På tal om Punk, så kom jag på en av mina gamla favoritgrupper!
Så nu snurrar denna på LP spelaren, från 1980!:

Albumomslag för Dead Kennedys med svart vinylskiva, rökmoln och brinnande bilar, dystert och mörkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag måste säga att den här håller bra även idag! Vilket gött ös på denna :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Tabors39 och 4 till
  • Laddar…
T TowaTei skrev:
Jag borde också beställa! Funderar även på att köpa Shep Pettibone-boxen, även om hans remixer bjuder på lite mer bergochdalbana när det gäller hur de har klarat av att åldras (men de bästa är fortfarande riktigt bra). Jag skulle gärna se en liknande samling med Steve Thompson & Michael Barbiero-remixer, inte lika kreativa som Baker men de fick ofta en bra tyngd tycker jag.
En remixare man inte skall glömma i sammanhanget är vår svenske Sanny-X . Försökte under tiden jag höll på med lite DJ få tag i den=hopplöst då, nu gratis på YT. Genialisk omkastning av det musikaliska !

 
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
F fusion skrev:
En remixare man inte skall glömma i sammanhanget är vår svenske Sanny-X . Försökte under tiden jag höll på med lite DJ få tag i den=hopplöst då, nu gratis på YT. Genialisk omkastning av det musikaliska !
Herrejävlar, den var kreativ! Det är så lätt att fnysa åt tanken på den här typen av edits som inte är "riktiga" remixer, men det finns många som är riktigt jäkla bra!
 
En skön platta med tillhörande texthäfte såklart. Jag råkar faktiskt veta vilka de är men har lovat att inte berätta!
 
  • Skivans etikett med låtlista, "Filémon Arthur and the Dung", troligen vinyl, studio Silence.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Bild på text med rubriken "Pilbågen Arthur and the Dung", dekorativa krullar, konstnärlig presentation med dikter eller textstycken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Pin och 4 till
  • Laddar…
T Tvattman skrev:
En skön platta med tillhörande texthäfte såklart. Jag råkar faktiskt veta vilka de är men har lovat att inte berätta!
Klassiker, kommer ihåg en kompis som fick tag i ett ex på 80 talet, ha sa att han inte behövde sukta efter nåt annat under resten av livet ! Säkert många som är sura för att den spridit sig på YT.
 
T Tvattman skrev:
En skön platta med tillhörande texthäfte såklart. Jag råkar faktiskt veta vilka de är men har lovat att inte berätta!
ett måste i samlingen :D
En teckning av två barn som ser förvånade ut, en titel "Gilmon Arthur and the Dung", i gråskala.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
T Tvattman skrev:
En skön platta med tillhörande texthäfte såklart. Jag råkar faktiskt veta vilka de är men har lovat att inte berätta!
Tror att den nyskäpptes nu på senaste record store day, med bonuscovers av bob hund. Hade jag haft pengar så hade den varit min. :rofl:
 
T Tvattman skrev:
En skön platta med tillhörande texthäfte såklart. Jag råkar faktiskt veta vilka de är men har lovat att inte berätta!
Trodde det inte var någon annan som hört talas om dem! Lyssnade på dem på studentrum i Lund.
 
K Klabbarparn skrev:
ett måste i samlingen :D
[bild]
Är den svenska proggens motsvarighet till Metal Machine Music? Cool skiva att ha, oklart om den är seriöst menad och i ärlighetens namn rätt olyssningsbar.
 
Jag häpnar över alla obskyra album som jag trodde att bra jag själv gillade eller ens kände till dyker upp i tråden, tex Kjell Höglund, ELP, och nu senast Philemon Arthur.

Jag kontrar med denna, någon mer som har hört den?
Albumomslag: "Music From The Penguin Café", urbant landskap, mörk ton, text upptill, skugglika byggnader.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ser att det finns lite gamla synthare i tråden. Denna är väl ungefär samtida med new order albumet som jag också tycker är grymt bra.
Jag vet inte om dessa blev så stora för massorna. Men denna låten är lika bra fortfarande.
Kul gästmusiker med
 
  • Röd skivomslag för "Collapsing New People" av Fad Gadget, extended versions, ligger på tyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Fad Gadget-skivomslag, "Collapsing New People," rött, svartvitt foto, mönstrad matta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Älska
  • Gilla
TowaTei och 1 till
  • Laddar…
Reklam för vinyl-försäljning på Rockland, skärmavbild från Facebook, evenemangsdatum och inloggningsalternativ synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har varit där ett par gånger tidigare, de har ganska mycket vinyl till ett ganska bra pris, vill jag minnas!

Rockland ligger alldeles intill Sala silvergruva
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Är den svenska proggens motsvarighet till Metal Machine Music? Cool skiva att ha, oklart om den är seriöst menad och i ärlighetens namn rätt olyssningsbar.
Jag är inte riktigt med på referensen men ja det är mest en kul(t)-å-ha-skiva (enligt mig). Min gissning är att den inte alls är seriöst menad :rofl:

In kommer Gösta är ju dock svensk kulturhistoria ;)
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
MMM är ett dubbelalbum av Lou Reed som bara består av oljud, rundgång och oväsen. Inget som går att lyssna på ”på riktigt”. Han har gett olika förklaringar genom åren. Inklusive ”ville komma ur ett skivkontrakt”, att det är helt seriöst, att det är ett skämt, en satir etc.

För mig som har allt och lite till av honom är det självklart att äga den, men jag har inte ens lyssnat klart första spåret/sidan.
 
  • Haha
Klabbarparn
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Jag växte upp med denna från 1975.

[bild]
Magisk!

/Höghus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.