Sittställning
S spamb skrev:
Ja, det är ett bra larm. Har använt den i ca 10 år. Men inget jag skulle rekomendera till nybörjare, tyvärr alldeles för svår att para ihop och sätta igång, inte alls anändarvänlig. Konkurertena har gått om Visonic för länge sedan

Jag börja sätta upp det och lyckades para allt fint o lätt faktiskt. Men jag är lite av en tech nörd också.. men efter vår renovering visade sig att jag magiskt glömt hur man ställde in allt och pinkoder osv..

Jag orkar inte pyssla med det längre och la upp det till försäljning här på forumet, lite fult att göra reklam här kanske men vill ni kan ni kika och och ge ett bud på allt eller styckvis.

Jag har på tok för många andra bollar som rullar för att jag ska orka sätta mig in i detta igen haha

Sittställning
Sittställning Forlowt skrev:
Jag börja sätta upp det och lyckades para allt fint o lätt faktiskt. Men jag är lite av en tech nörd också.. men efter vår renovering visade sig att jag magiskt glömt hur man ställde in allt och pinkoder osv..

Jag orkar inte pyssla med det längre och la upp det till försäljning här på forumet, lite fult att göra reklam här kanske men vill ni kan ni kika och och ge ett bud på allt eller styckvis.

Jag har på tok för många andra bollar som rullar för att jag ska orka sätta mig in i detta igen haha

Jag ångra mig ! Det kom tillbaka när man inte kunde hålla sig från att sitta och pilla med det.

Det är faktiskt uppe och fungerar.

Har några frågor kanske någon här kan hjälpa mig med.

IR kamera riktad mot dörr - fördröjd 1.
Löser vid "hemma" varför !?

Har gsm modul med datakort, dvs kan ej skicka sms - går det att hålla enheten vaken konstant så att jag inte behöver väcka med sms ?

Jag ångra mig ! Det kom tillbaka när man inte kunde hålla sig från att sitta och pilla med det.

Det är faktiskt uppe och fungerar.

Har några frågor kanske någon här kan hjälpa mig med.

IR kamera riktad mot dörr - fördröjd 1.
Löser vid "hemma" varför !?

Har gsm modul med datakort, dvs kan ej skicka sms - går det att hålla enheten vaken konstant så att jag inte behöver väcka med sms ?
Fel val, ska vara "Volym-följande" enligt den svenska manualen. Iaf om jag tolkar ditt önskemål rätt.

Menar du att enheten går o viloläge om den inte skickar sms?

• Gilla
Sittställning
  • Laddar…
Sittställning
R rodak skrev:
Fel val, ska vara "Volym-följande" enligt den svenska manualen. Iaf om jag tolkar ditt önskemål rätt.

Menar du att enheten går o viloläge om den inte skickar sms?

Har tappat bort min manual tyvärr, försöker hitta manual 19.413. men jag provar ! Tack

Jag menar att jag vill enheten ska vara aktiv hela tiden så jag kommer åt med visonic go. I nuläget somnar enheten och då måste man skicka ett sms för att väcka den. Men eftersom jag har datakort går det ej att skicka sms till den

Har tappat bort min manual tyvärr, försöker hitta manual 19.413. men jag provar ! Tack

Jag menar att jag vill enheten ska vara aktiv hela tiden så jag kommer åt med visonic go. I nuläget somnar enheten och då måste man skicka ett sms för att väcka den. Men eftersom jag har datakort går det ej att skicka sms till den
Får nog nästan höra med återförsäljaren, Visonic har blivit drygare så nu måste man vara registrerad för att komma åt alla manualer.
Jag har en äldre panel, version 16 eller nåt och kör på engelska.
Har du menyerna på svenska i din panel?

Tyvärr ingen erfarenhet av datakort och Visonic Go.
Kör själv ett vanligt Halebop kontantkort som jag fyller nån gång om året.

Sittställning
R rodak skrev:
Får nog nästan höra med återförsäljaren, Visonic har blivit drygare så nu måste man vara registrerad för att komma åt alla manualer.
Jag har en äldre panel, version 16 eller nåt och kör på engelska.
Har du menyerna på svenska i din panel?

Tyvärr ingen erfarenhet av datakort och Visonic Go.
Kör själv ett vanligt Halebop kontantkort som jag fyller nån gång om året.

Ah jag tog slut på sms och data för fort hehe jag kan inte låta bli att pilla på appen lite då o då

Det var så många som hörde av sig om hårdvara för att koppla ihop PowerMaster/PowerMax med Homey (eller home assistant) att jag köpte en uppsättning till. Finns tre st kvar, färdigkopplade och programmerade. DMa mig om ni är intresserade.

Jag har monterat ner mitt Powermaster-10 version 16.

Centralenhet med gsm och batteribackup.
Keypad inkl 2 taggar
Fjärrkontroll
2st brand
2st dörr
1st PIR
Komplett med manual samt batterier

Är någon intresserad så skicka ett PM. Prismässigt får ni gärna ge mig tips på vad man kan tänkas begära...

Sittställning
Jag har installerat IP modul och jag får detta felet när jag kör diagnos på bredband

rcvr #1 unreg

Någon som vet va jag behöver göra ? Jag tänkte att man kommer åt larmet alltid om man kör trådad anslutning.

Sittställning
Jag har installerat IP modul och jag får detta felet när jag kör diagnos på bredband

rcvr #1 unreg

Någon som vet va jag behöver göra ? Jag tänkte att man kommer åt larmet alltid om man kör trådad anslutning.

Jag hittade ! Det löser sig genom att använda gratis servern som dom satt upp..

Hej. Vet någon varför det på etiketten på baksidan står f/w I19. 412 men i installatörsmenyn I18. 414?

Sittställning
B Braddan skrev:
Hej. Vet någon varför det på etiketten på baksidan står f/w I19. 412 men i installatörsmenyn I18. 414?
För att du har en nyare enhet än manual. Små saker skiljer sig. Jag hade en gång en 19.412 manual men hittar inte längre den.

Jag var nog otydlig. På baksidan av enheten står det på etiketten v19. Men i installatörsmenyn på enheten står det v.18.

Någon manual har jag inte.

Sittställning
B Braddan skrev:
Jag var nog otydlig. På baksidan av enheten står det på etiketten v19. Men i installatörsmenyn på enheten står det v.18.

Någon manual har jag inte.
Eller så läste jag fort som fan haha :crysmile:

Jo nä det kan jag inte svara på. Låter som en miss ? Saknar du något du bör ha ?

Eller så läste jag fort som fan haha :crysmile:

Jo nä det kan jag inte svara på. Låter som en miss ? Saknar du något du bör ha ?
Har konstaterat att det någonstans skett en miss då bakstycket inte matchade panelen.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.