Jag har inte sett bilden på Mick sedan den kom, men nu känner jag ett tvång att titta. Upp med den i tråden, eller åtminstone en länk.
 
  • Wow
Maria T
  • Laddar…
Maria T
Hep Hep skrev:
Jag har inte sett bilden på Mick sedan den kom, men nu känner jag ett tvång att titta. Upp med den i tråden, eller åtminstone en länk.
Du kan få den som PM om du vill...
 
Hep Hep skrev:
Jag har inte sett bilden på Mick sedan den kom, men nu känner jag ett tvång att titta. Upp med den i tråden, eller åtminstone en länk.
Jag vill inte se den igen. :)
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Jag är rädd att lyckades googla fram den och ska nu visa den för min fru, som inte var född då, att hon inte missade så mycket.
 
Albumomslag med tecknade rockbandmedlemmar, låtlistor, klassisk rockestetik, röd bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Apropå Sweet. Livedelen är faktiskt rätt kass. Lät de så på scenen är jag glad att jag slapp se dem live.
 
Vinylskiva av Tom Petty på skivspelare, bredvid del av basgitarr och möbler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En bra skiva från -89. Jeff Lynne (ELO) producerade flera samtida album (Wilburys, George Harrison osv). Allt lät så lika att George Harrison lär ha sagt något i stil med att han inte skulle göra ännu ett ELO-album efter Cloud Nine.
 
Redigerat:
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
[bild]
Apropå Sweet. Livedelen är faktiskt rätt kass. Lät de så på scenen är jag glad att jag slapp se dem live.
Enda bra live jag någonsin hört med Sweet är denna, Andy hade bra röstomfång på den tiden .

 
  • Gilla
Thomas.M
  • Laddar…
F fusion skrev:
Enda bra live jag någonsin hört med Sweet är denna, Andy hade bra röstomfång på den tiden .

[media]
Andy sjöng alltid de högsta tonerna och längsta. Skriket i slutet på "Lies in your eyes" har jag för mig fortsätter så länge nålen ligger kvar på skivan.
 
Jag vet var alla sweetplattorna är, men snart måste jag ut i förrådet och leta upp Andys plektrum jag fick av honom någon gång i forntiden. Om det är någon som fortfarande kan tycka att det är lite ballt, så lär den människan finnas i den här tråden.
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Hade Andys sololåt Invisible på genomskinlig 12" maxi, lät inte bra, måste varit dålig press.
 
F fusion skrev:
Hade Andys sololåt Invisible på genomskinlig 12" maxi, lät inte bra, måste varit dålig press.
Jag har den som sjutum och den är inte imponerande på något sätt. Platt och trist produktion.
 
I kväll blev det den här dubbel-LP'n från 1987:

Albumomslag med text "New Order Substance 1987", två svarta vinylskivor på rutig bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och jisses så bra! En grupp som ingen annan och före sin tid, satte ett helt eget sound.
 
  • Gilla
  • Älska
Don-T och 4 till
  • Laddar…
Guden Arthur Baker spakade/skrev en del på den samlingsplattan och säg nåt som han misslyckats med . Hans 12" remixer pressades oftast mellan 200,000- 500.000 ex. Älskar Confusion.

Arthur är med i videon Confusion
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Läste att han avled första maj. Satte på "Steel Rail Blues".
Skivomslag, "Gordon Lightfoot - Gord's Gold", manligt ansikte närbild, skäggstubb, krulligt hår, vintage, prisetikett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
F fusion skrev:
Guden Arthur Baker spakade/skrev en del på den samlingsplattan och säg nåt som han misslyckats med . Hans 12" remixer pressades oftast mellan 200,000- 500.000 ex. Älskar Confusion.

Arthur är med i videon Confusion
Mina favoriter på denna platta är nog The Perfect Kiss, fast på LP'n står den som Perfect Kiss. :)
Och se'n Bizarre Love Triangle.
Men det går egentligen inte att säga, alla låtar är lika bra!
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.