Jag hittade det. Om någon vill ha är det bara att komma och hämta. Ett RS-T22 med "digital peak indicator", "high speed editing" och "auto space control". Modernt som attan.

Dubbel kassettbandspelare från Technics, med inspelningsfunktion och nivåindikatorer. Retro audio-utrustning.

• Gilla
  • Älska
Dan_Johansson och 7 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Jag hittade det. Om någon vill ha är det bara att komma och hämta. Ett RS-T22 med "digital peak indicator", "high speed editing" och "auto space control". Modernt som attan.

[bild]
Vilket trevligt erbjudande! Hoppas nån nappar så det får komma till användning!

• Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Det kanske är förklaringen till att just bandspelaren heter så, men inte tunern, men ordet däck fattar jag ändå inte. Jag ser ingen koppling mellan toppmatad och ordet däck. Är jag bara obildad, eller vad missar jag.
"Alle man på däck" :)

Nu blev jag sugen på att plocka fram mitt gamla Däck!

En sån här pjäs, har nog inte varit igång se'n -98 eller så, så remmarna har väl torkat, får se om det funkar....

Svart Denon kassettbandspelare, DRM-700, digital display, reglage, knappar, på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
jarlh och 1 till
  • Laddar…
Hep Hep skrev:

[bild]
Inspirerad av er(y), så har jag ägnat tid på Google för att återfinna bilder/info om den kompletta Techics stereon jag använde innan jag övergav den för Digitala format& Hembio…pga denna tråden saknar jag Vinylspelaren mest (samt alla vinyl jag gav bort):cry:

En svart Technics skivspelare på en disig yta med sladdar hängande i bakgrunden.
Skapa konto
Kassettbandspelare, Technics M215, svart, knappar, räknare, nivåmätare, volymkontroller, retro, audio-utrustning.
Vintage Technics SU-222 stereo integrated förstärkare, knappar, rattar, skjutreglage, volymkontroll och input-väljare.
Svart Technics FM/AM stereo tuner, frekvensskala, vred, knappar, retro hi-fi utrustning.

• Gilla
  • Älska
Dan1891 och 1 till
  • Laddar…
Trälåda öppen, innehåller många kassettband, etiketterade, några oorganiserade, retro musiklagring.
Skapa konto
Vintage AIWA kassettbandspelare med VU-mätare, knappar och volymratt.
Skapa konto

Fyra lådor med band :D

• Gilla
Tabors39 och 3 till
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Inspirerad av er(y), så har jag ägnat tid på Google för att återfinna bilder/info om den kompletta Techics stereon jag använde innan jag övergav den för Digitala format& Hembio…pga denna tråden saknar jag Vinylspelaren mest (samt alla vinyl jag gav bort):cry:

[bild] [bild]
[bild]
[bild]
Ohhh, den skulle ju varit väldigt kul att ha kvar nu!!

P Pin skrev:
[bild] [bild]
Fyra lådor med band :D
Som jag sa, kasettband bra inspelade låter förvånansvärt bra även nu idag.
Jag kör många av mina kassetter dagligen(inte rikigt kanske) i min Walkman.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Kassettband har aldrig låtit bra, alldeles för mycket brus och begränsad dynamik.

Dan1891 Dan1891 skrev:
Nu blev jag sugen på att plocka fram mitt gamla Däck!

En sån här pjäs, har nog inte varit igång se'n -98 eller så, så remmarna har väl torkat, får se om det funkar....

[bild]
Frrttt! lät det i båda mina när jag provkörde dem efter många års vila i en flyttkartong, innan jag sålde dem som renoveringsobjekt. Drivremmarna låg i små bitar inuti. Till den gamla Aiwan från 70-talets första hälft var remmen ganska dyr att ersätta så rembytena överläts till köparna.

Dan1891 Dan1891 skrev:
Som jag sa, kasettband bra inspelade låter förvånansvärt bra även nu idag.
Jag kör många av mina kassetter dagligen(inte rikigt kanske) i min Walkman.
Reflektion över utvecklingen:

Nu: spellista
Då: blandband

Nu: streama
Mittemellan: ladda ner från nätet
Då: kopiera LP

Mittemellan: skatt på hårddisken
Då: skatt på band

Nu: AirPlay
Mittemellan: CD spelare i bilen
Då: bandspelare i bilen

Så nu sitter jag med redundans:
LP varav några köpts senare på CD
Band med andras LP och CD som kopierats.
En del rullband också.
NAS full med samma igen fast nedladdat
Och så finns merparten i streamingtjänsterna

Men all kopiering är legal antar jag då jag först skattat för banden och sedan för hårddiskarna?:cool::D

• Gilla
  • Älska
Maria T och 2 till
  • Laddar…
P Pin skrev:
Reflektion över utvecklingen:

Nu: spellista
Då: blandband

Nu: streama
Mittemellan: ladda ner från nätet
Då: kopiera LP

Mittemellan: skatt på hårddisken
Då: skatt på band

Nu: AirPlay
Mittemellan: CD spelare i bilen
Då: bandspelare i bilen

Så nu sitter jag med redundans:
LP varav några köpts senare på CD
Band med andras LP och CD som kopierats.
En del rullband också.
NAS full med samma igen fast nedladdat
Och så finns merparten i streamingtjänsterna

Men all kopiering är legal antar jag då jag först skattat för banden och sedan för hårddiskarna?:cool::D
Man kan med gott samvete kopiera för eget bruk eftersom det hela tiden funnits en avgift inbakad i band, usb-minnen och hårddiskar.
Det sjuka är ju att man betalat till artisterna oavsett vad man använt banden till.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
imported_Benno imported_Benno skrev:
Frrttt! lät det i båda mina när jag provkörde dem efter många års vila i en flyttkartong, innan jag sålde dem som renoveringsobjekt. Drivremmarna låg i små bitar inuti. Till den gamla Aiwan från 70-talets första hälft var remmen ganska dyr att ersätta så rembytena överläts till köparna.
Precis, det är det jag fruktar också, får se när jag får tid att kolla på mitt gamla däck.

E Edlunn skrev:
Kassettband har aldrig låtit bra, alldeles för mycket brus och begränsad dynamik.
Måste nog säga emot dig här, så tokigt låter det inte i mina öron. Trots lite brus, så är ljudet och dynamiken helt OK:

• Gilla
galento
  • Laddar…
A
E Edlunn skrev:
Det har sina begränsningar, men har du hört ett intrimmat däck i toppklassen? Nakamichi eller en favorit, Pioneer CT-93.

• Gilla
Tabors39 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.