B Bifrosten skrev:
Den kostade 1000:- i engångsavgift hos protexus när jag skaffade det för några år sedan.

Bara maila till dom och säga vilket larm du har samt larmpanel id och vill ansluta till server tjänsten.
Ringde idag Protexus och frågade om server tjänsten och dem tar 395 kr/år, engångskostnad har dem slutat med för några månader sedan.
Killen jag pratade med var väldigt trevlig och kunnig och berättade att i tjänsten även ingår lite support med inställningar eller hjälp med andra problem kunder får med sina larm.
Kanske väljer man att ansluta sig trots att det är en årskostnad.

S spamb skrev:
Ringde idag Protexus och frågade om server tjänsten och dem tar 395 kr/år, engångskostnad har dem slutat med för några månader sedan.
Killen jag pratade med var väldigt trevlig och kunnig och berättade att i tjänsten även ingår lite support med inställningar eller hjälp med andra problem kunder får med sina larm.
Gör det. Protexus är riktigt bra.

• Gilla
svanstrom och 1 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Gör det. Protexus är riktigt bra.
32:
S spamb skrev:
32:- per månad, inte ens en kaffe på stan Lätt värt det för att få tillgång till appen och deras fantastiska support!

S spamb skrev:
Vill bara tipsa om att netmore simkort 5 år laddat med 350 kr finns nu att köpa för 249 kr:surprised:
[länk]
Intressant. Kör vanligt Telia kontantkort jag fyller med 50kr per år.
Detta är alltså laddat med 349kr i SMS och surf mm? Bra deal

S spamb skrev:
Vill bara tipsa om att netmore simkort 5 år laddat med 350 kr finns nu att köpa för 249 kr:surprised:
[länk]
Superbra tips, jag behöver inget för huslarmet, men med lång hållbarhet och för statusmeddelanden rimlig MB kostnad så känns det väldigt prisvärt. Typ om man vill köpa en billig GPS tracker och ha i båten eller liknande, om den dessutom bara vaknar på begäran av SMS eller tex vid draget larm och annars sover så kommer det ju räcka alla 5 åren... :) Tidigare har det varit knepigt att köpa dessa kort som privatperson.

B Blaxtar skrev:
Åh, visste inte att det fanns! Synd att en inte har kunskaper att sätta sig in i HA bara. Släpps det till Homey köper jag en direkt
Går utmärkt att koppla Homey till powermaster.
Kräver 200 kr utrustning från eBay.
B Blaxtar skrev:
Åh, visste inte att det fanns! Synd att en inte har kunskaper att sätta sig in i HA bara. Släpps det till Homey köper jag en direkt

R rockthelobster skrev:
Går utmärkt att koppla Homey till powermaster.
Kräver 200 kr utrustning från eBay.

Bra om man skriver vad är det för typ av utrusning som krävs, eller länkar till den

S spamb skrev:
Bra om man skriver vad är det för typ av utrusning som krävs, eller länkar till den
https://www.ebay.com/itm/USRIOT-USR-TCP232-T2-Tiny-Serial-Ethernet-Converter-Module-/272234583693

Finns att köp i fempack på tyska amazon om man inte pallar vänta från kina.
https://www.kjell.com/se/produkter/...delbar-kopplingskabel-40-pol-hona-hona-p87906

Kräver sen ett kopplingschema som jag har bilder på hemma som jag kan dela.

Prylen behöver sen programmeras är att ha rätt inställningar, jag har dem också hemma, kan posta dem vid behov. Sen måste prylen få en permanent ipadress i din hemma router, inte svårt.

Jag har slitit mitt hår i ett år med att fatta hur detta att funkar och blev förvånad hur lätt det var till slut.

Ja dela allt.

Har du full funktionalitet, dvs visonic-appen, sms funkar med den kopplad till homey?

Det går väll med vilken RS232-TCP/IP-omvandlare som helst?

Demmpa Demmpa skrev:
Det går väll med vilken RS232-TCP/IP-omvandlare som helst?
Säkert, men denna är billig och går går på 5v från powermaster och får plats i chassit, så helt plötsligt har jag en nätverkskabel som sticker ut ut larmet. Homey appen riktigt bra.
Kan fortfarande inte läsa deckare när det är avklarnat dock (men det har aldrig gått med powermaster)

Jag vill gärna veta mer om hur denna inkoppling går till :)

• Gilla
Rebedi789
  • Laddar…
B Bifrosten skrev:
Ja dela allt.

Har du full funktionalitet, dvs visonic-appen, sms funkar med den kopplad till homey?
Aldrig använt visonic appen. SMS funkar. Man kamningens det samtidigt som PowerLink. Har full funktionalitet, kan larma av/på få notiser. Får larm etc. Väldigt nöjd.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
Jag kan sälja hårdvaran som behövs för att koppla Powermaster (och sannolikt Powermax) till Homey.

Jag köpte ett fempack av USRIOT USR-TCP232-T2 (det var det enda som fanns på Amazon) och sladdarna kom bara i hundrapack. Jag behöver bara en, så jag har fyra som ligger och skräpar. Jag kan sälja ett färdigkopplat kit för 300 SEK inkl frakt. Det blir typ självkostnadspris.

Jag blev förvånad hur lätt det var att koppla ihop dem. Informationen fanns upspridd på ett par av NLRBs trådar (han som skrivit appen) på GitHub och Homey commmunityn. Jag har ändå tänkt sätta ihop en instruktion hur man kopplar in och ställer in den, så att det medföljer. Det är dock ett enthusiastprojekt så jag kan inte garantera att det fungerar, eller lämna mer support än att förklara hur jag gjorde. Det är inte svårt, men kräver att man vet hur man reserverar ip-nummer på sin router hemma.
Maila mig på robinlunden (snabel-a) gmail (punkt) com

En hand håller en USRIOT USR-TCP232-T2 modul framför en öppen kartong.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En hand kopplar samman en kabel med en USRIOT USR-TCP232-T2-modul inuti ett öppet elektronikskåp.
Skapa konto

• Elektronisk komponent USR-TCP232-T2 ansluten till sladdar och monterad i en vit plastenhet, kopplingsdetaljer synliga.
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.