234 292 läst · 821 svar
234k läst
821 svar
Visonic PowerMaster 10. Installation och konfigurering
Edit: Nedan funkar inte.S spamb skrev:
Föresten såg denna nu.
Pröva att ladda ner appen Visonic-Go. Som serveraddress lägger du in
visonic.tycomonitor.com sedan ditt panel id och användar kod.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Har köpt nu en begagnad powermaster 10 med 5 st rörelsesensorer (Kamera). Har nollställt larmet och vill börja lägga till rörelsedetektorer med kamera.
efter att jag lägger till detektor så väljer jag plats ex hall, sedan när jag ska välja sektionstyps måste jag välja bland rätt så många, Bl annat fördröjd,hemma fördröjd, volym följ, volym, skalskydd, skalsk följ, 24 tyst,24 ljudande,
Vilket ska jag välja om jag vill att larmet löser ut direkt om det upptäcker rörelse?
Sedan undrar jag ifall det går att få kvittens från centralen när man larmar av? i gamla powermax fick jag ljud Disarm när jag larmade av?
Tack
efter att jag lägger till detektor så väljer jag plats ex hall, sedan när jag ska välja sektionstyps måste jag välja bland rätt så många, Bl annat fördröjd,hemma fördröjd, volym följ, volym, skalskydd, skalsk följ, 24 tyst,24 ljudande,
Vilket ska jag välja om jag vill att larmet löser ut direkt om det upptäcker rörelse?
Sedan undrar jag ifall det går att få kvittens från centralen när man larmar av? i gamla powermax fick jag ljud Disarm när jag larmade av?
Tack
Redigerat:
Direktlarmad i bortaläge heter volym i pm, direktlarmad även i hemmaläget heter skalskydd.
har för mig att manöverpanelen gör ett ljud vid godkänd frånkoppling, Eller om öppet hänglås blinkar grönt.. den slutar ju åtminstone ticka ner tiden.
I pm är det tvåvägskommunikation med allt nästan.
har för mig att manöverpanelen gör ett ljud vid godkänd frånkoppling, Eller om öppet hänglås blinkar grönt.. den slutar ju åtminstone ticka ner tiden.
I pm är det tvåvägskommunikation med allt nästan.
Tack.
En annan fråga innan jag beställer fel. Har två st rökdetektorer SMD-426 och vad jag läst på nätet ska dem kunna agera interna sirener vid larm. När jag parat in dem och aktiverat vid larm och brand så tjuter dem inte när jag testar larmet.
Dem ljuder vid brand men inte när jag testar inbrottslarm. Måste man ha en separat siren för inomhusbruk eller har jag glömt att konfigurera något?
Tack på förhand
En annan fråga innan jag beställer fel. Har två st rökdetektorer SMD-426 och vad jag läst på nätet ska dem kunna agera interna sirener vid larm. När jag parat in dem och aktiverat vid larm och brand så tjuter dem inte när jag testar larmet.
Dem ljuder vid brand men inte när jag testar inbrottslarm. Måste man ha en separat siren för inomhusbruk eller har jag glömt att konfigurera något?
Tack på förhand
Har du testat o laddat ner manualen för just 426/427?
Det står i den hur du ställer in den funktionen.
Jag kör 3st 426 brandvarnare som extra sirener vid inbrott utöver siren i centralpanelen samt utomhussiren.
Det står i den hur du ställer in den funktionen.
Jag kör 3st 426 brandvarnare som extra sirener vid inbrott utöver siren i centralpanelen samt utomhussiren.
Ja, har läst igenom den. Har lärt in båda detektorer och dem fungerar vid rökdetektering. gått in i meny och aktiverat alla sirener (inbrottsiren, brandsiren, översvämning och gas)
Men när jag larmar på och går in i huset sätter larmet igång men ingen ljud från rökdetektorer??
Men när jag larmar på och går in i huset sätter larmet igång men ingen ljud från rökdetektorer??
Redigerat:
Hmm. Konstigt, är säker på att det aktiverat på inborttslarm. Har aktiverat på alla optioner. Ska prova och se om det fungerar imorgon grannarna börjar undra vad som händer. Den kanske behöver lite tid på sig. Har testat att ta bort ena och lära in på nytt men inget siren vid inbrott.