Maria T
Dan1891 Dan1891 skrev:
Mina favoriter på denna platta är nog The Perfect Kiss, fast på LP'n står den som Perfect Kiss. :)
Och se'n Bizarre Love Triangle.
Men det går egentligen inte att säga, alla låtar är lika bra!
Gillade "Thieves like us" men det var knappt några av mina vänner som tyckte om den.
"Perfect Kiss" är väldigt bra.
 
  • Gilla
TowaTei och 1 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Läste att han avled första maj. Satte på "Steel Rail Blues".
[bild]
Måste erkänna att jag missat Gordon Lightfoot, men nu blev jag nyfiken, så jag får leta upp nått med honom att lyssna på!
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Måste erkänna att jag missat Gordon Lightfoot, men nu blev jag nyfiken, så jag får leta upp nått med honom att lyssna på!
Folk brukar börja med "If you could read my mind" eller "In the early morning rain" för att sedan gå vidare till de mer episka "Canadian Railroad Triology" eller "The Wreck of the Edmund Fitzgerald".
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Gillade "Thieves like us" men det var knappt några av mina vänner som tyckte om den.
"Perfect Kiss" är väldigt bra.
Jag gillar Thieves like us också! Det är svårt med New Order, för jag gillar i stort sett allt med dom! :)
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Folk brukar börja med "If you could read my mind" eller "In the early morning rain" för att sedan gå vidare till de mer episka "Canadian Railroad Triology" eller "The Wreck of the Edmund Fitzgerald".
Tack! nu har jag lite att utforska!
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Maria T
Henningelvis Henningelvis skrev:
Folk brukar börja med "If you could read my mind" eller "In the early morning rain" för att sedan gå vidare till de mer episka "Canadian Railroad Triology" eller "The Wreck of the Edmund Fitzgerald".
Har också missat Gordon Lightfoot så jag säger som @Dan1891 att jag måste snoka upp och lyssna, kan säga redan nu att några vinyler av denne har vi inte.
 
Ikväll blev det närproducerad Oi! punk :D
Vinylskiva och omslag med skelett i cylinderhatt pekar, titel "PRINS CARL", svartvit konst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
  • Gilla
fusion
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Gillade "Thieves like us" men det var knappt några av mina vänner som tyckte om den.
"Perfect Kiss" är väldigt bra.
New Order är fantastiska, albumen upp till och med Technique är alla riktiga klassiker härhemma. ...och alla tolvorna!
 
  • Gilla
Thomas.M och 3 till
  • Laddar…
K Klabbarparn skrev:
Ikväll blev det närproducerad Oi! punk :D
[bild]
Oj, den New Order plattan har jag missat!
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Oj, den New Order plattan har jag missat!
Det är nog för att den är skapad av bandet Prins Carl och inte av New order hehe.

Lustigt sammanträffande att ni just diskuterat New order (ett band jag aldrig hört) och att jag lyssnade på en album med samma namn :)
 
T TowaTei skrev:
har du sett detta? [länk]
Order lagd! Många Arthur Baker remixer som hamnade på tippen, men har lite kvar , några Hall&Oates, Jennifer Holiday(2 olika), Freez IOU (var väl hans första med Emulator, Planet Rock, allt från Beat Street etc.
Gillar hans logga på Walter Morrison, Tease me.
Två vinylskivor, en med "Arthur Baker Remix"-etikett, den andra från "Island Records" med artisten Junie Morrison.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


 
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
F fusion skrev:
Order lagd! Många Arthur Baker remixer som hamnade på tippen, men har lite kvar , några Hall&Oates, Jennifer Holiday(2 olika), Freez IOU (var väl hans första med Emulator, Planet Rock, allt från Beat Street etc.
Gillar hans logga på Walter Morrison, Tease me.
Jag borde också beställa! Funderar även på att köpa Shep Pettibone-boxen, även om hans remixer bjuder på lite mer bergochdalbana när det gäller hur de har klarat av att åldras (men de bästa är fortfarande riktigt bra). Jag skulle gärna se en liknande samling med Steve Thompson & Michael Barbiero-remixer, inte lika kreativa som Baker men de fick ofta en bra tyngd tycker jag.
 
K Klabbarparn skrev:
Det är nog för att den är skapad av bandet Prins Carl och inte av New order hehe.

Lustigt sammanträffande att ni just diskuterat New order (ett band jag aldrig hört) och att jag lyssnade på en album med samma namn :)
Jo, jag fattade att det inte var New Order, men jag tyckte det var rätt kul!
 
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jo, jag fattade att det inte var New Order, men jag tyckte det var rätt kul!
(y) Tänkte att det var bäst med ett förtydligande så ingen blir glad i onödan ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.