R roke skrev:
Aldrig lyssnat på dem förut. Låter ju bra.
David Lindley är en av mina största favoritgitarrister, tyvärr känner ju nästan ingen till honom :(

Dan1891 Dan1891 skrev:
David Lindley är en av mina största favoritgitarrister, tyvärr känner ju nästan ingen till honom :(
Jag har några album kopierade på kompaktkassett

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag känner såklart till Mercury Blues men annars har jag inte särskilt stor koll på David Lindley. En kompis hade den på singel som spelades rätt ofta när vi var yngre. Tror knappt vi spelade baksidan. Inget som jag minns i alla fall.

• Gilla
Dan1891
  • Laddar…
Nu blev jag så inspierad att jag var tvungen att lägga på denna LP från 1981!

Och fy satan vad bra den är också!

Man med långt hår, väst, handskar, omslagsbild, namn, kontrasterande färger, blå bakgrund, musikartist, album, skugga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Maria T
Att bläddra bland LP tar mig tillbaka till många platser, de flesta positiva så som denna.
Musikgrupp på skivomslag, vintageutseende, stort rött bandnamn, klistermärke med text "Innehåller Kom och ta mej".
Skapa konto

"Kom och ta mej" var hit-låten som gjorde resan med klassen, och mitt då tonårshjärta, värt att köpa skivan.
Att Thomas Eriksson, sen Orup, och Fredde von Gerber var med i bandet tänkte jag inte på, då.
Nu är deras dåvarande hemkommun, Huddinge, min nuvarande.

• Gilla
Dan1891 och 3 till
  • Laddar…
På tal om hemkommuner, och om man zoomar in ännu mer i detalj så gick Lars Johan Yngve Lannerbäck på vår skola. Enligt dåvarande rektorn helt hopplös, men det gick ju rätt bra för grabben ändå :D. Han är ju mer känd under sitt artistnamn, ja inte rektorn dårå utan eleven.

• Gilla
1
  • Laddar…
Och i trappan ner till källaren på Åkerbyvägen, eller om det var Marknadsvägen, stod det Rising Force med svart spritpenna långt efter att ”Dummyngve” flyttat.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Och i trappan ner till källaren på Åkerbyvägen, eller om det var Marknadsvägen, stod det Rising Force med svart spritpenna långt efter att ”Dummyngve” flyttat.
Men nu pratar vi om två olika kommuner. Kanske han flyttade från den ena till den andra?

Gamla skolfoto, elever och lärare, flera rader, inomhus, svartvit bild, 1970-talet.
Skapa konto

• Gilla
Roga1337
  • Laddar…
Dålig koll på detaljerna historien, så om det var han eller någon av hans polare som bodde där vet jag int, men det var precis när skivan kom som jag fick klottret utpekad av en av hans lokala musikpolare. Vilken skola var det?

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Hep Hep skrev:
Dålig koll på detaljerna historien, så om det var han eller någon av hans polare som bodde där vet jag int, men det var precis när skivan kom som jag fick klottret utpekad av en av hans lokala musikpolare. Vilken skola var det?
Hässelby

Maria T
Med insikten om att jag, troligen, har noll koll på läget - men hur hänger Lars Johan Yngve Lannerbäck (sedermera Yngwie Malmsten) ihop med bandet Intermezzo @Pin ?

Å jag menar inte alls att vara dryg, jag kan inte se kopplingen alls men finns den med förklaring så ger jag mig.

• Gilla
Pin
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Med insikten om att jag, troligen, har noll koll på läget - men hur hänger Lars Johan Yngve Lannerbäck (sedermera Yngwie Malmsten) ihop med bandet Intermezzo @Pin ?

Å jag menar inte alls att vara dryg, jag kan inte se kopplingen alls men finns den med förklaring så ger jag mig.
Eh jo alltså serru det är så att…
.,,inte alls vad jag vet. Men kanske det finns ett samband vi inte känner till.
Nu replikerade jag ju inte direkt på ditt intermezzo utan postade direkt i tråden om än direkt under ditt inlägg. Det var hemkommun som triggade mig och vilka artister som är lokala. Nu är min hemkommun hem för ett otal kändisar så jag zoomade in på stadsdel och skola,

Dryghet varar längst (y):D

• Älska
Maria T
  • Laddar…
A
P Pin skrev:
På tal om hemkommuner, och om man zoomar in ännu mer i detalj så gick Lars Johan Yngve Lannerbäck på vår skola. Enligt dåvarande rektorn helt hopplös, men det gick ju rätt bra för grabben ändå :D. Han är ju mer känd under sitt artistnamn, ja inte rektorn dårå utan eleven.
Känslan är att de inte behövde slita så mkt på varann under högstadietiden, Yngwie spenderade väl sin tid med sin gitarr 24/7. Duktig blev han.

• Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Men alltså här sitter jag och klurar på vilka skivor som har koppling till mitt närområde och glömmer bort att jag själv spelar på en LP som pressades i 1000 exemplar, tror det var 1985. Finns inte på Spotify och jag hoppas jag själv är innehavare av alla idag återstående exemplar.

• Älska
  • Haha
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.