234 163 läst · 821 svar
234k läst
821 svar
Visonic PowerMaster 10. Installation och konfigurering
Det kanske skulle vara intressant men är lite nyfiken vilken port du kopplar till? Är det samma port som används för IP-modulen? Jag har ett PowerMaster 33 och är nog inte beredd att offra IP-modulen för detta.R rockthelobster skrev:Jag kan sälja hårdvaran som behövs för att koppla Powermaster (och sannolikt Powermax) till Homey.
Jag köpte ett fempack av USRIOT USR-TCP232-T2 (det var det enda som fanns på Amazon) och sladdarna kom bara i hundrapack. Jag behöver bara en, så jag har fyra som ligger och skräpar. Jag kan sälja ett färdigkopplat kit för 300 SEK inkl frakt. Det blir typ självkostnadspris.
Jag blev förvånad hur lätt det var att koppla ihop dem. Informationen fanns upspridd på ett par av NLRBs trådar (han som skrivit appen) på GitHub och Homey commmunityn. Jag har ändå tänkt sätta ihop en instruktion hur man kopplar in och ställer in den, så att det medföljer. Det är dock ett enthusiastprojekt så jag kan inte garantera att det fungerar, eller lämna mer support än att förklara hur jag gjorde. Det är inte svårt, men kräver att man vet hur man reserverar ip-nummer på sin router hemma.
Maila mig på robinlunden (snabel-a) gmail (punkt) com
[bild]
[bild]
Så som jag förstått det kan man inte ha IP-modul och denna samtidigt. A servant cannot have two masters.B Blaxtar skrev:
Nån som har UK larm och vet någon UK återförsäljare som skickar till Sverige?
Har tidigare beställt på security warehouse men de verkar ha flippat ut med priserna totalt.
Försökte beställa från Smart-Alarm men de verkar inte skicka till Sverige.
Några tips?
Har tidigare beställt på security warehouse men de verkar ha flippat ut med priserna totalt.
Försökte beställa från Smart-Alarm men de verkar inte skicka till Sverige.
Några tips?
Jag har kompletterat brandvarnare och några dörr sensorer på eBay.Specificerat brittisk variant. Skickat från typ Cypern. Säljare med ett par bra reviews. Gick utmärkt.
Tack för snabbt svar.R rockthelobster skrev:
Jag hade parallellt mailat smart-alarm och fick även där snabbt svar att de lagt till Sverige som destination.
22,98 GBP gick frakten på och priserna för övrigt är väldigt bra:
https://www.smart-alarm.co.uk/
Beror på var man köpte det. Är det från security warehouse är det UK, köpt i Sverige är det EU (eller något sånt) det här med frekvenserna att göra, och de ska mig veterligen inte vara kompatibla. Ev går det att få fram i någon meny, men jag vet inte hur.mapam skrev:
Ok, jag har 868 0 och det är köpt i Sverige via Garda. Skulle vilja ha ip modulen och labba lite med hemautomation, tyvärr säljer dom inte den.R rockthelobster skrev:
Du kan köpa en seriell-till ethernetmodul av mig till självkostnadspris. (jag har fyra över eftersom jag råkade köpa fempack) och instruktioner hur du kopplar den till Homey. Jag har även en powermaster-Usb sladd som bortskänkes, för att koppla den till Vera.mapam skrev:
Det är kylvatten få in larmet i helautomatisering. Det är så definitivt, är huset larmat, ska det mesta vara släckt. Larmat jg av och det är mörkt vill karvat helanbottenvåningen tänds.
Vad kör du för system till din hemautomation?mapam skrev:
Jag köpte en billig RS232 till Ethernet adapter på Ebay och kör larmet i Home Assistant.
Allt fungerar strålande för under 200kr.