54 512 läst · 1 046 svar
55k läst
1,0k svar
Vinyltråden!
Medlem
· Västmanland
· 454 inlägg
På tal om Peter Gabriel, håller med om att Don't give up med Kate Bush och Gabriel är en otroligt bra låt,
så kom jag att tänka på Genesis.
Och då särskilt detta album från 1974:
Här finns så mycket genialiskt!
Titelspåret och Carpet Crawl är bara 2 exempel från detta underbara album.
Se'n när Gabriel slutade, så blev ju Genesis tyvärr bara ett popband i mängden, i allafall för mig.
så kom jag att tänka på Genesis.
Och då särskilt detta album från 1974:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Här finns så mycket genialiskt!
Titelspåret och Carpet Crawl är bara 2 exempel från detta underbara album.
Se'n när Gabriel slutade, så blev ju Genesis tyvärr bara ett popband i mängden, i allafall för mig.
Medlem
· Korpilombolo
· 3 352 inlägg
Hurriganes var med i bilstereon sådär -79/-80. Ångrar förstås att man inte gick och såg dem när de kuskade runt i svenska folkparker. Rekommenderar filmen "Ganes" som handlar om Remus vilda liv och bandet förstås, om man gillar Hurriganes. Remu kunde knappt ett ord engelska och sjöng med en egen variant som Cisse skrivit på små lappar.Dan1891 skrev:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 395 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 395 inlägg
Tro mig, detta är inte hittepå. Vi håller på att röja lite i källaren, för många kartonger med sparade grejer och så fann jag musiktidningar från 70- och 80-talet (mannen prenumererade på allt musikrelaterat) och jag drog upp den översta och det var Hurriganes på omslaget. Mannen säger att det där var ju kass, ingen som lyssnade, men mina barndomsvänner i Orsa, och säkert alla deras vänner i sin tur, lyssnade på dem. Raggare.... haha.Dan1891 skrev:
Renoverare
· Uppsala
· 1 815 inlägg
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Hurriganes är ett klart underskattat band! De växlade mellan inte bara en, utan två gitarrister i världsklass, Ile Kallio och Albert Järvinen, något som inte är alla band förunnat.
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
Ska det vara riktigt finskt däremot så...
Husägare
· Jönköping
· 5 594 inlägg
...eller: