55 574 läst · 1 046 svar
56k läst
1,0k svar
Vinyltråden!
Efter nålbytet så har jag börjat rengöra mina gamla skivor innan jag spelar dem.
Skivorna har ju hängt med länge. Vissa är väldigt dammiga/feta/repiga/härjade.
Jag diskar skivorna i vatten och diskmedel. Skrubbar med en tandborste och sköljer. Sen torkar jag med torr trasa.
Förmodligen gör jag helt fel beroende på vem man frågar, men det skiter jag i.
Nu snurrar Judas Priest.
Skivorna har ju hängt med länge. Vissa är väldigt dammiga/feta/repiga/härjade.
Jag diskar skivorna i vatten och diskmedel. Skrubbar med en tandborste och sköljer. Sen torkar jag med torr trasa.
Förmodligen gör jag helt fel beroende på vem man frågar, men det skiter jag i.
Nu snurrar Judas Priest.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Nackdelen med Wav var i alla fall tidigare att det saknade stöd för metadata.David Wallin skrev:
beroende på vad du har för vatten så kan det fungera bra eller bli katastrof med kranvatten. Har du mycket kalk i vattnet så blir det kvar i spåren vilket inte är toppen. Tveksam till tandborsten - tror stråna är för grova för att komma ner i spåren, men fett och ytdamm får du säkert bort.R roke skrev:
Gav bort min vinylspelare till min äldsta son. Vi får se vad det blir nu för en. Men CD på nostalgi Rotel Michi är inte att förakta Jag har varit ihop med min fru i över 20 år, men vi har inte kommit längre med mina intressen än att jag får husera i ett förråd i ladan
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Fint ”förråd”mowatom skrev:
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Husägare
· Bergeforsen
· 1 727 inlägg
Precis, så hade jag det också tidigare när jag körde iTunes. Problemet kommer när man vill flytta musiken till någon annan plattform. Själv bytte jag till Logitech Media Server (SqueezeBox), senare till Aurender och nu senast till Roon - då är det värdelöst om inte filerna innehåller sitt eget metadata. Jag valde att konvertera/rippa allt till Flac för enkelhetens skull.David Wallin skrev: