galento galento skrev:
Hur många plattor har du egentligen ? :D
Hörde på Mental as anything tidigare idag ,
jäkla bra ljud i skivan. Den där Blue Öyster cult skivan ska man se om man hittar. Vi ser ganska ofta på musikvideos på tv.n också :D
Var det en fråga till mig? :)

Ja, vinylplattor har jag väl en 500-600 st tror jag... Och de flesta köpta för 10:- i loppisbackar och dyligt :)

edit: Det är nog lite fler egentligen...Måste räkna ordentligt nån dag :)

• Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
hsd
Många dubletter, eller ;)

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Appropå dubletter. Det här släpptes först som ett av Thåströms soloalbum, men senare också som bandet Peace love and pitbulls första album. Inte deras bästa, men jag har en drös ändå. :rofl::p

• Vinylskivor och CD-skivor, "Peace Love and Pitbulls", röd text, grafisk design, samlarobjekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
David Wallin David Wallin skrev:
Appropå dubletter. Det här släpptes först som ett av Thåströms soloalbum, men senare också som bandet Peace love and pitbulls första album. Inte deras bästa, men jag har en drös ändå. :rofl::p
Tror förresten att jag har det på kassett också... :cool:

hsd hsd skrev:
Japp, en del dubletter blir det när man rotar i 10:- backar, man kan ju hitta en som är i bättre skick än den man redan har :)

• Älska
David Wallin
  • Laddar…
Hemkommen efter Sweden Rock och där fanns det ju som sig bör en hel del fina vinyler...
Gick och suktade i flera omgångar efter dyrgripar som en oöppnad utgåva av KISS Dressed to kill från -74 för nätta 3000:-

Plånboken fick dock styra och det blev en bildskiva av kissalbumet "Monster"

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Tror förresten att jag har det på kassett också... :cool:
Jag har nog kvar ett ex om du vill komplettera samlingen. Med tanke på din uppsättning så gissar jag att du uppskattar den mycket mer än jag.

• Älska
David Wallin
  • Laddar…
Skogspromenix Skogspromenix skrev:
Hemkommen efter Sweden Rock och där fanns det ju som sig bör en hel del fina vinyler...
Gick och suktade i flera omgångar efter dyrgripar som en oöppnad utgåva av KISS Dressed to kill från -74 för nätta 3000:-
"
Jisses! Jag som tycker det börjar ta emot när priset på en LP börjar närma sig 25:- :)

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Jag har nog kvar ett ex om du vill komplettera samlingen. Med tanke på din uppsättning så gissar jag att du uppskattar den mycket mer än jag.
Ja, beroende på vilken utgåva det är så är jag definitivt intresserad! :p

Dan1891 Dan1891 skrev:
Jisses! Jag som tycker det börjar ta emot när priset på en LP börjar närma sig 25:- :)
Jag tänker att det beror på vad det är. :p Men det är ju lite träligt att man knappt får tag i någon nyutgiven vinyl alls numera för under 300 spänn.

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Jag tänker att det beror på vad det är. :p Men det är ju lite träligt att man knappt får tag i någon nyutgiven vinyl alls numera för under 300 spänn.
Håller med, men priset 300:- speglas väl av att efterfrågan på nya vinyler är mindre än förr då "alla" köpte sin musik på LP.
Så de måste ta det priset nu för att gå runt.

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Håller med, men priset 300:- speglas väl av att efterfrågan på nya vinyler är mindre än förr då "alla" köpte sin musik på LP.
Så de måste ta det priset nu för att gå runt.
Ja, jag har egentligen inga invändningar mot priset. Saker kostar vad de kostar. Men det vore ju roligare om priset var typ hälften. :confused:

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Senaste nyutgivna LP jag köpte var Kraftwerk - Computer World på 180g vinyl.
Tror jag gav runt 190:- då, men det var några år se'n.
Å andra sidan är det för jädra bra ljud i den, och helt tyst mellan spåren!

Vintage dator, svartvitt omslag, fyra ansikten, "Kraftwerk", "Computer World", konstnärligt, retro teknik, musikaliskt tema.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Måste ju lägga in en bild på denna klassiker från 1981 också :)

Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
fusion och 3 till
  • Laddar…
Jag fick ge 275 pix för en bildvinyl vilket var alldeles ypperligt tycker jag :)

• Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Senaste nyutgivna LP jag köpte var Kraftwerk - Computer World på 180g vinyl.
Tror jag gav runt 190:- då, men det var några år se'n.
Å andra sidan är det för jädra bra ljud i den, och helt tyst mellan spåren!

[bild]

Måste ju lägga in en bild på denna klassiker från 1981 också :)
Idag blev det Kraftwerk - Computer World. Och wow, så bra den är! Jag ryser nästan, upprepad musik utan att bli tråkig. Vilka mästare de var!

• Gilla
Don-T och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.