag pulade ihop allihop. Säljes för 300kr plus frakt. Jag har tre kvar. Jag har gjort en PDF-instruktion hur man kopplar iHop den med Homey, men det lär vara snarlikt med home assistant.
B Braddan skrev:
Låter intressant, men skulle gärna vilja få det bekräftat att någon fått denna att fungera med HA. Ingen som köpt av dig i syfte att använda för HA?R rockthelobster skrev:
Bara Homey mig veterligen. Men det är en enkel seriell till ethernet converter, det viktiga är att kunna kopplingsschemat och ip-allokering. Kolla min guide för att koppla ihop dem. Jag tror det ska funka. DMa mig om du är intresserad. Också nyfiken på om det funkar med home assistant.
https://www.dropbox.com/s/en9fgibqoh9ctb8/Guide connecting Powermaster to Homey.pdf?dl=0
https://www.dropbox.com/s/en9fgibqoh9ctb8/Guide connecting Powermaster to Homey.pdf?dl=0
Hej! Jag har försökt leta i tråden men inte hittat något:
Jag flyttade och plockade ner alla enheter, och nu har jag fått upp dem igen. Men i princip alla enheter visar sabotage larm och entré dörr sensorn tycker den är öppen.
Vid nedmontering (som skedde något panikartat) hade jag nog inte den i installatörsläge. Så min fråga är helt enkelt: hur återställer jag sabotagelarmen? Och hur får jag dörrsensorn att förstå att den är stängd?
Tack på förhand
Jag flyttade och plockade ner alla enheter, och nu har jag fått upp dem igen. Men i princip alla enheter visar sabotage larm och entré dörr sensorn tycker den är öppen.
Vid nedmontering (som skedde något panikartat) hade jag nog inte den i installatörsläge. Så min fråga är helt enkelt: hur återställer jag sabotagelarmen? Och hur får jag dörrsensorn att förstå att den är stängd?
Tack på förhand
dkns skrev:Hej! Jag har försökt leta i tråden men inte hittat något:
Tack på förhand
dkns skrev:Hej! Jag har försökt leta i tråden men inte hittat något:
Tack på förhand
AA precis larma på och av, förutsatt att allt är korrekt installerat igen
B Bifrosten skrev:
Tack båda två för snabbt svar, det uppskattas verkligen.Forlowt skrev:
Jag testade att larma på men det går inte igenom, det står även not ready på displayen
Forlowt skrev:
Tack igen till er båda. Jag tog bort båda magnetsensorna från systemet och testade med den var för sig, visade sig att den ena magneten inte låg bra.B Bifrosten skrev:
Stort tack igen!
Nu ska jag nog hitta en manual att läsa igenom så man vet vad man har att göra med