235 640 läst · 821 svar
236k läst
821 svar
Visonic PowerMaster 10. Installation och konfigurering
Ja precis Visonic-Go appen.
Det måste funka för mig att man kan larma på, av i den. Det vore nice om du kan prova.
Vad upplevde du segt i appen? Kamera hämtning vet jag är sjukt dålig.
Har en 15" touch panel-pc jag måsta hitta på något kul med.
Det måste funka för mig att man kan larma på, av i den. Det vore nice om du kan prova.
Vad upplevde du segt i appen? Kamera hämtning vet jag är sjukt dålig.
Har en 15" touch panel-pc jag måsta hitta på något kul med.
Redigerat:
Jag har köpt ett PM 10 version 19 med gsm modul.
Nu undrar jag vilken operatör ni rekomenderar ?
Behöver jag en ip modul för att komma igång med alla appar.
Om jag förstod rätt i det jag läst innan så skulle man ha en slags server för appen ?
Sist men inte minst ! Går det att få live feed på kameror ?
Super tacksam för svar
Nu undrar jag vilken operatör ni rekomenderar ?
Behöver jag en ip modul för att komma igång med alla appar.
Om jag förstod rätt i det jag läst innan så skulle man ha en slags server för appen ?
Sist men inte minst ! Går det att få live feed på kameror ?
Super tacksam för svar
Köpte du av en återförsäljare kan dom bistå med servertjänsten, mot en avgift såklart.
Jag köpte ett på nytt på blocket och köpte servertjänsten av protexus.se. Kostade 1000:- i engångsavgift, och vi konfigurerade servertjänsten via telefon.
Nej ingen livefeed i kameran, ganska risig bild faktiskt.
Jag köpte ett på nytt på blocket och köpte servertjänsten av protexus.se. Kostade 1000:- i engångsavgift, och vi konfigurerade servertjänsten via telefon.
Nej ingen livefeed i kameran, ganska risig bild faktiskt.
Ahh nej köpte privat.B Bifrosten skrev:
Har tänkt på det där med server, men läste något om gratis server kanske.. kanske läste fel men har inte kommit så långt än
Visonic ska ha en PowerManager uppsatt någonstans som en skall kunna ansluta till om en har köpt larmet och inte vill koppla det till larmcentral.Forlowt skrev:
http://visonic.tycomonitor.com/B Bifrosten skrev:
Jag fick tips av Protexus att ladda ner connect alarm-appen och ersätta den mot den gamla Visonic Go då den senare inte kommer uppdateras. Själva appen fungerar bra men har stött på ett litet problem:
Jag har lagt in användare med namn i appen så man ska se vem som larmar på/av etc men det står fortfarande "user 1", "user 2" etc istället för namn när man tex larmar på/av.
Vad tror ni, är appen buggig för Visonics larm då denna app först gjordes för DSC Neo?
Ska väl tilläggas att detta fungerar i Visonic app.
Jag har lagt in användare med namn i appen så man ska se vem som larmar på/av etc men det står fortfarande "user 1", "user 2" etc istället för namn när man tex larmar på/av.
Vad tror ni, är appen buggig för Visonics larm då denna app först gjordes för DSC Neo?
Redigerat:
Hittat nån lösning? Fick igång push i visonic go appen och där funkar de med det står vilken användare, men så testa jag appen du rekommendera och står bara user 1 tex. Sen har jag klockan i 12h, går den att få på 24h så man slipper am, pm?Corpes skrev:Jag fick tips av Protexus att ladda ner connect alarm-appen och ersätta den mot den gamla Visonic Go då den senare inte kommer uppdateras. Själva appen fungerar bra men har stött på ett litet problem:
Har inte hittat någon klockintställning i appen som ändrar till 24h format.
Larm push i Visonic appen kan jag också aktivera men min triggar inte vid larm så nu kör jag med Visonic för handhavande och connect alarm för larm push tillsvidare.
Btw, Jonas på Protexus hade fått in fler användare med samma problem å han har skickat ett mejl till Tyco.
Larm push i Visonic appen kan jag också aktivera men min triggar inte vid larm så nu kör jag med Visonic för handhavande och connect alarm för larm push tillsvidare.
Btw, Jonas på Protexus hade fått in fler användare med samma problem å han har skickat ett mejl till Tyco.
Inga problem med inloggning efter uppdateringen. Senaste jag hört från Jonas var att de visst ska köra vidare på Visonic-Go, men nu blir jag ändå förvirrad. 2 stycken likadana appar. Vilken ska man behålla vilken ska bort?Corpes skrev: