54 512 läst · 1 046 svar
55k läst
1,0k svar
Vinyltråden!
En remixare man inte skall glömma i sammanhanget är vår svenske Sanny-X . Försökte under tiden jag höll på med lite DJ få tag i den=hopplöst då, nu gratis på YT. Genialisk omkastning av det musikaliska !T TowaTei skrev:Jag borde också beställa! Funderar även på att köpa Shep Pettibone-boxen, även om hans remixer bjuder på lite mer bergochdalbana när det gäller hur de har klarat av att åldras (men de bästa är fortfarande riktigt bra). Jag skulle gärna se en liknande samling med Steve Thompson & Michael Barbiero-remixer, inte lika kreativa som Baker men de fick ofta en bra tyngd tycker jag.
Herrejävlar, den var kreativ! Det är så lätt att fnysa åt tanken på den här typen av edits som inte är "riktiga" remixer, men det finns många som är riktigt jäkla bra!F fusion skrev:
Klassiker, kommer ihåg en kompis som fick tag i ett ex på 80 talet, ha sa att han inte behövde sukta efter nåt annat under resten av livet ! Säkert många som är sura för att den spridit sig på YT.T Tvattman skrev:
Medlem
· Västmanland
· 454 inlägg
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Jag häpnar över alla obskyra album som jag trodde att bra jag själv gillade eller ens kände till dyker upp i tråden, tex Kjell Höglund, ELP, och nu senast Philemon Arthur.
Jag kontrar med denna, någon mer som har hört den?
Jag kontrar med denna, någon mer som har hört den?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser att det finns lite gamla synthare i tråden. Denna är väl ungefär samtida med new order albumet som jag också tycker är grymt bra.
Jag vet inte om dessa blev så stora för massorna. Men denna låten är lika bra fortfarande.
Kul gästmusiker med
Jag vet inte om dessa blev så stora för massorna. Men denna låten är lika bra fortfarande.
Kul gästmusiker med
Medlem
· Västmanland
· 454 inlägg
Medlem
· Västmanland
· 454 inlägg
Jag är inte riktigt med på referensen men ja det är mest en kul(t)-å-ha-skiva (enligt mig). Min gissning är att den inte alls är seriöst menadHep skrev:
In kommer Gösta är ju dock svensk kulturhistoria
MMM är ett dubbelalbum av Lou Reed som bara består av oljud, rundgång och oväsen. Inget som går att lyssna på ”på riktigt”. Han har gett olika förklaringar genom åren. Inklusive ”ville komma ur ett skivkontrakt”, att det är helt seriöst, att det är ett skämt, en satir etc.
För mig som har allt och lite till av honom är det självklart att äga den, men jag har inte ens lyssnat klart första spåret/sidan.
För mig som har allt och lite till av honom är det självklart att äga den, men jag har inte ens lyssnat klart första spåret/sidan.