57 647 läst · 1 088 svar
58k läst
1,1k svar
Vinyltråden!
Jag känner såklart till Mercury Blues men annars har jag inte särskilt stor koll på David Lindley. En kompis hade den på singel som spelades rätt ofta när vi var yngre. Tror knappt vi spelade baksidan. Inget som jag minns i alla fall.Dan1891 skrev:
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 548 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 548 inlägg
Att bläddra bland LP tar mig tillbaka till många platser, de flesta positiva så som denna.
"Kom och ta mej" var hit-låten som gjorde resan med klassen, och mitt då tonårshjärta, värt att köpa skivan.
Att Thomas Eriksson, sen Orup, och Fredde von Gerber var med i bandet tänkte jag inte på, då.
Nu är deras dåvarande hemkommun, Huddinge, min nuvarande.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
"Kom och ta mej" var hit-låten som gjorde resan med klassen, och mitt då tonårshjärta, värt att köpa skivan.
Att Thomas Eriksson, sen Orup, och Fredde von Gerber var med i bandet tänkte jag inte på, då.
Nu är deras dåvarande hemkommun, Huddinge, min nuvarande.
På tal om hemkommuner, och om man zoomar in ännu mer i detalj så gick Lars Johan Yngve Lannerbäck på vår skola. Enligt dåvarande rektorn helt hopplös, men det gick ju rätt bra för grabben ändå . Han är ju mer känd under sitt artistnamn, ja inte rektorn dårå utan eleven.
Dålig koll på detaljerna historien, så om det var han eller någon av hans polare som bodde där vet jag int, men det var precis när skivan kom som jag fick klottret utpekad av en av hans lokala musikpolare. Vilken skola var det?
Maria T
Släktforskare
· Stockholm
· 3 548 inlägg
Maria T
Släktforskare
- Stockholm
- 3 548 inlägg
Eh jo alltså serru det är så att…Maria T skrev:
.,,inte alls vad jag vet. Men kanske det finns ett samband vi inte känner till.
Nu replikerade jag ju inte direkt på ditt intermezzo utan postade direkt i tråden om än direkt under ditt inlägg. Det var hemkommun som triggade mig och vilka artister som är lokala. Nu är min hemkommun hem för ett otal kändisar så jag zoomade in på stadsdel och skola,
Dryghet varar längst
Känslan är att de inte behövde slita så mkt på varann under högstadietiden, Yngwie spenderade väl sin tid med sin gitarr 24/7. Duktig blev han.P Pin skrev:
Men alltså här sitter jag och klurar på vilka skivor som har koppling till mitt närområde och glömmer bort att jag själv spelar på en LP som pressades i 1000 exemplar, tror det var 1985. Finns inte på Spotify och jag hoppas jag själv är innehavare av alla idag återstående exemplar.