54 551 läst · 1 046 svar
55k läst
1,0k svar
Vinyltråden!
Så här i efterhand efter att lyssnat på Sweetplattor på nätet, så står sig nog Sweet Fanny Adams som den bästa platta de släppte.imported_Benno skrev:
Nu blev jag inspierad! Så i ikväll snurrar denna, min kära första LP, på spelaren
Jäklar vilket bra skick det är i plattan fortfarande, och ljudet är riktigt bra!
Jag måste ha varit ett varsamt barn iom att den låter så bra utan hack och sprak!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jäklar vilket bra skick det är i plattan fortfarande, och ljudet är riktigt bra!
Jag måste ha varit ett varsamt barn iom att den låter så bra utan hack och sprak!
Redigerat:
En av mina första med. Fast jag är kluven. På FA hörs fortfarande den sista resten av tuggummibandet, även om den är väldigt bra. Desolation boulevard är nog ett snäpp bättre och delar av de två nästa.
Jag har f ö sett tre olika versioner av bandet. Först på grönans ”skandalspelning”, sedan Brians plufsiga försök strax innan han dog och sedan Andys band på ett nästan tomt högfjällshotell i Sälen. Inte direkt någon uppåtgående trend.
Jag har f ö sett tre olika versioner av bandet. Först på grönans ”skandalspelning”, sedan Brians plufsiga försök strax innan han dog och sedan Andys band på ett nästan tomt högfjällshotell i Sälen. Inte direkt någon uppåtgående trend.
Det är väl bara Peppermint Twist som är det gamla tuggummi soundet, resten är jäkligt bra, står sig än idag tycker jag!Hep skrev:En av mina första med. Fast jag är kluven. På FA hörs fortfarande den sista resten av tuggummibandet, även om den är väldigt bra. Desolation boulevard är nog ett snäpp bättre och delar av de två nästa.
Rebel rouser är lite åt det hållet tycker jag. Men det är ingen egentlig kritik, då jag gillar båda. Det är väl att jag både då och nu känner starkare för det lite råare och mer ”1974 snällhårdrockiga” band de blev när de släppte den alltför påhittade skivbolagsimagen.Dan1891 skrev:
Fast skit i det. Här är jag för en gångs skull bland likasinnade. Underbart! Jag har en blandning av gamla skivor i lurarna och där finns en del Sweet. Frågan är om jag är den enda här som dumsjunger med i Windy City när bara spånsugen hör.
Kommer den på vinyl?
https://www.rocknytt.net/nyheter/142344-sweet-ar-pa-gang-med-nytt-album
https://www.rocknytt.net/nyheter/142344-sweet-ar-pa-gang-med-nytt-album
Kom ju på att jag har Desolation Boulevard på LP också! Hittad i en 10:- back i vuxen ålder
Så nu åker den på spelaren!
Nu har jag spelat den, och den är bra! Väldigt bra! Mycket tyngre än Sweet Fanny Adams, i stort sett ren hårdrock. Väldigt bra ljud i denna också, och som fattar det kom den ut bara 6 månader efter Sweet Fanny Adams!. Men, trots att den är tyngre, så låter den för mig inte riktigt lika speciell
Logga in
Skapa konto
Nu har jag spelat den, och den är bra! Väldigt bra! Mycket tyngre än Sweet Fanny Adams, i stort sett ren hårdrock. Väldigt bra ljud i denna också, och som fattar det kom den ut bara 6 månader efter Sweet Fanny Adams!. Men, trots att den är tyngre, så låter den för mig inte riktigt lika speciell
Redigerat:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 374 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 374 inlägg
Hmm
Vadan detta, har glömt
Aaaha
Den måste få snurra ett tag
Vadan detta, har glömt
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Aaaha
Logga in
Skapa konto
Den måste få snurra ett tag
Hittade en häftig skiva på loppis förra året På Ronneby Brunnspark. Det var Boney M Nightflight to venus och den är ju väldigt bra. När jag kollade skicket på skivan upptäckte jag en intessant sak. På ena sidan var det bara 4 indivudella spår i stället för 5 som är vanligast. Jag köpte skivan för 50 kronor i alla fall och kom hem. Lyssnade och märker att titelspåret Nightflight To Venus är superlång. Andra låten, Rasputin, som är på samma spår är också längre.
Blev nyfiken och kolla på Discogs (En sorts databas för skivor). Det står där att just Nightflight to venus existerar i 4 olika pressningar. Den fjärde är den vanligaste. Den mest ovanlige är första pressen. Den jag köpt för 50 kronor är första pressen av skivan. Kolla info om skivan här.
https://www.discogs.com/release/1888169-Boney-M-Nightflight-To-Venus
Det roligaste är också att jag redan hade en pressning av skivan. Dock en fjärde press som inte längre lät bra. Så man kan lught säga jag gjorde ett rejält uppbyte utan att veta om det mer än att skicket på Första utgåvan jag köpte är betydligt bättre än min slitna version 4 utgåva. Det finns lite slitage och skav på även den jag köpte nu men inga hack (Fanns två hack på min version 4 variant)
Blev nyfiken och kolla på Discogs (En sorts databas för skivor). Det står där att just Nightflight to venus existerar i 4 olika pressningar. Den fjärde är den vanligaste. Den mest ovanlige är första pressen. Den jag köpt för 50 kronor är första pressen av skivan. Kolla info om skivan här.
https://www.discogs.com/release/1888169-Boney-M-Nightflight-To-Venus
Det roligaste är också att jag redan hade en pressning av skivan. Dock en fjärde press som inte längre lät bra. Så man kan lught säga jag gjorde ett rejält uppbyte utan att veta om det mer än att skicket på Första utgåvan jag köpte är betydligt bättre än min slitna version 4 utgåva. Det finns lite slitage och skav på även den jag köpte nu men inga hack (Fanns två hack på min version 4 variant)
Åh, Jimi....den mannen var ju så jäkla bra! Tänk om han fått leva längre....hsd skrev:
Are You Experienced? live versionen från The Jimi Hendrix Concerts plattan ger mig gåshud, det är nästan overkligt bra tycker jag.
Redigerat:
Den växer! Har kört denna några gånger nu, och jag börjar NÄSTAN luta åt ett den är lika bra som Fanny Adams!Dan1891 skrev:Kom ju på att jag har Desolation Boulevard på LP också! Hittad i en 10:- back i vuxen ålder
[bild]
Och det är som jag sa bra ljud i plattan, inte dåligt från en begagnad LP från -74.
Redigerat:
Medlem
· Korpilombolo
· 3 353 inlägg
Jag såg aldrig Sweet live. Bodde för långt ifrån Sthlm på den tiden. Andy på finlandsfärjan hoppar jag över. Det var högtidligt när de visade Ballrom Blitz på TV en gång. Man fick hålla till godo med Radio Luxemburg och storasyrrans poptidningar. Tiffany, Poster mfl. Jag hade några skivor, kompisarna hade andra som vi lånade av varandra och bandade.Hep skrev:En av mina första med. Fast jag är kluven. På FA hörs fortfarande den sista resten av tuggummibandet, även om den är väldigt bra. Desolation boulevard är nog ett snäpp bättre och delar av de två nästa.
AC-DC är en favorit från FA.
Från det ena till det andra. Slade, som man blev marinerad av pga att storasyrran var fan var inte dåliga heller. Åtminstone första halvan av 70-talet innan låtarna blev alltför "trallvänliga" allsånger. Synd att de aldrig spelar de bästa låtarna på radio. Merry x-mas dyker förstås upp någon gång ibland.