161 313 läst · 410 svar
161k läst
410 svar
Visa ditt hemmagym
Senaste tillskottet, en Assault Bike, perfekt för sommarens intervaller!
Högst sannolikt hamnar denna i boden utomhus så den kan rullas ut på altanen nu när värmen börjar komma.
Nästa vecka väntas även en Galvaniserad uterigg anlända varpå hemmagymmet får flytta ut under ett par månader!
Högst sannolikt hamnar denna i boden utomhus så den kan rullas ut på altanen nu när värmen börjar komma.
Nästa vecka väntas även en Galvaniserad uterigg anlända varpå hemmagymmet får flytta ut under ett par månader!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Till alla er som tränar ute i ett uppvärmt garage med oisolerad och obehandlad platta.
Jag har mattor med olika tjocklek, de primära är 25mm tjocka och de tunnare som jag har längs med väggarna är 15mm, jag har tidigare bara använt några lager golvfoam för att få dem att bli i samma nivå men nu när jag renoverar upp golvet lite och städar tänkte jag göra om detta.
Någon som kör med OSB eller Plywood under sina mattor och kan svara för att det inte möglar sönder under?
Jag har en lyftarplattform som är uppbyggd med osb men den står på en del av garaget där golvet är målat och jag tänker att det släpper kanske inte igenom lika mycket fukt?
Plattan är nog närmare 20 år gammal idag så ingen byggfukt att prata om.
Används enbart till gym så inga blöta trädgårdsredskap eller bilar kommer in i gymmet.
Jag har mattor med olika tjocklek, de primära är 25mm tjocka och de tunnare som jag har längs med väggarna är 15mm, jag har tidigare bara använt några lager golvfoam för att få dem att bli i samma nivå men nu när jag renoverar upp golvet lite och städar tänkte jag göra om detta.
Någon som kör med OSB eller Plywood under sina mattor och kan svara för att det inte möglar sönder under?
Jag har en lyftarplattform som är uppbyggd med osb men den står på en del av garaget där golvet är målat och jag tänker att det släpper kanske inte igenom lika mycket fukt?
Används enbart till gym så inga blöta trädgårdsredskap eller bilar kommer in i gymmet.
Jag köpte en rulle takpapp och rullade ut som jag sen byggde min plattform på. Har oisolerad 30 år gammal platta som golv. Jag har inte märkt nåt än, varken konstig lukt eller dåligt trä i plattformen. Men plattformen är bara ca 6 månader gammal. Gymmet är uppvärmt.L Leafy skrev:Till alla er som tränar ute i ett uppvärmt garage med oisolerad och obehandlad platta.
Här kommer bilderna på min träningshörna i källaren. Byggde den efter att priset på träningsutrustning hade corona-rusat men virket fortfarande var rimligt pris. Ställningen är framtill 70x70 och mot väggen 70x45. De är i sin tur skruv/limmade med antingen timmerskruv eller fransk träskruv samt dubbla 10mm plugg för att få stabilitet. "Viktstället" är 20mm stålrör från Hornbach som kapats i lämpliga bitar. Krokarna är 90x90x40x3 som fått sig en liten krök framtil. För att hänga dem på stolpen så har ett djup nyckelhål filats fram och 12x70mm fransk träskruv är indragna i stolparna men lämnade ca 3,5mm från att bottna. Testat att lasta på alla vikter jag har plus min vikt dvs 145kg totalt och det är stabilt. Allt är vanligt fulvirke från bygghandeln som fått sig en omgång med slipen, bets och klarlack för se lite trevligare ut.
där efter så byggdes en ställbar bänk. Den är byggd av 90x90 samt lite spill i garaget. Sits och ryggstöd är gjort av rester av golvspån samt en gammal galon-soffa som sambon inte tillät mig ha länge. Fusk-lädret kommer från ryggen på soffan och skummet från sitsen. Skummet var ca 10cm tjockt så det fick pressas ihop med tvingar när man skulle klamra galon-duken på plats.
Även denna fick sig ett lager bets och färg. Även en matta från lokal loppis fick pryda rummet, bästa med mattan är hur mycket ljud den absorberar (även om man dunkar musik så slipper man mycket eko).
Planen frammöver är att gjuta några nya vikter av fiberbetong typ 4st 20kg vikter. idag har jag totalt 50kg vikt och det kan bli lite tråkigt.
Tänkte även sätta lite spel och Vajer så man kan göra dragövningar.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
där efter så byggdes en ställbar bänk. Den är byggd av 90x90 samt lite spill i garaget. Sits och ryggstöd är gjort av rester av golvspån samt en gammal galon-soffa som sambon inte tillät mig ha länge. Fusk-lädret kommer från ryggen på soffan och skummet från sitsen. Skummet var ca 10cm tjockt så det fick pressas ihop med tvingar när man skulle klamra galon-duken på plats.
Även denna fick sig ett lager bets och färg. Även en matta från lokal loppis fick pryda rummet, bästa med mattan är hur mycket ljud den absorberar (även om man dunkar musik så slipper man mycket eko).
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Planen frammöver är att gjuta några nya vikter av fiberbetong typ 4st 20kg vikter. idag har jag totalt 50kg vikt och det kan bli lite tråkigt.
Produkter som diskuteras: "fransk träskruv"
Träskruv T6S A4 rostfri FAST
Montering av grövre material i trä
515 kr inkl moms
Läs mer
Snyggt, men jag tycker du borde köpa en bättre stånggs242 skrev:Här kommer bilderna på min träningshörna i källaren. Byggde den efter att priset på träningsutrustning hade corona-rusat men virket fortfarande var rimligt pris. Ställningen är framtill 70x70 och mot väggen 70x45. De är i sin tur skruv/limmade med antingen timmerskruv eller fransk träskruv samt dubbla 10mm plugg för att få stabilitet. "Viktstället" är 20mm stålrör från Hornbach som kapats i lämpliga bitar. Krokarna är 90x90x40x3 som fått sig en liten krök framtil. För att hänga dem på stolpen så har ett djup nyckelhål filats fram och 12x70mm fransk träskruv är indragna i stolparna men lämnade ca 3,5mm från att bottna. Testat att lasta på alla vikter jag har plus min vikt dvs 145kg totalt och det är stabilt. Allt är vanligt fulvirke från bygghandeln som fått sig en omgång med slipen, bets och klarlack för se lite trevligare ut.
[bild]
[bild] [bild]
[bild] [bild][bild]
Administrator
· Skåne
· 7 902 inlägg
Ser bra ut! Är det där en speciell cykel för att ha utomhus?
Ser ut som en assault airbike. De är nog inte gjorda för att vara ute i dåligt väder. Men rullas lätt in och ut. Jag har en motsvarande från Thor fitness. Rekommenderas verkligen om gillar att pina sig. Hela kroppen används då även armarna får jobba. Vi använder vår i minst hälften av alla pass.
Verktygstokig
· Halland
· 7 614 inlägg
Hur gör du marklyft med drop pads? Har själv drop pads och en liten platå att stå på, annars blir det "korta" marklyft.P PontusmedPP skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 7 614 inlägg
Köpt det mesta på bilden från Kraftmark.Frustrator skrev:
Riggen: https://kraftmark.se/products/wall-rack-124-galvad?variant=40417967374505