55 606 läst · 1 046 svar
56k läst
1,0k svar
Vinyltråden!
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 503 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 503 inlägg
Gillade "Thieves like us" men det var knappt några av mina vänner som tyckte om den.Dan1891 skrev:
"Perfect Kiss" är väldigt bra.
Renoverare
· Uppsala
· 1 835 inlägg
Folk brukar börja med "If you could read my mind" eller "In the early morning rain" för att sedan gå vidare till de mer episka "Canadian Railroad Triology" eller "The Wreck of the Edmund Fitzgerald".Dan1891 skrev:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 503 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 503 inlägg
Har också missat Gordon Lightfoot så jag säger som @Dan1891 att jag måste snoka upp och lyssna, kan säga redan nu att några vinyler av denne har vi inte.Henningelvis skrev:
Medlem
· Västmanland
· 454 inlägg
har du sett detta? https://superdeluxeedition.com/news/arthur-baker-presents-dance-masters-arthur-baker/F fusion skrev:
Medlem
· Västmanland
· 454 inlägg
Order lagd! Många Arthur Baker remixer som hamnade på tippen, men har lite kvar , några Hall&Oates, Jennifer Holiday(2 olika), Freez IOU (var väl hans första med Emulator, Planet Rock, allt från Beat Street etc.T TowaTei skrev:
Gillar hans logga på Walter Morrison, Tease me.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag borde också beställa! Funderar även på att köpa Shep Pettibone-boxen, även om hans remixer bjuder på lite mer bergochdalbana när det gäller hur de har klarat av att åldras (men de bästa är fortfarande riktigt bra). Jag skulle gärna se en liknande samling med Steve Thompson & Michael Barbiero-remixer, inte lika kreativa som Baker men de fick ofta en bra tyngd tycker jag.F fusion skrev:
Jo, jag fattade att det inte var New Order, men jag tyckte det var rätt kul!K Klabbarparn skrev:
Medlem
· Västmanland
· 454 inlägg