158 839 läst · 410 svar
159k läst
410 svar
Visa ditt hemmagym
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Snyggt!!Byggde också en sån box för ett tag sen men använder den mest som pall eller hantelställ. Vad använder du din till?N Nilsbygger skrev:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Dom skulle vara bra för tyngre vikter. Men 20.000 är dyrt, men kan kanske vara värt. Kan nu bygga dom jag har till ca. 82kg, såna där säkerhetshantlar som skruvar upp sig hela tiden. Inte för att jag använder dom till 82kg.M mrmlz skrev:Insåg att jag hade ju kunnat bidra med lite länkar osv.
Jag har själv köpt mina ironmastersprylar hos träningsprodukter.se. De har lite kampanjer ibland som man kan hålla utkik efter.
[länk]
Första länken är själva hantlarna (och ett litet bord) som väger 34kg.
[länk]
Sen behöver du add-on-kitet för att nå 55kg.
[länk]
och där fanns tydligen så du når 75kg!
Jag är personligen jävligt nöjd med hantlarna som sagt, robusta och känns som riktiga hantlar. Bra grepp etc. Tror de har ett fat-man-grip men det har jag aldrig provat.
Enligt recensionerna är de andra quick-lock-bowflex etc. hantlarna snabbare så om du ska köra drop-sets kanske man ska fundera. Men jag är som sagt tvärnöjd. Dyra som fan men det är svårt att komma undan verkar det som.
Här är min kabelmaskin. Inte helt klar än, ska ordna så det går att göra kabelrod i den å.
Hittade ingen att köpa färdig. Får max vara 2,1 hög. Ställbar i höjdled, inte bara fäste uppe å nere och för fria vikter. Någon son har sett en sådan?
Hittade ingen att köpa färdig. Får max vara 2,1 hög. Ställbar i höjdled, inte bara fäste uppe å nere och för fria vikter. Någon son har sett en sådan?
Jo visst fan är det dyrt, svårt att argumentera mot. Jag betalade 6500kr (innan Corona och kampanj) för de jag har upp till 34kg och fick med bordet som är förvånansvärt trevligt. Det är väl jämförbart med att köpa ett helt fritt hantelset till motsvarande vikter, vilket såklart är trevligare med tar sån förbannad plats varpå man hamnar i kompromiss-läget direkt.Bjor skrev:
Köpte ett body pump set för ca två år sedan för 799 kr, exakt samma kostar nu 2199.. man ska nog avvakta inköp av träningsutrustning ett tag med tanke på corona on det inte är absolut nödvändigt. (nya leksaker är väl i för sig alltid nödvändigt )
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Nja, allt är ju relativt. BodyPump riktar sig kanske lite mer till den skara som precis har satt upp ett nyårslöfte om att komma i form. Gymutrustning för den som aktivt tränar ser jag ingen speciell prisökning på. Tycker det mesta ligger rätt i pris.A ajn82 skrev:
Renoveringsnovis
· Dalarna
· 3 175 inlägg
Har fått hem lite mer vikter, nu har vi knappt 160 kg. Räcker nog en stund tills man kommit igång igen. Sen svetsade jag ihop ett ställ av lite skrot jag hittade på gården. Har även börjat samla på hantlar. Och då vissa var oroliga över att bilen får stå ute och skämmas till förmån för gym, kan härmed lugna ned sig lite med bifogat bildbevis
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Snyggt ställ! Behöver lösa viktförvaringen jag med men blir alltid snål när jag ser priserna.. Och sen är jag inte helt säker på vad jag vill ha ens! ... Man kanske borde köpa en svets istället?D Dennis K skrev:Har fått hem lite mer vikter, nu har vi knappt 160 kg. Räcker nog en stund tills man kommit igång igen. Sen svetsade jag ihop ett ställ av lite skrot jag hittade på gården. Har även börjat samla på hantlar. Och då vissa var oroliga över att bilen får stå ute och skämmas till förmån för gym, kan härmed lugna ned sig lite med bifogat bildbevis
[bild]
[bild]
[bild]