Inomhus hemmagym med diverse träningsutrustning såsom hantlar, bänk och motionscykel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Lite "cramped", men, men... Har ett Tunturi löpband i tvättstugan också... 😅
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
M MickePettersson skrev:
[bild]
En bänkpress inklämd i garaget.
Och en dragstar. 😎

//AA
 
  • Gilla
MickePettersson
  • Laddar…
S SwiftD skrev:
Som sagt allt är nytt och jag provar mig fram. Jag har kollat en del på mattor men det är ju en investering på 5000kr för typ 9kvm. Som det är just nu så har jag dessa billiga mattor och lösa vikter i polyuretan och hantlarna är i liknande material. Det känns lite som att golvet kommer klara av det mesta. Klinkern är lagd med fix på både golv och klinkerplatta för att klara av tunga maskiner, då det är byggt för ett snickeri som jag lagt lite på hyllan.
Ska jag göra några tunga marklyft så får jag väl köpa ett par mattor till den ytan. Vi får se... jag funderar ett tag till.
Jo det är rätt dyrt, men också rätt trist att sabba golvet:) men det låter som du har med problembilden i bakhuvudet!

En liten lyftarplattform är ju billigare matt-mässigt. Men det beror ju lite på vad/hur du tänker träna.

Du har ju utrymme till det mesta! Ska bli kul att se hur du möblerar det sen!
 
Går ju bygga en plattform i trä typ 90x90 eller 45x95 som man dra ihop med gängstänger, som man tränar på med lösa tyngre viker på
 
Mitt "hemmagym" får inte plats inomhus så här är det året om! Trädäck, träningsutrustning, Buddahstaty, grönska, vatten och himmel i bakgrunden. Sunny, cheerful, kommer vi att ha det bra?
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 6 till
  • Laddar…
Utomhus träningsutrustning med röda detaljer, grönt gräs, träd, soligt, delvis molnigt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick för mig att bygga ett ”Corona gym” med…
Dottern körde karate så jag tänkte att det här blir bra.
 
  • Gilla
Roffe_riff och 9 till
  • Laddar…
K Kaspermilton skrev:
[bild]
Fick för mig att bygga ett ”Corona gym” med…
Dottern körde karate så jag tänkte att det här blir bra.
Snyggt 😀
Jag går oxå i tankarna att bygga något liknande.
De röda stängerana, var fick du tag i dessa ?
 
  • Gilla
joakimbrodd
  • Laddar…
Förra sommaren byggde vi ihop detta vid vårt sommarställe :cool: .
Räcker till ett antal övningar.
Svart träkonstruktion i skogsmark, växtlighet, soligt, gulblommor i förgrunden, del av byggnad synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Zinkadus och 2 till
  • Laddar…
M Mikeed skrev:
Förra sommaren byggde vi ihop detta vid vårt sommarställe :cool: .
Räcker till ett antal övningar.
[bild]
.... En trebuchet? Grannsämjan är påväg att få sig en törn?
 
  • Haha
  • Gilla
Jonasdzm och 5 till
  • Laddar…
Chrissofsweden Chrissofsweden skrev:
Corona eller inte så har hemmagym blivit oväntat populärt. Låt oss därför inspireras av varandra!

Själv har jag gymmat hemma sen i mars och stormtrivs. Ett stort behov finns av att ständigt utvidga arsenalen men i nuläget så har jag allt jag behöver för den träning jag vill utföra. Sen är det en del jag vill ha och kommer att skaffa allt eftersom.

Först ut en före-bild :)
[bild]

Och efter Lite betongfärg och balkongmatta.
[bild]

Sedan lite kringutrustning
[bild]
[bild]
[bild]

Mattorna på 30mm blev ett lyft. Nu kan man släppa skivstången utan att behöva bry sig.
[bild]

På inköpslistan står en rak bänk som tål lite tuffare tag. Den funkar bra med en regel under som stöd. Men en plan rejäl bänk är ändå överlägset.
[bild]


Elton brukar också hänga i gymmet :p
[bild]

Har en drag-lösning som fungerar riktigt bra. Kompletterade med lite olika grepp och ett viktmagasin från ett gammalt multigym. Så nu finns det vikter upp till 110 i 5kg steg. Alla vikter syns inte på bilden. Riktigt nöjd med lösningen.
[bild]
[bild]
[bild]


Tillägg:

På min att-köpa-närmsta-månaden-lista står följande:

Rak bänk
Spinningcykel (sambon vill ha en.. jag sysslar inte med kardio.. ;))
Kettlebell 28kg
Större spegel
Viktbälte
Betongfärg
Fint gym. Som jag har hemma ungefär 😁👍
 
P PontusmedPP skrev:
Nu är jag klar med version 4 av mitt hemmagym. Allting började för drygt 2 år sedan och har sedan sakta men säkert byggts upp till vad det är idag. Just nu spenderas ca 1,5 timme per morgon där nere och det är ju rena lyxen att kunna få träningen gjord innan resten av familjen vaknar till liv.

En liten resa i bilder:
Version 1
[bild]

Version 2
[bild]

Version 3
[bild]

Version 4 (Dagens layout)
[bild]
[bild]
[bild]
Eftersom tråden blommat upp igen kan jag bidra med Version 5 som stod klart i vintras :)
Modernt gymmed rum med utrustning för styrketräning, LED-takbelysning, roddmaskin och vikter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Välutrustat hemmagym med styrketräningsutrustning, hantlar, viktplattor och roddmaskin. Modern belysning och ren inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Välinredd hemmagym med träningsmaskiner, hantlar och speglar, modern belysning, ren och organiserad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Jonasdzm och 12 till
  • Laddar…
S
P PontusmedPP skrev:
Eftersom tråden blommat upp igen kan jag bidra med Version 5 som stod klart i vintras :)
[bild]
[bild]
[bild]
Vilken typ av golv?
 
P PontusmedPP skrev:
Eftersom tråden blommat upp igen kan jag bidra med Version 5 som stod klart i vintras :)
[bild]
[bild]
[bild]
Oj! Lätt avis på ATX kabelkrossen! Tjusigt!
 
  • Älska
  • Gilla
Mats: Gårdsägare och 1 till
  • Laddar…
P PontusmedPP skrev:
Eftersom tråden blommat upp igen kan jag bidra med Version 5 som stod klart i vintras :)
[bild]
[bild]
[bild]
Wow... Riktigt proffsigt. Blir lite avundsjuk 😁
 
  • Älska
PontusmedPP
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.