Har en friköpt powermax pro utan abbonemang med gsm modul och undrar hur man kan köra visonic go appen? när jag laddar ner appen så frågar den efter serveradress?
 
Du behöver ansluta din central mot en server, har du det kopplat mot en larmcentral idag kan dom ha en som du ansluter mot.
 
Sittställning
S spamb skrev:
Har en friköpt powermax pro utan abbonemang med gsm modul och undrar hur man kan köra visonic go appen? när jag laddar ner appen så frågar den efter serveradress?

Tidigare hade protexus.se en tjänst man kunde köpa för en fast kostnad så man kan använda appen .
 
Den kostade 1000:- i engångsavgift hos protexus när jag skaffade det för några år sedan.

Bara maila till dom och säga vilket larm du har samt larmpanel id och vill ansluta till server tjänsten.
 
  • Gilla
Sittställning
  • Laddar…
S spamb skrev:
Har en friköpt powermax pro utan abbonemang med gsm modul och undrar hur man kan köra visonic go appen? när jag laddar ner appen så frågar den efter serveradress?
Edit: Nedan funkar inte.:cry:

Föresten såg denna nu.

Pröva att ladda ner appen Visonic-Go. Som serveraddress lägger du in
visonic.tycomonitor.com sedan ditt panel id och användar kod.

Skärmdump av Visonic-Go appinformation med inställningar för hostadress, panel-ID och användarkod.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Har köpt nu en begagnad powermaster 10 med 5 st rörelsesensorer (Kamera). Har nollställt larmet och vill börja lägga till rörelsedetektorer med kamera.
efter att jag lägger till detektor så väljer jag plats ex hall, sedan när jag ska välja sektionstyps måste jag välja bland rätt så många, Bl annat fördröjd,hemma fördröjd, volym följ, volym, skalskydd, skalsk följ, 24 tyst,24 ljudande,
Vilket ska jag välja om jag vill att larmet löser ut direkt om det upptäcker rörelse?
Sedan undrar jag ifall det går att få kvittens från centralen när man larmar av? i gamla powermax fick jag ljud Disarm när jag larmade av?
Tack
 
Redigerat:
Direktlarmad i bortaläge heter volym i pm, direktlarmad även i hemmaläget heter skalskydd.

har för mig att manöverpanelen gör ett ljud vid godkänd frånkoppling, Eller om öppet hänglås blinkar grönt.. den slutar ju åtminstone ticka ner tiden.
I pm är det tvåvägskommunikation med allt nästan.
 
Tack.
En annan fråga innan jag beställer fel. Har två st rökdetektorer SMD-426 och vad jag läst på nätet ska dem kunna agera interna sirener vid larm. När jag parat in dem och aktiverat vid larm och brand så tjuter dem inte när jag testar larmet.
Dem ljuder vid brand men inte när jag testar inbrottslarm. Måste man ha en separat siren för inomhusbruk eller har jag glömt att konfigurera något?
Tack på förhand
 
Har du testat o laddat ner manualen för just 426/427?
Det står i den hur du ställer in den funktionen.

Jag kör 3st 426 brandvarnare som extra sirener vid inbrott utöver siren i centralpanelen samt utomhussiren.
 
Ja, har läst igenom den. Har lärt in båda detektorer och dem fungerar vid rökdetektering. gått in i meny och aktiverat alla sirener (inbrottsiren, brandsiren, översvämning och gas)
Men när jag larmar på och går in i huset sätter larmet igång men ingen ljud från rökdetektorer??
 
Redigerat:
HM det var konstigt. Du har inte råkat lagt den i inaktiverat istället på just inbrottslarm?
Var länge sen jag pillade i menyerna men har du testat o lära in dom på nytt o ställa in allt igen?
 
Hmm. Konstigt, är säker på att det aktiverat på inborttslarm. Har aktiverat på alla optioner. Ska prova och se om det fungerar imorgon grannarna börjar undra vad som händer. Den kanske behöver lite tid på sig. Har testat att ta bort ena och lära in på nytt men inget siren vid inbrott.
 
Har ett Trouble som säger "AC fail room garden"

Fattar inte vad det kan vara. Har deckare för brand/rörelse/vatten, samt utomhus siren men ingen av dessa sitter med AC /220v om det är det den menar?
 
Någon som vet varför mina Kamera detektorer blinkar rött när man rör sig i huset trots att larmet är av?
när jag kollar på kontrollpanel så står det namn på den detektor och störd?
 
Om du går in på kameran så kan du stänga av led lyset.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.